Απόσπασμα συνέντευξης Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στον ραδιοφωνικό σταθμό Flash και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Στάμου για τα μεγάλα έργα

0
343

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης μιλώντας Flash και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Στάμου, σε ερώτηση του τελευταίου μεταξύ άλλων σημείωσε για τα μεγάλα έργα:

“Ήταν οι  πέντε αυτοκινητόδρομοι και το έκτο  έργο ήταν η  υποθαλάσσια της  Θεσσαλονίκης. Αυτά όλα δημοπρατήθηκαν  το πρώτο εξάμηνο του 2007 και συμβασιοποιήθηκαν τον ίδιο χρόνο. Κυρίως  χρηματοδοτούνται με ιδιωτικούς πόρους, πόρους τραπεζών και με διόδια, για αυτό και είναι  τόσο υψηλά και ακριβά τα διόδια και μάλιστα κατά την φάση κατασκευής. Αυτό ήταν λάθος και προσπαθούμε να το διορθώσουμε. Η σύμβαση της Υποθαλάσσιας Θεσσαλονίκης  ακυρώθηκε μια εβδομάδα πριν τις εκλογές του  2009, από λάθη του δημοσίου, της προηγούμενης Κυβέρνησης.   Το ένα έργο από τους πέντε αυτοκινητόδρομους, της  κεντρικής Πελοπόννησο, ο Μωρέας, είναι μέσα στα χρονοδιαγράμματα και είναι βέβαιο ότι μέσα στην άνοιξη  θα δοθεί μέχρι την Καλαμάτα σε λειτουργία, εκτός από μια γέφυρα 200 μέτρων, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.

Η Ολύμπια οδός είναι η πιο προβληματική απ  όλες. Οι συμβάσεις είχαν πολλά προβλήματα. Πολλά από αυτά τα έχουμε λύσει. Δυστυχώς όμως υπήρχαν προσφυγές στο ΣτΕ, το οποίο έχει απαγορεύσει τελεσίδικα για περιβαλλοντικούς λόγους, τμήματα περίπου 25 χλμ στην περιοχή της Ηλείας. Δυστυχώς η τότε κυβέρνηση δεν άκουσε τις παρατηρήσεις βουλευτών όλων των κομμάτων για τα θέματα αυτά.

Τα τέσσερα έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, έχουν σταματήσει γιατί σταμάτησαν την χρηματοδότηση τους οι τράπεζες, γιατί θεωρούν πια ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα. Ουσιαστικά θεωρούν ότι η χώρα δεν είναι βιώσιμη. Αυτό είναι αδιανόητο και ξεπερνά τις δεσμεύσεις που έχουν μέσα από τις συμβάσεις. Έχουμε προτείνει λύσεις στα πλαίσια του κοινοτικού δικαίου και της εθνικής νομοθεσίας, τις οποίες κυρίως οι τράπεζες δεν τις δέχονται, γιατί ουσιαστικά μέσα από την κρίση θέλουν να κερδίσουν και άλλα λεφτά.

Πιστεύω ότι λύση θα υπάρξει μόνο με την ολοκλήρωση της εξυγίανσης των τραπεζών, αυτό που προσπαθεί αυτή την περίοδο η Κυβέρνηση και την σταθεροποίηση της οικονομίας. Επειδή όμως δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα κάνουν οι τράπεζες, σε συνεργασία με την ΕΕ ετοιμάζουμε ένα εναλλακτικό σχέδιο χρηματοδότησης μέσα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Εμείς θέλουμε τα έργα γιατί θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της χώρας και θα δημιουργήσουν θέσεις απασχόλησης.

Οι λύσεις όμως των προβλημάτων, πρέπει να υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη και φυσικά τον χρήστη  των αυτοκινητοδρόμων”.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για την Κυβέρνηση τόνισε:

“Η κυβέρνηση πρέπει να ολοκληρώσει το έργο, για το οποίο έχει συγκροτηθεί,  γιατί μόνο έτσι θα δικαιωθούν οι θυσίες των πολιτών.  Αυτό πρέπει να το  συνειδοποιήσουν μερικοί που  δείχνουν πως το μόνο που  τους ενδιαφέρει  είναι οι προσωπικές τους φιλοδοξίες”.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ