Δηλώσεις Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη από συσκέψεις σε Αττικό Μετρό Α.Ε. & Εγνατία Οδό Α.Ε.

0
177

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Ακολούθησε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, οι νεοεκλεγέντες Δημοτικοί Σύμβουλοι Ανδρέας Κουράκης και Κώστας Ζέρβας, οι οποίοι εκπροσώπησαν τον νέο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο Πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Χρήστος Τσίτουρας και στελέχη της Διευθύνουσας Yπηρεσίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που πρόσφατα δημιουργήθηκε.

 

Μετά τη σύσκεψη ο κ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων τόνισε:

«Η συνάντησή μας ήταν πολύ παραγωγική, γιατί συζητήσαμε ως συμπολίτες και ως εταίροι αυτής της μεγάλης προσπάθειας. Παρουσιάσαμε τα χρονοδιαγράμματα μαζί με τα προβλήματα που υπάρχουν στην κατασκευή της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ. που εκτείνεται στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως και των επεκτάσεων, που είναι υπό δημοπράτηση, προς την Καλαμαριά και του σχεδιασμού προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Το ολοκληρωμένο δηλαδή δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης.

            Το δίκτυο αυτό του Μετρό έχει ορίζοντα δεκαετίας. Η βασική γραμμή των 9,6 χλμ. κατασκευάζεται και η επέκταση προς την Καλαμαριά θα δημοπρατηθεί τον επόμενο χρόνο. Μπορεί, εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις και άλλα προβλήματα, τέτοια εποχή του χρόνου να έχει και ανάδοχο. Παράλληλα, χρηματοδοτούνται και προωθούνται οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό δυτικά.

            Η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς την Καλαμαριά. Για τις άλλες επεκτάσεις δεν υπάρχει μέχρι στιγμής διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Όμως δουλεύουμε μαζί με την ένταση της μελετητικής ωρίμανσής τους για τη διασφάλιση και θα τα διασφαλίσουμε οπωσδήποτε τα επόμενα χρόνια.

            Το Μετρό μας ενώνει όλους, το χρειάζεται η πόλη για την ποιότητα ζωής των πολιτών της, για να γίνει η Θεσσαλονίκη βιώσιμη και ελκυστική σε επισκέπτες και επενδυτές.

            Η διάθεση της νέας Διοίκησης του Δήμου είναι εξίσου σημαντική, για να συνεργαστεί για την επίλυση των προβλημάτων. Χωρίς τη συνεργασία του Δήμου δεν μπορούν να λυθούν τα προβλήματα αυτά. Είτε αφορούν θέματα του Δήμου, είτε αφορούν φορείς που δραστηριοποιούνται μέσα στο Δήμο, όπως για παράδειγμα το θέμα με τη Διοίκηση του Παπαφείου και άλλα παρεμφερή θέματα. Η πρόθεση της νέας Διοίκησης είναι απολύτως θετική και συμφωνήσαμε να δημιουργηθεί μια κοινή επιτροπή της Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης με το Δήμο Θεσσαλονίκης για να αντιμετωπίσουμε τα θέματα αυτά και για να αντιμετωπίζουμε κάθε πρόβλημα που θα προκύπτει, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Μετρό.

            Για παράδειγμα η ταλαιπωρία των καταστηματαρχών εκεί όπου κατασκευάζονται οι σταθμοί του Μετρό είναι μεγάλη. Γνωρίζουμε τις απώλειες του τζίρου και των δραστηριοτήτων τους, από τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των καθυστερήσεων που υπάρχουν στα σημεία αυτά και κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών.

            Συμφωνήσαμε να υπάρχει στενή συνεργασία. Ο Δήμος θα έχει την πρωτοβουλία, όπως πρέπει άλλωστε, κάτι το οποίο μέχρι τώρα δεν υπήρχε. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται με την ευκαιρία της κατασκευής του Μετρό είναι οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα μας. Πιο μεγάλες ακόμη και από τις αντίστοιχες ανασκαφές στο Μετρό της Αθήνας. Η Θεσσαλονίκη έχει 23 αιώνες ζωής, έχει ένα ιστορικό χρονικό βάθος μεγαλύτερο απ’ ότι η Αθήνα και γι’ αυτό ακριβώς και τα ευρήματα αναφέρονται σε περισσότερες ιστορικές περιόδους. Αυτό βέβαια έχει και τις πρόσθετες δυσκολίες, μεγαλύτερο χρόνο, μεγαλύτερο κόστος. Είμαστε διατεθειμένοι να χρηματοδοτήσουμε αυτό το κόστος, γιατί είναι ο πλούτος των ανθρώπων και του πολιτισμού μας, γιατί μαζί με το Μετρό, θέλουμε κάθε σταθμός και κάθε περιοχή δίπλα στο Μετρό να είναι ένα αρχαιολογικό μουσείο.

            Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, γιατί πλέον ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι ο βασικός εταίρος, μαζί βέβαια και με τους περιφερειακούς δήμους για τα τμήματα του Μετρό που αφορούν τις δικές τους περιοχές, σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους Θεσσαλονικείς».

 

Απαντώντας σε ερώτηση, σχετικά με την επέκταση προς τις περιοχές της Τούμπας και Χαριλάου, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Η επέκταση προς Τούμπα και Χαριλάου έχει αποφασιστεί πολιτικά. Ήδη έχει σχεδιαστεί η χάραξη από την πλευρά της «Αττικό Μετρό Α.Ε.». Η γραμμή αυτή όμως δεν είναι ώριμη, χρειάζεται δουλειά, προετοιμασία και διασφάλιση χρηματοδότησης».

 

            Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής τόνισε:

«Από τους πρώτους μήνες που αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας, είχα τονίσει πως πρέπει να δούμε το μέγεθος και το βάθος των προβλημάτων και ότι με βάση τις καθυστερήσεις που είχαμε μέχρι τον Οκτώβριο, που ήταν περίπου 2,5 χρόνια, μπορούμε με την επίλυση των προβλημάτων και την επιτάχυνση μέσα στο 2014 να έχουμε την ολοκλήρωσή της. Με βάση τις σημερινές εκτιμήσεις της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», γιατί δεν είχαμε υπολογίσει τα πρόσθετα προβλήματα, όπως το Παπάφειο και άλλες περιοχές, τέλος του 2014, αρχές του 2015 σε κάθε περίπτωση η βασική γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί».

           

            Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επέκταση προς την Καλαμαριά, υπογράμμισε:

«Τέλος του 2011 με αρχές του 2012, υπάρχει πάντα μια ελαστικότητα στο χρόνο λόγω των ενστάσεων και των προσφυγών σε τέτοιες μεγάλες διαγωνιστικές διαδικασίες, μπορούμε να έχουμε ανάδοχο για την επέκταση προς την Καλαμαριά. Η δημοπράτηση έχει ξεκινήσει. Αυτή τη στιγμή έχουμε την ανάδειξη των κοινοπραξιών, δηλαδή το πρώτο στάδιο της προεπιλογής έχει ολοκληρωθεί. Είμαστε στο στάδιο εκείνο που περιμένουμε εάν θα υποβληθούν ενστάσεις, ελπίζουμε να μην υποβληθούν για να μην έχουμε καθυστέρηση και αμέσως προχωράμε στο δεύτερο στάδιο. Η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» με εσωτερικές μελέτες, με τις δικιές της υπηρεσίες ολοκληρώνει τις μελέτες που δεν είχαν γίνει, όταν ξεκίνησε η δημοπράτηση της πρώτης φάσης και όλα αυτά μπορούν να μας δώσουν ανάδοχο στο τέλος του 2011».

 

 

Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε τα γραφεία της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και είχε συνάντηση εργασίας με τον Πρόεδρο Τάσο Μουρατίδη και την Διοίκηση.

Μετά τη συνάντηση ο Υφυπουργός, μεταξύ άλλων τόνισε:

 

«Στη σημερινή συνάντηση με την Διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ασχοληθήκαμε κυρίως με τα θέματα των μελετών, για την υλοποίηση του Masterplan της Θεσσαλονίκης, που συναινετικά διαμορφώσαμε για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Υπάρχουν κάποια έργα που είναι αυτονόητα και δεν χρειάζονται περαιτέρω σχεδιασμούς. Αυτά τα έργα πρέπει να υποστηριχθούν, πρέπει να κατασκευαστούν. Χρειάζεται όμως πρωτίστως να μελετηθούν. Γι’ αυτό και η Εγνατία ανέλαβε να χρηματοδοτήσει τις μελέτες των πρώτων αυτών έργων. Κυρίως είναι η αναβάθμιση της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής από το Κ16 τον «Κόμβο της Λαχαναγοράς» μέχρι τον «Κόμβο της οδού Λαγκαδά» κοντά στον «Τιτάνα». Ένα έργο αναγκαίο, γιατί η Δυτική Θεσσαλονίκη και όλοι οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρούνται, λόγω του ότι δεν υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι, αλλά και γιατί αυτό το κομμάτι είναι επικίνδυνο, όσον αφορά την οδική ασφάλεια.

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ετοιμάζει την δημοπράτηση πέντε συνολικά μελετών για έργα του Masterplan της Θεσσαλονίκης. Προχωρούμε γρήγορα γιατί δεν θέλουμε να χαθεί άλλος χρόνος».

 

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα διόδια, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε:

«Η αύξηση της τιμής των διοδίων των Μαλγάρων αφορά την ενσωμάτωση του πληθωρισμού εφτά χρόνων και τις αυξήσεις του Φ.Π.Α. Δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση φοβούμενη το πολιτικό κόστος δεν έκανε το αυτονόητο. Δηλαδή κάθε ένα ή δύο χρόνια να προχωρά σε μικρές προσαρμογές των διοδίων. Αυτό οδήγησε στην έλλειψη χρημάτων για την συντήρηση αυτού του τμήματος του αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα αυτό του αυτοκινητόδρομου, από το Δερβένι μέχρι τα Μάλγαρα έχει σχεδόν καταστραφεί, είναι επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια, φθείρονται τα αυτοκίνητα. Αυτή η συντήρηση πρέπει να πληρώνεται από τους χρήστες. Ο δρόμος κατασκευάστηκε με δημόσια δαπάνη και κοινοτική χρηματοδότηση. Η συντήρηση όμως του οδικού αυτού άξονα πρέπει να χρηματοδοτείται από τους χρήστες. Αυτό είναι το κοινωνικά δίκαιο.

Ταυτόχρονα έχει συμφωνηθεί με τον παραχωρησιούχο να μην λειτουργήσουν τα διόδια στο Αιγίνιο. Εάν λειτουργούσαν τα διόδια στο Αιγίνιο όπως προέβλεπε η σύμβαση της Ν.Δ. το 2007, θα είχαμε δύο σταθμούς διοδίων (Αιγίνιο – Μάλγαρα) σε απόσταση μόλις 10 χλμ. Το κόστος διέλευσης ιδιαίτερα για τους κατοίκους της Πιερίας και της Θεσσαλονίκης θα ήταν μεγαλύτερο, αλλά και η ταλαιπωρία θα ήταν πολύ πιο μεγάλη».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ