Αντιπροσωπεία της «Κίνησης ΠΡΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννη Μυλοπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Θόδωρο Παπαδόπουλο.

0
355

 

«Για  την ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και την  μελέτη των επεκτάσεών του, χρειάζεται  την απόλυτη προτεραιότητα της Κυβέρνησης  και  τη συνεργασία όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης»

Αντιπροσωπεία της «Κίνησης ΠΡΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, από τους Γιάννη Μαγκριώτη, Νίκο Παπαμίχο, Γιάννη Λεμπετλή, Ευάγγελο Γενίτσαρη, Βασίλη Εμμανουηλίδη, Χρήστο Σιδηρόπουλο, Κυριάκο Μερελή και Βασίλη Ιατριδη, συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Γιάννη Μυλοπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Θόδωρο Παπαδόπουλο.

Το Μετρό, είναι αναγκαίο, για την Θεσσαλονίκη, για πολλούς λόγους.
Θα κάνει την πόλη πιο λειτουργική, πιο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες,  θα βελτιώσει το περιβάλλον και θα βοηθήσει στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή της.

Μας ενώνει όλους, γι’ αυτό πρέπει να βοηθάμε, χωρίς σκοπιμότητες, στην λύση των προβλημάτων και να εργαζόμαστε χωρίς σκοπιμότητες, για την ολοκλήρωση του.

Όλοι γνωρίζουμε, ότι η μήτρα, που δημιούργησε τα περισσότερα προβλήματα και τις καθυστερήσεις ήταν στο 2006, στον τρόπο που δημοπρατήθηκε το έργο.
Τρεις ήταν οι  βασικοί λόγοι :

α) Δημοπρατήθηκε, μόνο με προμελέτη, χωρίς οριστικές και ολοκληρωμένες μελέτες, γιαυτό, από την αρχή της εκπόνησης των μελετών κατασκευής από τον ανάδοχο, παρουσιάστηκαν, τα μεγάλα προβλήματα.

β) Η σύμβαση είχε «κλειστό τίμημα», γεγονός που δεν επέτρεπε καμιά διόρθωση, χωρίς νομοθετική ρύθμιση.

γ) Στην σύμβαση οριζόταν, κατά παράλογο τρόπο, ότι οι αρχαιολογικές έρευνες θα κρατούσαν μόνο ένα χρόνο, με κόστος 15 εκ ευρώ.

Αυτός ήταν και ο λόγος, που ο ανάδοχος του έργου, το Φθινόπωρο του 2014, ζήτησε την διάλυση της σύμβασης, λόγω των πρόσθετων καθυστερήσεων και αβεβαιοτήτων, που δημιούργησαν τα αρχαία ευρήματα και η διένεξη, γύρω από την ανάδειξή τους, στο Σταθμό της Βενιζέλου.

Η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, στην ενημέρωσή της, εκτίμησε ότι μπορεί η βασική γραμμή, να λειτουργήσει, χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου, το πρώτο εξάμηνο του 2020 και η επέκταση στην Καλαμαριά το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους.
Ο σταθμός της Βενιζέλου, μπορεί μετά και από το μνημόνιο συνεργασίας των εμπλεκομένων φορέων, να παραδοθεί, μέσα στην επόμενη διετία.

Εμείς, από την δική μας πλευρά τονίσαμε ότι :

α) Οι εκτιμήσεις αυτές θα καταστούν εφικτές, εάν ολοκληρωθούν γρήγορα οι διαιτησίες, που ξεκίνησαν με νομοθετική ρύθμιση το 2014 και όταν συμφωνηθεί, μεταξύ δημοσίου και κατασκευαστών, το οριστικό ύψος των αποζημιώσεων και το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.

β) Οι καθυστερήσεις, για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης, για τον σταθμό της Βενιζέλου, περίπου τρία χρόνια, ήταν υπερβολική. Ακόμη και σήμερα όμως, οι αβεβαιότητες, για τον σταθμό της Βενιζέλου, είναι μεγάλες.

γ) Η επέκταση, στην Καλαμαριά, που δημοπρατήθηκε το 2011 και με ολοκληρωμένες μελέτες , μπορεί να ολοκληρωθεί, πριν το 2020 και οι πιθανές καθυστερήσεις, πρέπει να επιβαρύνουν τους κατασκευαστές.

δ) Δυστυχώς, οι μελέτες για τις επεκτάσεις, προς Ευκαρπία, Κορδελιό και Αεροδρόμιο, βρίσκονται στο 2012.

Γι’ αυτό η κυβέρνηση, πρέπει να τις θέσει σε άμεση προτεραιότητα, διαφορετικά δεν πρόκειται να αρχίσουν, πριν το τέλος της δεκαετίας. Η εξεύρεση πόρων και η κατασκευή τους φυσικά, δεν φαίνεται, για την επόμενη δεκαετία.

ε) Πρέπει επιτέλους, να ενεργοποιηθεί η συμφωνία, μεταξύ της κυβέρνησης του 2011 και των πληττομένων,  από τα εργοτάξια και ιδιαίτερα, από τις καθυστερήσεις των έργων.
στ) Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, πρέπει να ζητήσει από τους κατασκευαστές, να επαναπροσλάβουν τους εργαζόμενους, όπως ορίζει ο νόμος, χωρίς εκβιασμούς και αντεργατικές πρακτικές.

Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες μας, για την συνεργασία, όλων των φορέων της πόλης, βασική προϋπόθεση, της γρήγορης ολοκλήρωσης του έργου και της διεκδίκησης, της  άμεσης προώθησης των μελετών, για τις επεκτάσεις του.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ