ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»

0
301

Η επέκταση του διαδρόμου (10-28) και η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματός του, για να αποκτήσει το πιστοποιητικό ασφαλείας, για υπερατλαντικές και πυκνότερες πτήσεις, ήταν μαζί με τον νέο αεροσταθμό, τα δύο μεγάλα και πιο σημαντικά έργα του Master Plan της ανάπτυξης του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», που εκπονήθηκε στις αρχές του 2000.

Δυστυχώς, για αντικειμενικούς λόγους, αλλά κυρίως για λόγους κακής διαχείρισης των έργων, ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Μάλιστα, το πιο σημαντικό έργο, η κατασκευή του αεροσταθμού, κόστους, περίπου 800 εκ ευρώ, δεν έχει συμπεριληφθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα, με το οποίο παραχωρήθηκε, σε κοινοπραξία ιδιωτικών εταιρειών για (30 +10) χρόνια, η λειτουργία και η εκμετάλλευση των 14 αεροδρομίων της χώρας.

Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία, έχανε για χρόνια μερίδιο ανάπτυξης και απασχόλησης, δυστυχώς θα συνεχίσει.

Η σύμβαση της επέκτασης του διαδρόμου (10-28), προσγείωσης και απογείωσης, υπογράφτηκε, στο τέλος του 2005 και έπρεπε να τελειώσει το 2012.

3-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Μετά από πολλά λάθη, αυξήσεις του κόστους και αναβολές, ορίστηκε νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης, το 2015.

Δυστυχώς, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί..

Η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος, του ίδιου διαδρόμου, δημοπρατήθηκε το 2011, έπρεπε να ολοκληρωθεί, το 2014 και δυστυχώς και αυτό, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.

Ο εντοπισμός βομβών, που δεν είχαν εκραγεί, από τους βομβαρδισμούς του  Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το 2013, δικαιολογεί μια χρονική καθυστέρηση.

Αυτό όμως, που συνέβη, λόγω ασυνεννοησίας των αρμόδιων υπουργείων και των αδυναμιών των κατασκευαστών, δεν δικαιολογείται.

Πρέπει όμως, να μην πέσει και πάλι, θύμα λαθών κυβερνητικών αρμοδίων, και πρόσθετων απαιτήσεων των κατασκευαστών, και εσχάτως και του Παραχωρησιούχου, των 14 αεροδρομίων.

Εύλογη, ήταν η αναστολή των εργασιών, στην συμβολή των δύο διαδρόμων, από τα μέσα της Άνοιξης, μέχρι τον Οκτώβρη.

Θεωρώ όμως, υπερβολικές και λανθασμένες τις ανησυχίες και τις απόψεις εκείνων, που ζητούν, να μην ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης του διαδρόμου (10-28), για αρκετούς λόγους.

-Η εκτιμώμενη μείωση των πτήσεων, για το διάστημα ολοκλήρωσης του έργου, από τον Νοέμβρη, μέχρι τον Μάρτη, θα είναι μικρή, λαμβάνοντας υπόψιν, ότι, περίπου το 75% των πτήσεων, πραγματοποιούνται, τον υπόλοιπο χρόνο.

4-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

-Ο διάδρομος (10-28), ήταν ιδιαίτερα καταπονημένος και με βάση τις νέες προδιαγραφές ασφαλείας, της ΕΕ και της ΙΑΤΑ, θα έπρεπε από χρόνια, να έχει σταματήσει η χρήση του, σε ορισμένους τύπους αεροσκαφών, που τον χρησιμοποιούν, μέχρι σήμερα.

Είναι περίεργη και ατεκμηρίωτη η άποψη της Fraport, ότι «αντέχει», ακόμη 20 χρόνια και φυσικά με πολλαπλάσια χρήση και με μεγαλύτερα και βαρύτερα αεροσκάφη.

Φαντάζομαι, ότι θα προτείνει να ολοκληρωθεί, πριν τα 20 χρόνια και τότε με πολύ μεγαλύτερη κίνηση, από σήμερα, δεν θα έχει περισσότερες απώλειες πτήσεων, και ότι αρνητικό σημαίνει αυτό, για την οικονομία της περιοχής;

Δεν σκέφτονται, τον αρνητικό αντίκτυπο της είδησης, ότι το έργο της αναβάθμισης του διαδρόμου, δεν θα ολοκληρωθεί και μάλιστα, στο πιο επιβαρυμένο σημείο, λόγω της διέλευσης και των δυο διαδρόμων;

Ακόμη χειρότερα, κάποιο πιθανό ατύχημα τα επόμενα χρόνια, γιατί δεν φαντάζεται κανείς, ότι «έκλεισε» συμφωνία ασφάλειας η Fraport, με κάποια μεταφυσική δύναμη.

Πρέπει, γρήγορα να προγραμματιστεί και η αναβάθμιση του διαδρόμου, (16-34), για να βγει με αξιοσύνη το αεροδρόμιο «Μακεδονία», στην Διεθνή αγορά αερομεταφορών, που ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια πτήσεων, και στον περιφερειακό ανταγωνισμό.

Τέλος, κινδυνεύουν τα έργα, να μην έχουν χρηματοδότηση, αλλά και αν την εξασφαλίσουν, με νέα έγκριση της ΕΕ, οι πόροι θα αφαιρεθούν από άλλα έργα, όπως συμβαίνει ήδη, με όλα τα έργα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και της Κεντρικής Κυβέρνησης.

Γιατί, κάποιοι φορείς, κινητοποιήθηκαν τελευταία;

 Τις μεγάλες καθυστερήσεις, μέχρι τώρα, δεν τις έβλεπαν;

 

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ