Απομαγνητοφώνηση συνέντευξης Γιάννη Μαγκριώτη στο δημοτικό ραδιόφωνο fm 100

0
220

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλέσαμε σήμερα και τον ευχαριστούμε πάρα πολύ που βρίσκεται στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής τον Υφυπουργό Υποδομών, τον κ. Γιάννη Μαγκριώτη, για να μας μιλήσει γι’αυτό το ευχάριστο, γιατί ό,τι γίνεται στο αεροδρόμιο Μακεδονία σίγουρα είναι ευχάριστο. Καλησπέρα κ. Υφυπουργέ.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Να είστε καλά, καλή δύναμη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα τελευταία όλο καλά νέα μας κομίζετε. Το μετρό θα επεκταθεί στην Καλαμαριά, το αεροδρόμιο.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Κοιτάξτε, είναι το αποτέλεσμα μιας πολύ υπεύθυνης δουλειάς που κάνουν πάρα πολλές πλευρές γιατί δεν φτάνει μόνο βούληση κάποιου αρμοδίου Υπουργού ή Υφυπουργού. Χρειάζεται πολύ συντονισμένη και πολύ σοβαρή δουλειά. Και το αποτέλεσμα το έχουμε μπροστά μας. Όπως είπατε και εσείς έχουν επιταχυνθεί οι διαδικασίες για την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, δημοπρατήθηκαν με 500 εκ. €, η επέκταση του metro στην Καλαμαριά μέχρι τη Μίκρα. Αυτό ήταν πράγματι πολύ μεγάλη επιτυχία γιατί ούτε τα χρήματα υπήρχαν, ούτε οι μελέτες. Ολοκληρώθηκαν όλα αυτά στα δύο προηγούμενα χρόνια.  H βοήθεια και των άλλων Υπουργείων είναι πολύ μεγάλη, όπως του Υπουργείου Περιβάλλοντος, από το πρόγραμμα του οποίου γίνεται η χρηματοδότηση. Ολοκληρώνεται και η μελέτη για την πρώτη επέκταση του Μετρό δυτικά. Θα φτάνει μέχρι την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία, η δημοπράτηση θα γίνει το 2013. Τα προηγούμενα χρόνια αν ανακοίνωνες τέτοιους στόχους και τέτοια χρονοδιαγράμματα η δυσπιστία ήταν πάρα πολύ μεγάλη. Τώρα έχουμε αποτελέσματα και  πράξεις. Επίσης πολύ ευχάριστο είναι και αυτό που είπατε για το αεροδρόμιο, ότι πάει πολύ καλά, παρόλα τα αρχικά προβλήματα που είχε λόγω των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που δεν επέτρεπε αδρανή υλικά από την περιοχή που περιλαμβάνονταν στη σύμβαση. Μιλάω για την επέκταση του διαδρόμου 10-28 μέσα στη θάλασσα. Άλλαξε ο σχεδιασμός και τα αδρανή παίρνονται από την περιοχή του Λιτοχώρου. Κοστίζει περισσότερο, και χρειάστηκε περισσότερος χρόνος. Παρόλα αυτά όμως έχουμε υποσχέσεις από τους κατασκευαστές ότι στο τέλος του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα μέσα στη θάλασσα. Είναι πάνω από 200 εκ. ευρώ, είναι μια επένδυση από το ΕΣΠΑ. Και φυσικά το συμπληρωματικό έργο, αυτό το οποίο σημειώσατε και εσείς, περίπου 40 εκ. είναι ο προχθεσινός διαγωνισμός. Στις 8 Μαΐου θα έχουμε τον προσωρινό ανάδοχο και πιστεύω ότι μέσα στο καλοκαίρι μπορεί να ξεκινήσουν και οι εργασίες ούτως ώστε στο τέλος του 2013 να τελειώσουν και τα 2 έργα μαζί. Αυτό το έργο είναι η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος, αυτό που έχει κατασκευαστεί από παλιά και λειτουργούσε, ο διάδρομος 1028 που τώρα είναι κλειστός λόγω προβλημάτων που έχει και ο ίδιος αλλά και λόγω των εργασιών επέκτασης που γίνονται στη θάλασσα. Χρησιμοποιείται μόνο ο άλλος, ο χιαστί διάδρομος για την προσγείωση και την απογείωση. Αυτή η αναβάθμιση θα δώσει τη δυνατότητα πλέον στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, σε αυτό τον διάδρομο, τον 1028, να προσγειώνονται και να απογειώνονται μεγάλα και βαριά αεροπλάνα και για υπερατλαντικά ταξίδια. Μέχρι τώρα δεν έχει αυτή τη δυνατότητα. Αυτό θα κάνει τη Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιό της, τη Μακεδονία κόμβο αεροπορικών  συγκοινωνιών, όπως είναι και το Ελευθέριος Βενιζέλος, με την ευρύτερη περιοχή της Βορείου Ελλάδος και της Κεντρικής Ελλάδος αλλά και την περιοχή των Νότιων Βαλκανίων. Σημαντικό για τον τουρισμό, σημαντικό για την ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση των ανθρώπων της Θεσαλο0νίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Φέτος είχαμε και τις περισσότερες αφίξεις τουριστών στο Μακεδονία.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Ήταν μια πολύ έξυπνη κίνηση που έκανε το Υπουργείο μαζί με το Υπουργείο Τουρισμού. Προσκάλεσε και έδωσε τη δυνατότητα πτήσεων στις εταιρίες χαμηλού κόστους, που κυριαρχούν πλέον στα τουριστικά πακέτα τα τελευταία χρόνια, και είχαμε αυτή τη μεγάλη αύξηση. Αυτό βοήθησε πάρα πολύ τον τουρισμό της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας και αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί. Φτηνά εισιτήρια για να μπορούν να έρχονται οι επισκέπτες και να επωφελείται η εθνική μας οικονομία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όμως κ. Μαγκριώτη δεν έχει λυθεί ακόμα το πρόβλημα με την ομίχλη, ενώ άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το έχουν τακτοποιήσει και δεν υπάρχει πρόβλημα.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Το πρόβλημα με την ομίχλη και τις καιρικές συνθήκες δεν έχει λυθεί πουθενά στον κόσμο. Βλέπετε τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης, το Σαρλ-ντε-Γκολ, το Χίθροου, τα πιο μεγάλα κλείνουν για πολλές μέρες όταν έχει κακοκαιρίες, όπως και το Κένεντυ.

Δ: Όταν έχει πολλές κακοκαιρίες όπως είπατε αλλά εδώ δεν έχουμε πολλές κακοκαιρίες.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Πρέπει να σας πως ότι με την αναβάθμιση που έγινε τα προηγούμενα χρόνια αλλά και με τις βελτιώσεις που κάνουμε με αυτό το διαγωνισμό που προκηρύξαμε τώρα, θα περιοριστεί μόνο σε πολύ πυκνές ομίχλες. Δηλαδή μπορεί να περνάει μια χρονιά και να μην έχουμε καμία ακύρωση πτήσης. Κάποιες χρονιές που θα έχουμε πολύ πυκνή και χαμηλή ομίχλη, κάποιες καθυστερήσεις θα έχουμε για κάποιες λίγες ώρες το χρόνο. Λύση 100% του προβλήματος δύσκολα θα υπάρξει αλλά νομίζω ότι αυτό το πρόβλημα πλέον έχει μετριαστεί για τη Θεσσαλονίκη. Θυμάστε τα προηγούμενα χρόνια πώς ήταν. Και σε μεγάλο βαθμό θα μηδενιστεί με τη νέα αυτή επένδυση που προκηρύξαμε τις προηγούμενες ημέρες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κ. Υφυπουργέ προβλέπετε κάτι όσον αφορά τις κτιριακές υποδομές του αεροδρομίου; Γιατί φαντάζομαι ότι καθώς θα αναβαθμιστεί ο αεροδιάδρομος και θα γίνει και ο χαρακτήρας του αεροδρομίου πιο διεθνής θα επαρκέσουν;

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Υπήρξε επέκταση και εκσυγχρονισμός, όπως ξέρετε, στον αεροσταθμό με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αλλά είναι βέβαιο ότι τους καλοκαιρινούς μήνες, που έχουμε και τη μεγάλη κίνηση, πρέπει να ξέρουμε ότι περίπου το 70% των αφίξεων και των αναχωρήσεων στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης είναι πτήσεις τσάρτερ προς τη Χαλκιδική και την Κεντρική Μακεδονία γενικότερα, κυρίως όμως για τη Χαλκιδική. Αυτό πρέπει να το έχουμε πάντα στο μυαλό μας. Παράδειγμα στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου το 85% είναι πτήσεις τσάρτερ τους 3 καλοκαιρινούς μήνες. Το αεροδρόμιο της Ρόδου ακόμη περισσότερο. Μόνο το Ελευθέριος Βενιζέλος είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο έχει αύξηση βέβαια το καλοκαίρι αλλά αυτή η  αύξηση είναι στο 20%-30% και όχι αυτές οι μεγάλες αποκλίσεις των άλλων αεροδρομίων. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να το έχουμε στο μυαλό μας, γι’ αυτό και προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις οδικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική, όπως και με την Πιερία και τις άλλες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας για να διευκολύνουμε τον τουρισμό. Όσον αφορά τον αεροσταθμό έχουμε ψηφίσει ένα νομοθέτημα στο οποίο μετατρέπονται όλα τα αεροδρόμια από υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίες από διευθύνσεις σε ανώνυμες εταιρίες, όπως το Ελευθέριος Βενιζέλος, όπως το Λιμάνι Θεσσαλονίκης, όπως η Έκθεση για να είναι πιο ευέλικτο το νομικό σχήμα και για να μπορεί να προσελκύσει και ιδιωτικές επενδύσεις. Επίσης τρέχει μια μελέτη από ειδικούς συμβούλους, η οποία θα μας δείξει ποιες ομαδοποιήσεις αεροδρομίων πλην του Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο έχει κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, θα γίνουν σε όλη την Ελλάδα. Εμείς βλέπουμε περίπου 10 ομαδοποιήσεις με επικεφαλής κάποια μεγάλα αεροδρόμια. Για την Κεντρική Μακεδονία θα είναι το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Η στρατηγική μελέτη για την ανάπτυξη των αεροδρομίων και των αερομεταφορών θα ολοκληρωθεί το Μάιο. Τότε θα κάνουμε ένα σχέδιο ανάλογα με την ομάδα αεροδρομίων που θα συνεργάζεται το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης –και αυτό έχει να κάνει και με την επένδυση του αεροδιαδρόμου- και εκεί θα δούμε το χρηματοδοτικό σχήμα με το οποίο θα προχωρήσουμε στη νέα επένδυση για την ανάπτυξη και του νέου αεροσταθμού που υπάρχει από το master plan από το 2002-2003 με τις 18 φυσούνες. Εκεί, θα δούμε  το σχεδιασμό και τα εργαλεία χρηματοδότησης. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου αν συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς θα μπορούμε να έχουμε ένα σχέδιο πλέον για την στρατηγική ανάπτυξη του αεροδρομίου Μακεδονία, όπως και των άλλων αεροδρομίων της ευρύτερης περιοχής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και απ’ ότι καταλαβαίνω, μιας και μιλήσατε για ανώνυμη εταιρία, με μεγάλη εμπλοκή ιδιωτών.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Αυτό το σχέδιο χρηματοδότησης που θα βγει μέσα από τη μελέτη που είναι σε εξέλιξη και τη συνεργασία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης με τα αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής θα μας δείξει ποιο χρηματοδοτικό μοντέλο πρέπει να επιλέξουμε. Θα πρέπει να επιλέξουμε αντίστοιχο του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, αντίστοιχο του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης που ετοιμάζουμε; Η μελέτη θα μας δείξει ποιο είναι το καλύτερο μοντέλο για να έχουμε το μεγαλύτερο όφελος από την επένδυση για την οικονομία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο νέος αεροσταθμός είναι αυτός που είχε ξεκινήσει το 2004 και τελικά ακυρώθηκε;

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Θα πω και πάλι το 2003 είχε ολοκληρωθεί ένα master plan, δηλαδή μια προκαταρκτική μελέτη η οποία έδειχνε ότι πρέπει να γίνει η επέκταση του αεροδρόμου στη θάλασσα, να μπει το ILS2, να επεκταθεί ο αεροσταθμός, να γίνει το εμπορευματικό κέντρο, να γίνουν τα πάρκινγκ. Όλα αυτά τα έργα είτε ολοκληρώθηκαν -ήταν 15 στον κατάλογο-, είτε είναι σε εξέλιξη. Τα πιο μεγάλα είναι αυτά που είναι τώρα σε εξέλιξη. Το τελευταίο έργο ήταν ο νέος αεροσταθμός, αυτό συζητούμε τώρα. Μια επένδυση που θα πλησιάσει περίπου τα 700-800 εκ. €. Αυτή τη νέα επένδυση μελετούμε σήμερα σε συνδυασμό με τα αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής, ούτως ώστε να έχουμε το μεγαλύτερο όφελος αυτής της επένδυσης μέσα από το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο και μοντέλο στο οποίο θα καταλήξει η μελέτη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:: Σας ευχαριστούμε πολύ.

Γ.ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ: Να είστε καλά, καλό Σαββατοκύριακο.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ