ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Της Πρωτοβουλίας για την Ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας.

0
302

Η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων ολοκληρώθηκε σήμερα και είναι θετική. Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όμως αδικείται. Το είχαμε τονίσει πέρσι όταν το ανακοίνωσε η κυβέρνηση ΝΔ –ΠΑΣΟΚ.

Ο Τσίπρας τότε κατήγγειλε ότι ξεπουλιέται στους Γερμανούς ο εθνικός πλούτος.   Όταν έγινε κυβέρνηση δήλωνε ότι θα επαναδιαπραγματευθεί την Σύμβαση.

Σήμερα την υπέγραψε χωρίς αλλαγή και πανηγυρίζει για την επιτυχία του.

Η δίκη μας θέση παραμένει ίδια.

 Προσθέτουμε όμως σήμερα, τρία σημεία:

α) Η κυβέρνηση άμεσα να ανακοινώσει, αν έχει το αναπτυξιακό σχέδιο για το Αεροδρόμιο Μακεδονία, οι πόροι που απαιτούνται και από πού θα προέλθουν.

β) Επειδή τα έργα επέκτασης και  αναβάθμισης του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης 10-28 παραμένουν καθηλωμένα και ο κίνδυνος μη ολοκλήρωσης τους είναι ορατός,  με τραγικές συνέπειες για την λειτουργία του αεροδρομίου και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής, η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να δώσει λύσεις.

            γ) Οι τοπικοί και περιφερειακοί φορείς της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν. Η μέχρι τώρα αδιαφορία τους, επέτρεψε σε μεγάλο βαθμό την διαιώνιση των προβλημάτων.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΊ Η ΠΕΡΣΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΜΑΣ

«Σήμερα Παρασκευή 28/11/2014, κλιμάκιο της «Πρωτοβουλίας ΠΑΣΟΚ για την Κεντρική Μακεδονία», αποτελούμενο από τους Γιάννη Μαγκριώτη, Γιάννη Κυανίδη και Κυριάκο Μερελή συναντήθηκαν στα γραφεία της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ) στο αεροδρόμιο Μακεδονία με τον προϊστάμενο της ΥΠΑ Αχιλλέα Τοπούζα και την προϊσταμένη του τμήματος κατασκευής έργων Θεσσαλονίκης της ΕΥΔΕ Κατασκευής και συντήρησης συγκοινωνιακών υποδομών  Ιωάννα Ευσταθοπούλου και ενημερώθηκαν, τόσο για τις τελευταίες εξελίξεις, που αφορούν την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, όσο και για την εξέλιξη των έργων κατασκευής του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης 10-28.

Η αντιπροσωπεία της Πρωτοβουλίας, αφού ευχαρίστησε για την αναλυτική ενημέρωση, σημείωσε:

α) Το ιδιωτικό μάνατζμεντ και οι ευρύτερες συνεργασίες, που μπορεί να αναπτύξει το αεροδρόμιο Μακεδονία αποτελεί μια θετική εξέλιξη. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο ερωτηματικό. Στο Master Plan των έργων στρατηγικής ανάπτυξης του αεροδρομίου ΜΑΚΛΕΔΟΝΙΑ Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή ενός νέου σύγχρονου αεροσταθμού, όπως και η επέκταση του εμπορευματικού σταθμού. Η κατασκευή των έργων αυτών ήταν και παραμένει απολύτως αναγκαία, γιατί όλοι γνωρίζουν πως τους μήνες της τουριστικής δραστηριότητας, εδώ και χρόνια οι συνθήκες λειτουργίας είναι πρωτόγονες και  ασφυκτικές. Το κόστος των έργων αυτών έχει προεκτιμηθεί περίπου στα 800 εκ. ευρώ. Το πλάνο των επενδύσεων της κοινοπραξίας είναι περίπου 1 δις ευρώ για τα 14 αεροδρόμια μαζί και για τα επόμενα 40 χρόνια. Συνεπώς, από τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, δεν διαφαίνεται καμία προοπτική ανάπτυξης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου για να υποστηρίξει, τόσο τη σημερινή κίνηση, όσο και τη μελλοντική που παρουσιάζει αυξητική τάση. Το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση πρέπει τάχιστα να δώσουν τις απαραίτητες εξηγήσεις.

β) Το έργο επέκτασης του διαδρόμου 10-28 μέσα στη Θάλασσα, συμβασιοποιήθηκε το 2005. Η πρώτη ημερομηνία ολοκλήρωσης ήταν το τέλος του 2011. Μέχρι τώρα έχει πάρει τρεις παρατάσεις και όπως όλα δείχνουν θα χρειαστεί και τέταρτη παράταση, με νέα πρόβλεψη ολοκλήρωσης το τέλος του 2016. Επειδή η τέταρτη προγραμματική περίοδος (ΕΣΠΑ) ολοκληρώνεται το 2015, πρέπει να διασφαλιστούν οι πόροι από τον Εθνικό Προϋπολογισμό, για την χρηματοδότηση της ολοκλήρωσής του. Πρόσθετη χρηματοδότηση θα χρειαστεί και η δεύτερη εργολαβία, αναβάθμισης του διαδρόμου 10-28 στο χερσαίο τμήμα, η οποία δημοπρατήθηκε στις 8/5/2012. Στο έργο αυτό παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις γιατί κατά τη διάρκεια των χωματουργικών εργασιών εντοπίστηκαν βόμβες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τις οποίες ανέλαβε να καθαρίσει το Γενικό Επιτελείο Στρατού

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ