Δηλώσεις Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στα Ιωάννινα

0
148

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, ολοκλήρωσε σήμερα τη διήμερη περιοδεία του στην Περιφέρεια Ηπείρου, όπου είχε συνεργασία με εκπροσώπους κοινωνικών φορέων και επισκέφθηκε έργα υποδομών.

Ο Υφυπουργός μαζί με το Bουλευτή Θεσπρωτίας Χρ. Κατσούρα και τη Γ.Γ. της Aποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δ. Μακεδονίας Δήμητρα Γεωργακοπούλου επισκέφθηκαν το λιμάνι Ηγουμενίτσας, όπου ο Υφυπουργός ενημερώθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες και από τους εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρίας, για την πορεία των έργων κατασκευής της Β’ φάσης του λιμένα Ηγουμενίτσας.

 

Αναφερόμενος στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Το λιμάνι, όπως και οι οδικοί άξονες είναι διαχρονική, στρατηγική επιλογή της ελληνικής Πολιτείας. Η Α΄ φάση του λιμανιού ολοκληρώθηκε το 2004 και έτσι σήμερα, λειτούργει ένα σύγχρονο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι. Η δυναμική όμως, που έδωσε στο λιμάνι η Εγνατία και αυτή που θα προσθέσει η Ιόνια Οδός, έκαναν απαραίτητη την κατασκευή συμπληρωματικών υποδομών. Η Β΄ Φάση του λιμανιού, προϋπολογισμού 66 εκατ. ευρώ δημοπρατήθηκε με σημαντική καθυστέρηση το 2007 και παρόλα τα τεχνικά και χρηματοδοτικά προβλήματα που υπήρξαν στο μεσοδιάστημα, δουλέψαμε τους τελευταίους μήνες, τα ξεπεράσαμε και έτσι μπορούμε να πούμε πως θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2012. Όπως είχαμε δεσμευθεί, δημοπρατήσαμε την Γ΄ φάση των συμπληρωματικών έργων του λιμένα, προϋπολογισμού 82,25 εκατ. ευρώ στις 15 Φεβρουαρίου 2011 και έχουμε προσωρινό ανάδοχο. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές η σύμβαση θα υπογραφεί σε δύο μήνες.

 

Το έργο της Γ΄ φάσης θα περιλαμβάνει τα εξής:

  • Κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 610 μ., για τη δημιουργία δύο πρόσθετων θέσεων πλαγιοπρυμνοδέτησης.
  • Κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 93 μ. για προσωρινή λειτουργία μιας επιπλέον θέσης πρυμνοδέτησης, που μελλοντικά θα ενσωματωθεί στην εγκατάσταση λειτουργίας σιδηροδρομικού πορθμείου.
  • Κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων.
  • Κατασκευή λοιπών έργων επιδομής, όπως έργα οδοποιίας εντός και εκτός ζώνης λιμένα, Η/Μ δίκτυα εντός της ζώνης λιμένα.»

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται επίσης η κατασκευή του πρώτου υποτμήματος από Λιμάνι έως Πλαταριά της Ε.Ο. Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας, συνολικού μήκους 3,7 χλμ.

 

Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε επίσης στον οδικό άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας, στον οδικό άξονα Ηγουμενίτας-Σαγιάδας και στην αναβάθμιση του κόμβου ΒΙΟΠΑΘΕ:

«Στον οδικό άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας ξεκινήσαμε τη κατασκευή του τμήματος Καρτέρι-Πάργα μήκους 15 χλμ. και προϋπολογισμού 39,2 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τα τέλη του 2013. Στο τμήμα αυτό έχει συμπεριληφθεί και το 2ο υποτμήμα από Λιμάνι έως Πλαταριά μήκους 3,5 χλμ., καθώς η αποκατάσταση των κατολισθήσεων στην περιοχή γέφυρας Δέσπως, η οποία είχε καταστραφεί πριν περίπου πέντε χρόνια. Παράλληλα συνεχίζουμε την εκπόνηση των μελετών για το τμήμα Πάργα έως Ι/Κ Μεσοποτάμου, μήκους 10 χλμ., που θα είναι έτοιμες στο τέλος του χρόνου.

Η κατασκευή του κάθετου άξονα της Εγνατίας που θα συνδέει τη Ηγουμενίτσα με την Αλβανία μέσω Σαγιάδας, είναι στο σχεδιασμό μας, είναι ένα έργο όμως που δεν έχει μελετηθεί μέχρι τώρα και ούτε φυσικά έχει προβλεφτεί η χρηματοδότηση του. Για αυτό, εκείνο που χρειάζεται και μπορούμε να κάνουμε τώρα, είναι να ξεκινήσουμε τη μελετητική του ωρίμανση και σε δεύτερη φάση να προχωρήσουμε στη χρηματοδότηση της κατασκευής του.

Η αναβάθμιση του κόμβου του Βιομηχανικού Πάρκου Θεσπρωτίας στην Εγνατία θεωρείται και από το Υπουργείο απαραίτητη, καθώς οι υφιστάμενοι κλάδοι κρίνονται στα όρια των προδιαγραφών. Θα εξετάσουμε επίσης τη δυνατότητα για τη χρηματοδότηση της δημιουργίας κλάδων εισόδου-εξόδου στην Ε.Ο. προς και από Ιωάννινα.

Στη συνέχεια της περιοδείας του, ο Υφυπουργός συμμετείχε σε συνάντηση εργασίας στα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, με Βουλευτές Ηπείρου, τη Γ.Γ. της Αποκ. Διοίκησης Δήμητρα Γεωργακοπούλου, τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη και εκπροσώπους φορέων του Νομού Ιωαννίνων.

 

Στην Συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε τη διαβούλευση με τους φορείς, ο κ. Μαγκριώτης μεταξύ άλλων είπε:

«Τα Ιωάννινα είναι πλέον μια μεγαλούπολη δυναμικά αναπτυσσομένη σε όλους τους τομείς, με αξιόλογα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα και ένα σύγχρονο πανεπιστημιακό νοσοκομείο. Η κατασκευή της Εγνατίας και η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, τα επόμενα 3-4 χρόνια, θα δώσουν τη δυνατότητα για ακόμη πιο δυναμικά βήματα ανάπτυξης. Παρά τις σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα της Ιόνιας Οδού, εργαστήκαμε και πολλά από τα προβλήματα τα έχουμε ξεπεράσει. Πιστεύω πως, με τη συνεργασία όλων θα ξεπεράσουμε και τα υπόλοιπα προβλήματα και η Ιόνια Οδός θα προχωρήσει και θα ολοκληρωθεί.

 Στο σχεδιασμό της Κυβέρνησής μας έχουν προτεραιότητα και η κατασκευή των συνδέσεων των αστικών και παραγωγικών κέντρων της Ηπείρου με τους δυο αυτούς οδικούς άξονες. Μόνο έτσι, θα αξιοποιηθούν οι δυο μεγάλοι αυτοί οδικοί άξονες για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Ως κυβέρνηση, θεωρούμε σημαντική τη συνέχιση της Ιόνιας Οδού μετά τον κόμβο της Εγνατίας προς την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορήσουμε πάρα πολύ και την πόλη των Ιωαννίνων αλλά και θα βοηθήσουμε την ευκολότερη πρόσβαση στο αεροδρόμιο.

Στο Υπουργείο βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά. Για την υλοποίηση των πρόσθετων μελετών που επεβλήθησαν από τους περιβαλλοντικούς όρους απαιτείται η δημοπράτηση συμπληρωματικών μελετών. Η δράση για την υλοποίηση της υπόψη Μελέτης έχει προταθεί από το Υπουργείο Υποδομών και πρόσφατα η Ε.Ε. συμφώνησε να συγχρηματοδοτήσει τη μελέτη αυτή. Μετά την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων Μελετών και με δεδομένο ότι υπάρχει ήδη περιβαλλοντική αδειοδότηση, το έργο προϋπολογισμού 252 εκατ. ευρώ θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση, εφόσον εξασφαλίσουμε τους απαραίτητους πόρους».

 

Αναφορικά με τις προσβάσεις της Εγνατίας οδού στη ευρύτερη περιοχή της πόλης των Ιωαννίνων ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε:

«Θεωρούμε απαραίτητη τη κατασκευή ενός ακόμα κόμβου ανατολικά της πόλης. Από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» εξετάζονται όλες οι παράμετροι για να γίνει η καλύτερη επιλογή, δεδομένου ότι στην περιοχή αυτή υπάρχουν πολλά προβλήματα λόγω του ανάγλυφου του εδάφους, αλλά και λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών. Πολύ σύντομα η ΕΟΑΕ θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το ποια λύση είναι εφικτή».

 

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Εγνατία Οδό, όπου τόνισε:

«Στις 21 Φεβρουαρίου 2011 υπογράφτηκε η σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) της Εγνατίας Οδού στην περιοχή Ελευθεροχωρίου Παραμυθιάς. Ο επόμενος ΣΕΑ που θα δημοπρατηθεί στο άμεσο μέλλον είναι στον κόμβο Περιστερίου, στο 100ο χλμ. της Εγνατίας Οδού. Ο ΣΕΑ θα εξυπηρετεί μέσω του κόμβου και τους κινουμένους από Ιωάννινα προς Μέτσοβο».

 

Για τα διόδια της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι στη περιοχή της Ηπείρου θα κατασκευαστούν στη θέση Τύρια και στο Μαλακάσι, προσθέτοντας ότι έχει ήδη προκηρυχθεί με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου η ανάθεση σύμβασης «Συστήματος Ηλεκτρονικών Διοδίων» και υποβλήθηκαν εκδηλώσεις ενδιαφέροντος στις 10 Φεβρουαρίου 2011.

 

Για τα έργα Οδικής ασφάλειας ο Υφυπουργός ανέφερε:

Από το υπουργείο εκτελούνται ήδη εργασίες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην Ε.Ο Αντιρρίου-Ιωαννίνων στα πλαίσια της εργολαβίας προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, στα πλαίσια του νέου Εθνικού Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας που ξεκινάει το υπουργείο και θα χρηματοδοτηθεί με πόρους 500 εκατ. ευρώ, προβλέπονται εργασίες σε μήκος 250 χλμ. οδικού δικτύου για το Νομό Ιωαννίνων, από τα οποία η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ θα δημοπρατήσει άμεσα τις μελέτες για τα πρώτα 200.

 

Ο Υφυπουργός, μίλησε για την αποκατάσταση των προβλημάτων που προκάλεσαν οι πρόσφατες πλημμύρες του περασμένου Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου:

«Είναι έτοιμη η κοινή Υπουργική Απόφαση για την οριοθέτηση των περιοχών που επλήγησαν από τις πλημμύρε, και έχει σταλεί για να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πληγέντων το Υπουργείο θα εγκαταστήσει στη περιοχή των Ιωαννίνων γραφείο στο οποίο θα κατατίθενται οι αιτήσεις για τη χορήγηση της στεγαστικής συνδρομής. Άμεσα, διατέθηκαν στη Περιφέρεια Ηπείρου 150.000 ευρώ από πόρους ΤΕΟ για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών στην αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές. Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για την αποκατάσταση των προβλημάτων που προκάλεσαν οι πλημμύρες εκτέλεσε εργασίες στη περιοχή Μπάφρας και Πεδινής, και εξετάζονται μέτρα για την οριστική αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων»

 

Ο Υφυπουργός μετά τη συνάντηση εργασίας επισκέφθηκε και τα έργα στο Α/Δ Ιωαννίνων όπου δήλωσε:

«Τα έργα αναβάθμισης του Α/Δ Ιωαννίνων δημοπρατήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, και συμβασιοποιήθηκαν στις 20 Νοεμβρίου 2006, με συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης στις 20 Μαΐου 2009. Επειδή όμως η μελέτη είχε πάρα πολλές ελλείψεις, έχει ήδη πάρει δυο παρατάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση, η πρώτη για τις 21 Σεπτεμβρίου 2010 και η δεύτερη, ελπίζουμε και οριστική, στις 28 Μαΐου 2012. Υπεγράφη το Δεκέμβριο 2009 η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση ύψους 3,9 εκατ. ευρώ, η οποία περιλαμβάνει την περιμετρική ασφάλεια, τον περιμετρικό φωτισμό, τον φωτισμό της υπηρεσιακής οδού και την διευθέτηση δικτύων και ήδη εκτελούνται εργασίες. Οι εργασίες αυτές, ενώ περιλαμβάνονταν στη μελέτη του έργου δεν περιλαμβάνονταν στον Προϋπολογισμό του. Το έργο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και υπάρχει απ’ αρχής συνεχές πρόβλημα στην ροή της χρηματοδότησης. Πριν λίγες μέρες καταβλήθηκαν οι οφειλές στον ανάδοχο και εξασφαλίστηκε η συνέχιση των εργασιών. Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 30% του έργου».

 

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός επισκέφθηκε τα έργα της Εγνατίας Οδού στο Περιστέρι και στο κόμβο Ζαγορίου. Για την επίλυση των προβλημάτων στη περιοχή Περιστερίου, ο Υφυπουργός δήλωσε:

            «Στη περιοχή της Γέφυρας Περιστερίου, όπου όπως είναι γνωστό υπάρχουν γεωλογικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην έχει δοθεί ακόμα στη κυκλοφορία το τμήμα αυτό μήκους 900 μ., περαιώθηκαν το Φεβρουάριο 2011 από την εγκατεστημένη εργολαβία τα προσωρινά μέτρα βελτίωσης της ευστάθειας που πρότεινε η επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει ορίσει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Παράλληλα οριστικοποιούνται οι μελέτες των οριστικών μέτρων σταθεροποίησης ώστε να δρομολογηθεί η υλοποίησή τους. Η απόδοση στην κυκλοφορία της γέφυρας και των προσβάσεών της, θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων πρόσθετων έργων σταθεροποίησης, και μόνον εφόσον πληρούνται όλες οι απαιτήσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας της οδού. Πού σύντομα θα ανακοινωθεί το οριστικό χρονοδιάγραμμα απόδοσης του έργου στην κυκλοφορία.

 

Στον κόμβο Ζαγορίου ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Ολοκληρώθηκε και αποδόθηκε στη κυκλοφορία στις 30 Νοεμβρίου 2010 το οδικό τμήμα Α/Κ Αράχθου-Μηλιωτάδες, μήκους 6 χλμ., με το οποίο συνδέεται η περιοχή Ανατολικού Ζαγορίου με την Εγνατία Οδό. Το έργο είχε προϋπολογισμό 11,2 εκατ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής ήταν 18 μήνες».

 

Κλείνοντας τη περιοδεία του στην Ήπειρο ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε:

«Παρότι άργησαν να ξεκινήσουν τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στην Ήπειρο, και παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια στην εξέλιξή τους έχουν ήδη γίνει εμφανή τα σημάδια της θετικής επίδρασής τους στο Ν. Ιωαννίνων αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Με την ολοκλήρωση όλων αυτών των βασικών υποδομών η Ήπειρος μαζί με τις άλλες περιφέρειες της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια, θα χτίσουν τη δική τους βιώσιμη ανάπτυξη και θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ευημερίας των πολιτών τους. Μια νέα εποχή έχει ήδη ανοίξει για την περιοχή. Αυτή ήταν η προεκλογική δέσμευση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ και Πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.

Αυτή τη δέσμευση κάνει πράξη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Υπουργός Δημήτρης Ρέππας και όλοι εμείς που δουλεύουμε μαζί του».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ