Δηλώσεις Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη από περιοδεία σε Φωκίδα και Ευρυτανία

0
208

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης ολοκλήρωσε σήμερα την επίσκεψή του στους Νομούς Ευρυτανίας και Φωκίδας.

Στο Καρπενήσι ο Υφυπουργός συμμετείχε σε σύσκεψη με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων για θέματα αναπτυξιακών υποδομών της περιοχής.

Στη Φωκίδα ο Υφυπουργός είχε συναντήσεις και σύσκεψη με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και παραγωγικών φορέων για θέματα υποδομών του Νομού και συμμετείχε ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης στις εκδηλώσεις μνήμης της Εθνικής Επετείου, στην Άμφισσα.

Επίσης επισκέφθηκε τα οδικά έργα του δρόμου «Αγ.Ευφημία-Βουνιχώρα» και συναντήθηκε με τα τοπικά συμβούλια των δυο χωριών.

 

Τόσο στην Ευρυτανία όσο και στην Φωκίδα, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές υποδομές των δυο Νομών:

«Η Ευρυτανία, η Φωκίδα και η Εύβοια, έχουν ίσως το μεγαλύτερο έλλειμμα υποδομών από όλους τους νομούς της περιφέρειας. Δυστυχώς, η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ των έργων υποδομής, όπως τη διαμόρφωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και όπως την περιορίζουν οι Κοινοτικοί Κανονισμοί, είναι ελάχιστη σε σχέση με τις ανάγκες. Γι’ αυτό δώσαμε απόλυτη προτεραιότητα στην ωρίμανση των μελετών και τη διασφάλιση πόρων για την κατασκευή των έργων στους νομούς αυτούς.

Η ανάπτυξη της περιφέρειας είναι βασικός μοχλός της πολιτικής μας για ξεπέρασμα της κρίσης. Εάν βρίσκαμε ώριμες μελέτες θα χρηματοδοτούσαμε κατά προτεραιότητα τα έργα στους νομούς αυτούς.

Η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού δικτύου αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της περιφερειακής ανάπτυξης, κάνει τις μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων γρήγορες και ασφαλείς και ενισχύει το εμπόριο και τον τουρισμό.»

Για το Νομό Ευρυτανίας, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα παρακάτω έργα:

 

1.       ΝΕΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΠΑΘΕ

Το οδικό τμήμα «Σταυρός-Ανατολικό στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού» αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο». Ο εν λόγω άξονας ανήκει στο Εθνικό Δίκτυο της χώρας, όπως επίσης και στους κάθετους άξονες του δευτερεύοντος Διευρωπαϊκού Δικτύου.

Για το τμήμα αυτό έχουν εκπονηθεί μελέτες, τόσο για το πεδινό όσο και για το ορεινό κομμάτια του. Η ολοκλήρωση των μελετών αυτών θα απαιτήσει δαπάνες άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Η νέα οδηγία της ΕΕ για την οδική ασφάλεια, η οποία μέχρι το τέλος του χρόνου θα ενσωματωθεί στο εθνικό μας δίκαιο, επιβάλλει για λόγους τη βελτίωση των γεωμετρικών και τεχνικών χαρακτηριστικών, όλων των οδικών αξόνων. Ο άξονας «Λαμία-Καρπενήσι», που είναι ενταγμένος στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο, για να χρηματοδοτηθεί από τα διαφορετικά ταμεία της ΕΕ, πρέπει να αναβαθμιστούν τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα προβλεπόμενα στην αρχική μελέτη.

Επίσης η αξιολόγηση που έγινε από στελέχη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ μετά από αίτημα των φορέων της Ευρυτανίας, κατέδειξε ότι υπάρχει μια ενεργός κατολίσθηση στη σημερινή χάραξη. Για τους λόγους αυτούς αναθέσαμε μια προκαταρκτική μελέτη με βάση τη νέα Κοινοτική Οδηγία η οποία θα μας δείξει και την ασφαλή οριστική χάραξη. Σε δύο με δυόμιση χρόνια από σήμερα, θα είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε το σύνολο του οδικού άξονα.

 

2.       ΠΑΡΑΜΕΓΔΟΒΙΑ (ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ)

Το έργο μελετάται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και μέχρι τα μέσα του Νοέμβριου, το αργότερο, θα δημοπρατηθεί η οριστική μελέτη για τα 9 από τα 15 χιλιόμετρα, εντός του νομού Ευρυτανίας.

Πολύ σύντομα θα δημοπρατηθεί και η οριστική μελέτη για τα υπόλοιπα 5 χλμ. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν σε δώδεκα μήνες και ο χρόνος κατασκευής του έργου θα είναι τρία χρόνια.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή του έργου.

 

3.       ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ-ΑΓ. ΒΛΑΣΣΗΣ-ΑΓΡΙΝΙΟ

Για την μελέτη βελτίωσης της Εθνικής Οδού «Αγρινίου-Καρπενησίου» (κατά τμήματα), έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 3,5 εκατ. ευρώ από το Γ’ ΚΠΣ για την εκπόνηση τόσο των μελετών οδοποιίας, όσο και των λοιπών υποστηρικτικών μελετών. Με βάση την υπόψη χρηματοδότηση προκηρύχθηκε η μελέτη του τμήματος «Αγρίνιο-Αγ. Βλάσσης». Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Ιανουαρίου 2008 με συμβατικό αντικείμενο 1.463.204,23 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).

Ο ανάδοχος υπέβαλε την τοπογραφική αποτύπωση της χάραξης και το πρώτο στάδιο της μελέτης, τα οποία και εγκρίθηκαν. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου έδωσε εντολή για το δεύτερο στάδιο εργασιών, το οποίο και κατατέθηκε και οι μελέτες είναι υπό έλεγχο για να εγκριθούν. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει διαβιβαστεί στην Ε.Υ.ΠΕ. λόγω αρμοδιότητας.

Αντίστοιχα προκηρύχθηκε η μελέτη για τις απαραίτητες γεωτεχνικές έρευνες στο υπόψη τμήμα. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 18 Ιουνίου 2008, με συμβατικό αντικείμενο 639.642 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.).

Η αρχή της μελέτης είναι ο Κόμβος Ρουπακιάς επί της Εθνικής Οδού «Αντιρρίου-Ιωαννίνων» και το τέλος της μελέτης βρίσκεται περί την χ.θ.28+500. Κατά μήκος αυτής της οδού αναπτύσσονται και τα Δημοτικά Διαμερίσματα Καμαρούλας, Λιαγκέικων και Σκουτεσιάδας.

Ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι το πρώτο εξάμηνο του 2011. Το προβλεπόμενο κόστος κατασκευής του έργου είναι 70 εκατ. ευρώ (με ΓΕ, ΟΕ, απρόβλεπτα και ΦΠΑ) ενώ η εκτίμηση για τις απαλλοτριώσεις ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ.

 

Για το νομό Φωκίδας, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στα παρακάτω έργα:

 

1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ-ΙΤΕΑ-ΑΝΤΙΡΡΙΟ, ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΠΡΑΛΟΣ-ΑΜΦΙΣΣΑ

Η σύμβασης της μελέτης έχει προϋπολογισμό αμοιβής 4,8 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το συνολικό μήκος είναι 30,5 χλμ. και το πλάτος του 11 μ., δίιχνη διατομή με ΛΕΑ. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 194 εκατ. ευρώ. Το έργο διαχωρίζεται σε δύο γεωγραφικά υποτμήματα:

  1. «Μπράλος – Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς», μήκους 6,5 χλμ. περίπου,
  2. «Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Άμφισσα», μήκους 24 χλμ. περίπου,

Το ενδιάμεσο τμήμα Παράκαμψη Γραβιάς, έχει ήδη κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης. Η ολοκλήρωση της μελέτης με ωριμότητα κατασκευής προβλέπεται για τον Μάρτιο του 2012.

 

2. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ-ΙΤΕΑ-ΑΝΤΙΡΡΙΟ, ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΤΕΑ-ΓΑΛΑΞΙΔΙ

Η σύμβασης της μελέτης έχει προϋπολογισμό αμοιβής 4,13 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το συνολικό μήκος είναι 47,39 χλμ. και το πλάτος οδοστρώματος 11 μ., δίιχνη διατομή με ΛΕΑ

Το συμβατικό αντικείμενο περιλαμβάνει το σύνολο των απαιτούμενων μελετών στο υποτμήμα «Άμφισσα (ισόπεδος κόμβος προς Δελφούς), Ιτέα-Γαλαξίδι-Άγιοι Πάντες-Ερατεινή-Άγιος Νικόλαος», μήκους 47,39 χλμ. αντί 55 χλμ. της υφιστάμενης οδού. Μειώνεται δηλαδή η διαδρομή κατά 7,6 χλμ. εντός των ορίων του Νομού Φωκίδας. Έχουν ολοκληρωθεί οι προμελέτες και έχει υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για έγκριση.

Το τμήμα «Ιτέα-Γαλαξείδι», μήκους 13 χλμ. και εκτιμώμενου κόστους κατασκευής περίπου 60 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α., απαλλοτριώσεις), έχει προταθεί κατά προτεραιότητα για κατασκευή. Ο εκτιμώμενος χρόνος δημοπράτησης του έργου είναι ο Δεκέμβριος του 2011.

 

3.       ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ

Η σύμβασης της μελέτης έχει προϋπολογισμό αμοιβής 2,8 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το μήκος του είναι 3,7 χλμ. με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. και σταθεροποιημένα ερείσματα.

Εκπονούνται οι μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα που παρακάμπτει το πολεοδομικό συγκρότημα της Αράχοβας και περιλαμβάνει σήραγγα, μήκους 1.512,95 μ. και σήραγγα διαφυγής, μήκους 1.684,55 μ., καθώς και ανισόπεδους κόμβους (Ανατολικός και Δυτικός) και έχει τυπική διατομή αρτηρίας.

Ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι η 30η Ιουνίου 2011 και εκτιμούμε ότι θα δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο του 2011.

Το κόστος κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 123 εκατ. ευρώ (χωρίς απαλλοτριώσεις).

 

4.      «Αγ.Ευφημία-Μαλανδρίνο»

Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Δημήτρης Ρέππας έχει ήδη υπογράψει απόφαση για την χρηματοδότηση 350.000 ευρώ, από πόρους του ΤΕΟ, για αποκατάσταση της οδικής ασφάλειας σε μήκος 2 χλμ. περίπου, του δρόμου «Αγ.Ευφημίας-Μαλανδρίνου».

Η αποπεράτωση του τμήματος αυτού, μήκους 12 χλμ. περίπου και κόστους 19 εκατ. ευρώ, θα γίνει με δημοπράτηση από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ