Άρθρο Γιάννη Μαγκριώτη «Eklogika.gr» Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος ύφεσης για την ελληνική οικονομία; Η συμβολή του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

0
352

Η ελληνική οικονομία είχε ήδη μπει στον κύκλο της δικής της κρίσης, πριν εμφανιστεί η διεθνής κρίση και για αυτό και την ενσωματώνει πολύ πιο επώδυνα από άλλες ευρωπαϊκές οικονομίες.

Η απελθούσα κυβέρνηση αντί να αξιοποιήσει τα κεκτημένα του 2004, τα απομείωσε, αντί να δώσει λύσεις στα διαχρονικά και διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, με τις επιλογές της τα όξυνε και προσέθεσε νέα. Με την μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, την φορολογική και εισοδηματική πολιτική αφυδάτωσε την αναπτυξιακή δυναμική της, μείωσε την ενεργό ζήτηση και αποδυνάμωσε την κοινωνική συνοχή. Ο απόλυτος εκτροχιασμός των δημοσιονομικών της δεδομένων ήταν η χαριστική βολή. Για το λόγο αυτό η Ελλάδα τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα των διεθνών αγορών και των κερδοσκόπων.

Επιλογή μας είναι να ελέγξουμε το δημοσιονομικό εκτροχιασμό να βελτιώσουμε το κόστος εξυπηρέτησης του δημόσιου αλλά και ιδιωτικού χρέους, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των πολιτών και ιδιαίτερα του κόσμου της παραγωγής.

Η οικονομική πολιτική που εφαρμόζουμε οδηγεί στο σταμάτημα της οικονομικής και πολιτικής υποχώρησης, ενισχύει το επενδυτικό ενδιαφέρον και την ενεργό ζήτηση. Οδηγεί στη σταδιακή ανάταση της οικονομίας, την περιφερειακή σύγκλιση και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Η πολιτική και κοινωνική συναίνεση είναι η απαραίτητη προϋπόθεση αυτής της στρατηγικής εξόδου από το τέλμα και αποτροπής της οικονομικής χρεοκοπίας. Μόνο με συστράτευση μπορούμε να επιτύχουμε τον εθνικό στόχο.

Τα μέτρα που εξάγγειλε ο Πρωθυπουργός είναι λογικό να προκαλέσουν αντιδράσεις. Οι αντιδράσεις αυτές είναι δικαιολογημένες γιατί η πλειοψηφία των πολιτών καλείται να πληρώσει ενώ άλλοι έχουν την κύρια ευθύνη για το οικονομικό αδιέξοδο της χώρας.

Υπήρξαν δύο νέα δεδομένα, μετά τις εκλογές, τα οποία μας ανάγκασαν να πάρουμε αυτά τα μέτρα, μέτρα δύσκολα, βαριά και πολλά από αυτά άδικα για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους.

Το πρώτο ήταν η μετεκλογική αποκάλυψη του πρόσθετου δημόσιου χρέους, του τεράστιου δημοσιονομικού ελλείμματος και πολλών κρυφών χρεών. Το δεύτερο ήταν η κερδοσκοπική επίθεση στο Ευρώ και στην Ελλάδα ως αδύναμο κρίκο της Ευρωζώνης. Η χώρα χρειαζόταν μέτρα άμεσης εφαρμογής για να μπορεί να διασώσει από την απόλυτη καταστροφή την οικονομία της.

Δεν ήταν όμως τα πρώτα μέτρα της κυβέρνησης αυτά, αφού ήδη έχει εισπραχθεί 1δις€ από τις 300 μεγάλες επιχειρήσεις και τη μεγάλη ακίνητη περιουσία και δόθηκε ως έκτακτο οικονομικό εισόδημα στους δικαιούχους του ΕΚΑΣ.

Το Πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει μέτρα κατά της σπατάλης και της διαφθοράς, μέτρα για ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, μέτρα για την ανάπτυξη, την ενίσχυση του Κοινωνικού Κράτους και της Κοινωνικής Συνοχής, μέτρα για την ανάπτυξη της περιφέρειας και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Τις επόμενες ημέρες θα έρθει στη Βουλή για ψήφιση το νέο Φορολογικό Νομοσχέδιο, το οποίο θα ανακουφίζει εισοδήματα μέχρι 30χιλ. € και θα επιβαρύνει σταδιακά τα υψηλότερα.

Στο επόμενο 2μηνο θα αναπτυχθεί η αναπτυξιακή επίθεση της κυβέρνησης, σε όλα τα μέτωπα, τόσο με Εθνικούς, όσο και με Κοινοτικούς πόρους.

Αυτές οι επιλογές είναι στον πυρήνα του δικού μας προγράμματος και είμαι βέβαιος πως στο τέλος του 3ετούς προγράμματος σταθερότητας και ανάπτυξης η οικονομία θα έχει μπει σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης και οι πολίτες που καλούνται σήμερα να κάνουν θυσίες, θα είναι αυτοί που θα γευτούν πρώτοι τους καρπούς της ανάπτυξης, με την αναπλήρωση και την ενίσχυση των εισοδημάτων τους.

Όσον αφορά τον τομέα των δημοσίων έργων, αυτό που χρειάζεται είναι να υλοποιήσουμε την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την ανάθεση των μελετών και των έργων, για να ενισχυθεί το αίσθημα διακαίου αλλά και η διαφάνεια και αποτελεσματικότητά του. Είμαστε σε ανοιχτή διαβούλευση και το καλοκαίρι θα νομοθετήσουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση δέσμευσε μεγάλο μέρος του ΕΣΠΑ στους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις του κατασκευαστικού κλάδου, γιατί δεν είχαν φυσικό αντικείμενο μέχρι σήμερα. Ακόμη χειρότερα, στο σύνολό τους σχεδόν οι κατασκευαστικές εταιρίες, ανεξαρτήτους μεγέθους, έχουν να παίρνουν χρήματα από το δημόσιο για έργα που κατασκεύασαν κατά την τελευταία περίοδο προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η επιλογή μας είναι να δώσουμε βάρος στα μεσαία και μικρά έργα κυρίως στις περιφέρειες. Με τον τρόπο αυτό θα δώσουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουν πολύ περισσότερες κατασκευαστικές εταιρίες στην παραγωγή δημόσιων έργων στη χώρα μας.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ