Έργα πνοής για τη Θεσσαλία από το πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων

0
227

Τη δρομολόγηση και ενίσχυση από το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μιας σειράς σημαντικών έργων υποδομής για το σύνολο της Θεσσαλίας, όπως η παράκαμψη και ο περιφερειακός Ελασσόνας, η ολοκλήρωση του δακτυλίου της Λάρισας, το αεροδρόμιο της Σκιάθου, ο δρόμος Λάρισας – Φαρσάλων σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Νίκαιας αλλά η ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, ανακοίνωσε σήμερα ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης, στο πλαίσιο πολύωρης συνεργασίας που είχε στη Λάρισα με τη γ.γ. της Περιφέρειας Καλλιόπη Γερακούδη, τους νομάρχες, δημάρχους και φορείς, σχετικά με τα θέματα υποδομών της περιοχής.

Για το θέμα των Τεμπών ο Υφυπουργός ανέφερε ότι υπάρχει διαρκής διαβούλευση μεταξύ του υπουργείου, της Αστυνομίας και του παραχωρησιούχου προκειμένου να ανοίξουν για τα Σαββατοκύριακα (ξεκινώντας από το ερχόμενο) και ότι είναι ζήτημα ημερών να ανοίξει οριστικά ο δρόμος με την ολοκλήρωση των πρόσθετων εργασιών, πιθανότατα και πριν από την Πρωτομαγιά.

magriotis

Ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε για μια ακόμη φορά ότι την απόλυτη ευθύνη για τη λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια του ΠΑΘΕ έχει ο παραχωρησιούχος και ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή τα Τέμπη είναι απολύτως ασφαλή με προδιαγραφές ανώτερες των ελβετικών. Οι εργασίες στα σημεία που εντοπίστηκαν να χρήζουν βελτίωσης με πρόσθετες εργασίες ολοκληρώνονται και το κλείσιμο του δρόμου μετά το Πάσχα έγινε, όπως ανέφερε ο υπουργός κυρίως για την ασφάλεια των εργαζομένων. Ο Υφυπουργός αναγνώρισε ότι τα προβλήματα των επαγγελματιών είναι σημαντικά και ανέφερε ότι η πολιτεία θα είναι παρούσα επιτελώντας το καθήκον της αλλά ζήτησε να μην χάνεται η ουσία του θέματος, που είναι ότι η ευθύνη για την άρση της επικινδυνότητας στην κοιλάδα των Τεμπών ανήκει στον παραχωρησιούχο.

Σε ότι αφορά στον Αχελώο, ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι σε λίγες ημέρες θα υπάρξει ανάδοχος για τη μελέτη που έχει προκηρύξει το υπουργείο Περιβάλλοντος και ότι εμπειρογνώμονες θα επισκεφτούν άμεσα την περιοχή για να μελετήσουν και να απαντήσουν εμπεριστατωμένα σχετικά με την ασφάλεια των υποδομών, την περιβαλλοντική προστασία της περιοχής και τα έργα που μπορούν να συνεχιστούν. Σε κάθε περίπτωση, υπογράμμισε ο υφυπουργός, ισχύει η δέσμευση του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, ότι η Θεσσαλία δεν θα αφεθεί χωρίς τους αναγκαίους υδατικούς πόρους.

Ειδικότερα σε ότι αφορά σε μια μακρά σειρά θεμάτων οδικών υποδομών που του έθεσαν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο υφυπουργός ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι σύντομα ανατίθεται η μελέτη για την παράκαμψη της Ελασσόνας, έργο ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ που θα ενταχθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ενώ κονδύλι 3 εκατομμυρίων ευρώ διατίθεται άμεσα ώστε μέσα στις επόμενες ημέρες να ξεκινήσουν 3 εργολαβίες για την παράκαμψη των σχολείων της πόλης και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής λόγω των Τεμπών.

Επιπλέον, μέχρι το τέλος του χρόνου το Υπουργείο θα είναι σε θέση να δημοπρατήσει το αεροδρόμιο της Σκιάθου, συνεχίζονται τα έργα στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, προχωρά η παράκαμψη Βόλου, ενώ έχουν προχωρήσει και όλες οι δημοπρατήσεις για την Κάρλα και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του αρδευτικού δικτύου.

Σε ότι αφορά στο δακτύλιο της Λάρισας ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι το Υπουργείο πιστεύει στην αναγκαιότητα του έργου και θα υποστηρίξει κόμβους και τμήματα που διαθέτουν ωριμότητα. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι οι παρακάμψεις «Σάκη Καράγιωργα» (προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ) και Β’ Γέφυρας Πηνειού (προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ), θα υλοποιηθούν από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου.

Ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε εξ άλλου ότι η Θεσσαλία μαζί με την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία είναι μία από τις τρεις συνολικά περιοχές της χώρας όπου θα αναπτυχθεί το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο. Η μελέτη για τη Θεσσαλία θα ανατεθεί συνολικά, με προτεραιότητα τη γραμμή Λάρισα- Βόλος. Αναγνωρίζοντας τη χρηματοδοτική δυσκολία που υπάρχει σήμερα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι το υπουργείο θα κινηθεί για να διασφαλίσει τη χρηματοδότησή του δικτύου, όμως σε κάθε περίπτωση ο θεσσαλικός προαστιακός μέχρι τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013 θα είναι πολύ δύσκολο να γίνει πραγματικότητα. Προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των Μεσογειακών Αγώνων, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι θα υπάρξει εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας – Βόλου.

Σε ότι αφορά στην οδική σύνδεση Λάρισας- Φαρσάλων, η μελέτη που ανατέθηκε το 2009 αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011. Στόχος είναι το έργο να ενταχθεί στις αναμορφώσεις του ΕΣΠΑ και να υπάρξει διασύνδεση με την παράκαμψη της Νίκαιας.

Σε ότι αφορά στο εναλλακτικό οδικό δίκτυο που καταπονήθηκε, ήδη έχουν δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς την Περιφέρεια πιστώσεις ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ και η χρηματοδότηση θα συνεχιστεί. Σημαντικά μέρη θα καλυφθούν και από το πρόγραμμα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα που θα εκτελέσει το υπουργείο και αφορά την τριετία 2011-2013. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού των 3 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός για την κατασκευή μικρών και μεσαίων έργων με στόχο την αναζωπύρωση της ανάπτυξης στην ελληνική περιφέρεια.

Παρόντες στη σύσκεψη ήταν οι νομάρχες Λάρισας Λ. Κατσαρός, Τρικάλων Ηλ. Βλαχογιάννης, Καρδίτσας Φ. Αλεξάκος, ο αντινομάρχης Μαγνησίας Ηλ. Ξηρακιάς, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Κ/Δ Θεσσαλίας Ντ. Διαμάντος, δήμαρχοι απ όλη τη Θεσσαλία, εκπρόσωποι φορέων και στελέχη τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας.

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός επισκέφθηκε τα έργα των Μεσογειακών Αγώνων (Μεσογειακό Χωριό Λάρισας και κόμβος Νέου γηπέδου Λάρισας).

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ