ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟΣ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2022.

0
327

Αντιπροσωπεία της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, από τους Γιάννη Μαγκριώτη, Βασίλη Ιατρίδη, Δημήτρη Μαυροειδή, Κυριάκο Μερελή και Νίκο Παπαμίχο, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μηλοπουλο και στελέχη της διεύθυνσης, της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μετά την ενημέρωση της αντιπροσωπείας και τις  απαντήσεις στις ερωτήσεις μας, ευχαριστήσαμε τα στελέχη της Αττικό Μετρό και τονίσαμε :

Είναι αισιόδοξος ο στόχος να λειτουργεί το Μετρό, από την Μικρα μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, στο τέλος του 2021, αρχές 2022, όπως μας ενημέρωσε ο Πρόεδρος, αλλά δεν είναι ακατόρθωτος.

Για να επιτευχθεί ο στόχος, θα πρέπει να ξεπεραστούν, ορισμένα προβλήματα, όπως :

  • Να τηρηθούν, τα νέα χρονοδιαγράμματα στις αρχαιολογικές εργασίες, στο σταθμό της Αγίας Σοφίας και στην Βενιζέλου, στόχοι με αρκετές αβεβαιότητες.
  • Να ολοκληρωθούν οι μελέτες, για την κατασκευή του σταθμού στην Βενιζέλου, μετά τις νέες αποφάσεις των αρμοδίων και να ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
  • Να συμφωνηθεί, μεταξύ του Δημοσίου και του Αναδόχου, το νέο χρονοδιάγραμμα, των τμηματικών παραδόσεων και της ολοκλήρωσης του έργου.

Στο πρόβλημα αυτό, υπάρχουν αρκετά ανοικτά θέματα, που πρέπει να αντιμετωπιστούν, με βάση το δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον του έργου και της πόλης.

  • Δυστυχώς, οι μελέτες των επεκτάσεων του Μετρό, τόσο Δυτικά, με τις δύο γραμμές προς Ευκαρπία και Κορδελιό, όσο και Ανατολικά, προς το Αεροδρόμιο, έχουν σταματήσει στο 2012.
  • Η επανέναρξή τους, τις τελευταίες ημέρες, δεν εγγυάται την ολοκλήρωσή τους, αφού δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση, πολύ περισσότερο η χρηματοδότηση για την κατασκευή των έργων.
  • Όλα δείχνουν, ότι εάν δεν υπάρξει αποφασιστική υποστήριξη των  επεκτάσεων, δεν θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση τους, ούτε την επόμενη δεκαετία.
  • Αντιθέτως, ο αρμόδιος υπουργός, ανακοίνωσε, πριν λίγες ημέρες εδώ στην Θεσσαλονίκη, ότι είναι έτοιμη για δημοπράτηση, η γραμμή 4 της Αθήνας, ύψους 1.45 εκ. ευρώ.
  • Θυμίζουμε, ότι ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό το 2012, ήταν η ταυτόχρονη δημοπράτηση αυτής της γραμμής, με την γραμμή προς την Ευκαρπία.
  • Το Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι το πιο μεγάλο και το πιο σημαντικό έργο, που έγινε ποτέ στην Θεσσαλονίκη.
  • Η πόλη, οι άνθρωποι της και η ανάπτυξη της, έχουν να κερδίσουν πολλά.
  • Η δημοπράτηση του, το 2006, ήταν θετικό γεγονός. Όμως, τα πολλά προβλήματα, που αντιμετώπισε μέχρι τώρα και οι μεγάλες καθυστερήσεις, οφείλονται στα εγκληματικά λάθη, που έγιναν στην δημοπράτηση του.
  • Το 2012, είχαν λυθεί, όλα τα προβλήματα.
  • Το πρόβλημα της Βενιζέλου, προέκυψε στο τέλος του 2012 και δυστυχώς, έγιναν κακοί χειρισμοί, από όλες τις πλευρές, με αποτέλεσμα να προστεθούν,  νέες μεγάλες καθυστερήσεις, που δημιούργησαν και αβεβαιότητες, για την ολοκλήρωσή του.
  • Το Μετρό, μας ενώνει όλους και πρέπει να το βοηθήσουμε όλοι, να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει.
  • Τέλος, θα θέλαμε να σημειώσουμε, ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μεταφερθεί μαζί με το Μετρό της Αθήνας, στο Υπέρ-ταμείο.

    Το ίδιο ισχύει για τις εταιρείες λειτουργίας του στην Αθήνα και φυσικά και για την εταιρεία λειτουργίας του στην Θεσσαλονίκη, όταν συγκροτηθεί.

Το γεγονός αυτό, προσδιορίζει και το καθεστώς των εταιρειών, που προβλέπει το σχέδιο νόμου, που πρόσφατα δημοσιοποίησε, το αρμόδιο υπουργείο.

 

 

 

 

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ