Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Επίκαιρη Ερώτηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή κ. Αθανασίου Λεβέντη, σχετικά με την ολοκλήρωση των εργασιών της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνας-Θήβας

0
242

Θέλω να ευχαριστήσω το συνάδελφο για την ερώτηση και να επιβεβαιώσω ότι πράγματι το ενδιαφέρον του είναι διαρκές για το θέμα αυτό, όπως και όλων των συναδέλφων Βουλευτών της Αττικής. Συναδέλφισσα, μάλιστα, η κυρία Χριστοφιλοπούλου που γνωρίζει το θέμα, συνηγόρησε από την πρώτη στιγμή για το περιεχόμενο της ερώτησής σας.

Θέλω να πω δύο λόγια για το έργο που αναφερθήκατε και στη συνέχεια για τον αυτοκινητόδρομο.

Πράγματι, το 2005 δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση, ανακατασκευή και συντήρηση από το 14ο χιλιόμετρο έως το 21ο της παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνας-Θήβας» με προϋπολογισμό 7,2 εκατομμυρίων ευρώ. Η μελέτη είχε εκπονηθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής. Ο ανάδοχος, αφού εκτέλεσε ένα μέρος των εργασιών, διέκοψε τις εργασίες, αφήνοντας το έργο ημιτελές, με αποτέλεσμα ο δρόμος να καταστεί επικίνδυνος. Τον Απρίλιο του 2009, ο ανάδοχος κηρύχθηκε οριστικά έκπτωτος.

Για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και επαναδημοπρατήθηκε ένα έργο 2,8 εκατομμυρίων ευρώ τον Αύγουστο του 2009. Αναφέρω τις ημερομηνίες γιατί είναι χαρακτηριστικές. Το έργο όμως, δεν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ κατά τη δημοπράτησή του από την προηγούμενη Κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους. Γνωρίζετε το πρόβλημα που έχει η χρηματοδότηση έργων από εθνικούς πόρους, που έχει ενταθεί και είναι πολύ μεγάλο.

Πάντως, εγκρίθηκε ο διαγωνισμός και με μεγάλη έκπτωση και ξεκίνησαν τα έργα και εκτελούνται κανονικά μέχρι το Σεπτέμβριο του 2010. Υπήρξε ένα πρόβλημα πληρωμής της πρώτης δόσης των έργων που έγιναν το 2010. Ο λογαριασμός αυτός πληρώθηκε στις αρχές του 2011. Συνεχίστηκαν οι εργασίες. Εκκρεμεί ένας λογαριασμός αυτήν τη στιγμή. Το έργο πάει πολύ αργά ακριβώς γιατί είναι και βραδεία η χρηματοδότηση γιατί είναι από εθνικούς πόρους. Αλλά, υπάρχει δέσμευση από τον ανάδοχο ότι μόλις θα έχει την χρηματοδότηση –και θα την έχει με το νέο έτος γιατί το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει ολοκληρωθεί όσον αφορά το δικό μας Υπουργείο- θα συνεχίσει τις εργασίες.

Συνεπώς, έστω και με αυτές τις καθυστερήσεις, αυτό το κομμάτι που έμεινε το 2009 θα ολοκληρωθεί.

Όσον αφορά τώρα τον αυτοκινητόδρομο, θα ήθελα να σας πω ότι προχωρούμε με πολύ εντατικούς ρυθμούς, παρ’ όλη την κρίση που σωστά αναφέρετε και την επιφυλακτικότητα, ειδικότερα των τραπεζών, να χρηματοδοτούν τέτοια έργα, ή -αν θέλετε- και το γεγονός ότι βάζουν όρους που καθιστούν ασύμφορα τα έργα αυτά.

 Το έργο αυτό προετοιμάζεται σε συνεργασία με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, για να κάνουμε όλες τις πρόδρομες εργασίες, ούτως ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης και της δημοπράτησής του. Συνήθως βλέπουμε τέτοια προβλήματα σε πολλά έργα. Εκτιμώ ότι μέσα στην επόμενη χρονιά μπορούμε να πάμε στη δημοπράτησή του.

Κύριε συνάδελφε, είπατε ότι οι υπηρεσίες κοροϊδεύουν. Θέλω να πιστεύω ότι δεν έχουν κανένα λόγο να κοροϊδέψουν στο συγκεκριμένο θέμα. Θα σας απαντήσω αμέσως τώρα. Πολλές φορές ευθύνονται οι υπηρεσίες ή κουβαλούν αμαρτήματα προηγούμενων χρόνων και συνεχίζουν να τα καλύπτουν. Σε αυτό συμφωνώ. Το έχουμε συναντήσει να το κάνουν κάποιες υπηρεσίες ή κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί.

Θέλω, όμως, να σας πω ότι όταν δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2009 το έργο, πριν τις εκλογές, δεν είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Συνεπώς, μετά τη δημοπράτηση δεν είναι δυνατόν να ενταχθεί. Για να δημοπρατηθεί ένα έργο, πρέπει να έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Εντάχθηκε στα έργα που θα χρηματοδοτηθούν αμιγώς από εθνικούς πόρους. Είμαι σαφής. Εδώ δεν φταίει καμία υπηρεσία. Αυτό επέλεξε η προηγούμενη κυβέρνηση. Δεν ξέρω τι είπε. Ήταν και η περίοδος προεκλογική. Είμαι σαφής, διότι αφού δημοπρατήθηκε τον Αύγουστο του 2009, σημαίνει ότι ήταν ενταγμένο σε κάποιο πρόγραμμα. Στο ΕΣΠΑ, πάντως, δεν ήταν. Ήταν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Από εκεί και πέρα, είναι γεγονός ότι θα είχε τελειώσει το έργο, αλλά η στενότητα των εθνικών πόρων αυτή τη διετία δεν επέτρεψε. Με εκπλήσσει η διαπίστωση ότι μόνο είκοσι μέτρα έχουν κατασκευαστεί. Ασφαλώς και οφείλει το δημόσιο προς τον ανάδοχο, ο οποίος έχει δεσμευτεί μόλις πάρει τα χρήματα που του οφείλει, σε δύο μήνες να ολοκληρώσει το έργο. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να έχει κάνει πολύ περισσότερο έργο.

Θα το ελέγξω, λοιπόν, αυτό, γιατί πράγματι με εκπλήσσει το ότι έχουν κατασκευαστεί μόνο είκοσι μέτρα. Θα το δούμε και μαζί, κύριε Λεβέντη.

Όσον αφορά το έργο του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκη, το οποίο είναι ένα έργο 50 χιλιομέτρων που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της δυτικής Αττικής και δεν θα περνά μέσα από τους οικισμούς, θα λυτρώσει την Αττική στο σύνολό της. Θα βοηθήσει πάρα πολύ και τη Βοιωτία. Θα ρίξει το κόστος της μετακίνησης και θα βοηθήσει το περιβάλλον.

Θέλω να σας πω ότι εργαζόμαστε, παρ’ όλη την κρίση που υπάρχει και παρ’ όλη την επιφυλακτικότητα των τραπεζών, όπως είπα, οι οποίες ζητούν όρους που κάνουν τα έργα μη αποδεκτά, γιατί γίνονται πάρα πολύ ακριβά. Εμείς προχωρούμε συστηματικά. Θα έχετε διαπιστώσει ότι έχει ενταχθεί από το ΥΠΕΚΑ στο επικαιροποιημένο Ρυθμιστικό της Αττικής, γιατί δεν ήταν ενταγμένο. Επειδή, μάλιστα, είναι και περιβαλλοντικό το έργο, έχουμε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, γιατί η περιοχή έχει –και καλώς έχει, είναι σημαντικό- αρχαιολογικό και πολιτιστικό πλούτο, ούτως ώστε να προετοιμάσουμε όλα τα έργα, να λύσουμε όλα τα προβλήματα. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2012 μπορούμε να προχωρήσουμε στη δημοπράτησή του.

Συνεπώς, από την προηγούμενη απάντηση έχουν γίνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση και πιστεύω να μη χρειαστεί επόμενη ερώτηση ή στην επόμενη ερώτηση να σας ανακοινώσουμε και την ημερομηνία δημοπράτησης.

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ