Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Ευτύχιου Δαμιανάκη, σχετικά με την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών στο νομό Χανίων

0
91

Ευχαριστώ και τη συνάδελφο Υφυπουργό Παιδείας που μου έδωσε τη σειρά της, γιατί πρέπει να μεταβώ στη Θεσσαλονίκη λόγω της Διεθνούς Έκθεσης.

Να πω στο αγαπητό μου συνάδελφο κ. Δαμιανάκη, που αγωνίζεται όπως και άλλοι συνάδελφοι για τα θέματα του Νομού του, πως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι ανώνυμη εταιρεία και έχουν απόλυτη αυτονομία στον επιχειρησιακό σχεδιασμό τους. Γνωρίζετε ταυτόχρονα ότι είναι σε εξέλιξη ένα επιχειρησιακό σχέδιο εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων και προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα. Τα νέα δεδομένα είναι δυο, οι νέες τεχνολογίες και η αυτοματοποίηση, πράγμα που σημαίνει ότι και η διαλογή και η μεταφορά διευκολύνονται πάρα πολύ.

Από την άλλη πλευρά, έχει μειωθεί πολύ το ταχυδρομικό έργο, γιατί υπάρχουν πλέον νέα μέσα επικοινωνίας του κόσμου, όπως το διαδίκτυο. Το 2013 επίσης έρχεται η πλήρης απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς. Βεβαίως, το Υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει, σε συνεργασία με την ΕΕΤ, το σχετικό νομοσχέδιο, όπου θα διασφαλίζεται η καθολικότητα και ποιότητα των υπηρεσιών, ούτως ώστε κάθε πολίτης, σε όποιο σημείο της χώρας και αν βρίσκεται, να έχει πρόσβαση στην ταχυδρομική αγορά.  

Με βάση αυτό το σχέδιο εξυγίανσης, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προχωρούν στη διοικητική τους αναδιάρθρωση, τον ανασχεδιασμό και την αναδιοργάνωση του λιανικού δικτύου. Γι’ αυτό ακριβώς υπάρχουν και αυτές οι αλλαγές στον ανασχεδιασμό του λιανικού δικτύου και την αναδιοργάνωση του συστήματος διαβιβάσεων.

Στην Κρήτη, με βάση αυτό, έχει αποφασιστεί η διακοπή λειτουργίας των ταχυδρομικών καταστημάτων Ροδοβανίου και Βάθης του Νομού Χανίων, όπως αναφέρατε, Γαράζου Νομού Ρεθύμνης και Δαφνών Νομού Ηρακλείου -για τους λόγους που είπα και προηγουμένως- και η μετατροπή του Κέντρου Διαλογής Χανίων σε διαμετακομιστικό σταθμό.

Αντίστοιχες μετατροπές έχουν γίνει στην Καλαμάτα, στο Αγρίνιο, στην Κοζάνη, στη Χαλκίδα, στην Κόρινθο, στη Λειβαδιά και στην Καβάλα που αναφέρατε. Αυτά γίνονται λόγω των νέων τεχνολογιών που διευκολύνουν πλέον τη διαλογή και δεν χρειάζεται να υπάρχουν πολλά κέντρα διαλογής. Βελτιώνουν τις σχέσεις κόστους-οφέλους, πάντοτε, όπως είπα, υπερασπιζόμενοι την καθολικότητα των υπηρεσιών και την ποιότητά τους.

Εγώ αποδέχομαι την πρότασή σας, απλώς θα ήθελα να πω ότι είναι ανώνυμος εταιρεία, λειτουργεί στα πλαίσια των σχετικών νόμων. Ασφαλώς το Υπουργείο εποπτεύει, αλλά η ίδια η εταιρεία είναι αυτή που αποφασίζει. Συμφωνώ ότι θα ελέγξουμε ακόμα περισσότερο, θα ζητήσουμε καλύτερες πληροφορίες για τα Χανιά ειδικότερα, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκλησή σας.

Πάντως, συμφωνείτε και εσείς μαζί μου ότι η μείωση της αγοράς που έφεραν οι νέες τεχνολογίες αναγκάζει το δημόσιο και τις υπηρεσίες δημοσίου συμφέροντος να επανασχεδιάσουν τις υπηρεσίες τους. Διότι διαφορετικά έχει γείρει πολύ η σχέση κόστους-οφέλους και ξέρετε ότι τα τελευταία χρόνια εκεί που τα ΕΛΤΑ το 2002-2003 είχαν εξυγιανθεί και είχαν αρχίσει να εμφανίζουν κερδοφορίες, ξαναβούλιαξαν τα επόμενα χρόνια και είναι ένας από τους λόγους που φτάσαμε εκεί που φτάσαμε γενικότερα οικονομικά.

Αποδέχομαι την πρότασή σας και θα ζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για τα Χανιά και ειδικότερα για το σχεδιασμό.

Ευχαριστώ πολύ.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ