Άρθρο Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στο «United Free Magazine», Τεύχος Οκτωβρίου 2010

0
219

 

Στην Ελλάδα, δυστυχώς απουσιάζει η νοοτροπία της χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, το μετρό ή ακόμα και το περπάτημα. Ταυτόχρονα απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό και οι υποδομές εκείνες που προωθούν μια τέτοια νοοτροπία.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή πολιτών σε θέματα οικολογίας και ποιότητας ζωής καθώς και η χρήση μέσων μεταφοράς που δεν μολύνουν το αστικό περιβάλλον, όπως το ποδήλατο. Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των πολιτών συνοδεύετε και με την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση της πολιτείας για τα ζητήματα αυτά. Η επιλογή της βιώσιμης και «πράσινης» ανάπτυξης αποτελεί συστατικό μέρος της  αναπτυξιακής πολιτικής μας. Θέλουμε πόλεις λειτουργικές και ανθρώπινες για τους κατοίκους τους και ταυτόχρονα  ελκυστικές για τους επισκέπτες και τους επενδυτές.

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, στα συναρμόδια υπουργεία δουλεύουμε για τη ριζική ανασυγκρότηση του πολεοδομικού ιστού της, με προσανατολισμό το ξεπέρασμα των χρόνιων περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών προβλημάτων της. Μέσα από μια σειρά παρεμβάσεων που αφορούν τις δημόσιες υποδομές και μεταφορές, αλλάζουμε την πόλη και αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής. Αυτοί είναι οι άξονες του «Στρατηγικού Σχεδίου για τις Υποδομές και τις Μεταφορές 2010-2020», που παρουσιάσαμε πρόσφατα με τον Υπουργό κ. Ρέππα, όπως και η αναθεώρηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Θεσσαλονίκης, «Θεσσαλονίκη 2012», που παρουσίασε πρόσφατα η Υπουργός ΠΕΚΑ, κ. Μπιρμπίλη.

Συνοπτικά, οι παρεμβάσεις και τα έργα αφορούν:

  • τη δημιουργία ενός λειτουργικού δικτύου μεταφορών (ΜΕΤΡΟ, ΟΑΣΘ, ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι), απαραίτητο για να περιοριστεί στο ελάχιστο τη χρήση αυτοκινήτου,
  • την πεζοδρόμηση μεγάλων κεντρικών δρόμων, σε συνδυασμό με αναπλάσεις πλατειών και ιστορικών περιοχών, καθώς και τη δημιουργία πάρκων αναψυχής και άθλησης στα ανενεργά στρατόπεδα,
  • την δημιουργία μητροπολιτικό πάρκου πολιτισμού και πρασίνου στους χώρους της σημερινής ΔΕΘ, μετά την μετεγκατάστασή της στη Σίνδο,
  • τον διπλασιασμό του περιαστικού δάσους (Σέιχ Σου) με επέκταση προς τα δυτικά
  • τον ανασχεδιασμό του θαλάσσιου μετώπου για να ξανακερδίσει η πόλη την ταυτότητά της.

 

Έχουμε τη βούληση και το σχέδιο για να υλοποιήσουμε το όραμα της «πράσινης» ανάπτυξης, πάντα σε συνεργασία με τις πρωτοβουλίες πολιτών και τους τοπικούς φορείς.

Δείτε εδώ τo Άρθρο.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ