Δηλώσεις Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη από επίσκεψη σε Άρτα και Πρέβεζα

0
190

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα τους Νομούς Άρτας και Πρέβεζας, στο πλαίσιο της διήμερης περιοδείας του στην Περιφέρεια Ηπείρου.

 

Ο Υφυπουργός επισκέφθηκε το έργο Σελλάδες-Αγ. Δημήτριος που κατασκευάζεται από το Υπουργείο ως δημόσιο έργο και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας οδού.      Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, μεταξύ άλλων τόνισε:

«Η ανάπτυξη της περιφέρειας αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για την στρατηγική της οικονομικής ανάκαμψης της χώρας. Το αναπτυξιακό έλλειμμα της περιφέρειας, το οποίο κατά τη διακυβέρνηση της Ν.Δ. διευρύνθηκε, καλούμαστε να το αναπληρώσουμε και είμαστε αποφασισμένοι να αντιστρέψουμε αυτή την κατάσταση. Κατάσταση που οδήγησε περιοχές της περιφέρειας, όπως την Ήπειρο, σε οικονομική και κοινωνική υποχώρηση.

            Η κατασκευή αναπτυξιακών υποδομών είναι βασική προϋπόθεση για να αξιοποιήσουν οι περιοχές αυτές τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και για να ενεργοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό τους».

 

Όσον αφορά στην Άρτα, ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε:

«Ολοκληρώσαμε το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες μέχρι Αγ. Δημήτριο, που κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο. Το έργο προϋπολογισμού 36 εκ. ευρώ συμβασιοποιήθηκε τον Οκτώβριο 2005 με χρόνο περαίωσης τα δύο έτη. Όμως το 2008 ελήφθη η απόφαση αλλαγής του κόμβου Αγ. Δημητρίου, με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου και να απαιτηθεί υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης τον Νοέμβριο του 2010. Προκειμένου να εξασφαλίσουμε την κυκλοφορία ολόκληρου του τμήματος από Σελλάδες μέχρι Φιλιππιάδα μήκους 23 χιλιομέτρων προχωρήσαμε στην κατασκευή του προσωρινού ισόπεδου κόμβου στον Αγ. Δημήτριο. Παράλληλα, συνεχίζουμε τις εργασίες για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου, που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του καλοκαιριού».

 

Όσον αφορά στο Νομό Πρέβεζας ο Υφυπουργός επισήμανε:

«Στον οδικό άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας ξεκινήσαμε την κατασκευή του τμήματος Καρτέρι-Πάργα μήκους 15 χλμ και προϋπολογισμού 39,2 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τα τέλη του 2013. Στο τμήμα αυτό έχει συμπεριληφθεί η αποκατάσταση των κατολισθήσεων στην περιοχή γέφυρας Δέσπως, η οποία είχε καταστραφεί πριν περίπου πέντε χρόνια.

Παράλληλα συνεχίζουμε την εκπόνηση των μελετών για το τμήμα Πάργα έως Ι/Κ Μεσοποτάμου, μήκους 10 χλμ, που θα είναι έτοιμες στο τέλος του χρόνου. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και από την έγκαιρη ολοκλήρωσή της θα εξαρτηθεί η δυνατότητα ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ και δημοπράτησής του στις αρχές του επόμενου έτους.

Βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη η μελέτη του άξονα Πρέβεζα-Φιλιππιάδα. Για τον άξονα αυτό εξετάζονται οι εναλλακτικές προτάσεις που κατατέθηκαν, τόσο από τους βουλευτές του νομού, όσο και από τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του ΤΕΕ Ηπείρου.

Προς το νότο βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα κατασκευής του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με τον οποίο συνδέεται η Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό. Ο οδικός άξονας κατασκευάζεται σε τέσσερα τμήματα με ισάριθμες συμβάσεις που υπεγράφησαν στις 16 Μαρτίου 2010, συνολικού προϋπολογισμού 338 εκατ. ευρώ και συμβατικού χρόνου ολοκλήρωσης στις 16 Μαρτίου 2013.

Στο 1ο, 2ο και 4ο τμήμα οι εργασίες κατασκευής, παρά τις καθυστερήσεις λόγω απαλλοτριώσεων και επιτάξεων και της έλλειψης των οριστικών μελετών των Μεγάλων Τεχνικών εξελίσσονται ομαλά. Στην 4η σύμβαση ο ανάδοχος ζήτησε τη διάλυσή της και το Υπουργείο προχώρησε με το δεύτερο στη σειρά μειοδότη, με τον οποίο υπέγραψε σύμβαση στις 08 Μαρτίου 2011.

Τέλος, όσον αφορά στη σύνδεση της Πρέβεζας με τη Λευκάδα, το έργο θα ενταχθεί στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου με προϋπολογισμό 23 εκατ. ευρώ. Στις 28 Φεβρουαρίου το Δ.Σ του Φορέα Διαχείρισης Υγρότοπων Αμβρακικού γνωμοδότησε θετικά για τη κατασκευή του έργου και μετά από αυτό προωθείται η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων προκειμένου, να εγκριθούν οι οριστικές μελέτες, να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να δημοπρατηθεί».

 

* Αύριο, Σάββατο 12 Μαρτίου ο Υφυπουργός θα επισκεφθεί τους Νομούς Θεσπρωτίας και Ιωαννίνων.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ