Επίσκεψη Γιάννη Μαγκριώτη στον Πολύγυρο Χαλκιδικής.

0
158

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης τόνισε:

«Τις επόμενες μέρες συζητιέται στη Βουλή το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

Με το νομοσχέδιο αυτό θα έχουμε φορολογική ελάφρυνση στα εισοδήματα μέχρι 30.000 ευρώ και σταδιακή επιβάρυνση σε εισοδήματα πάνω από αυτό το όριο.

Επίσης θα μειωθεί η φορολόγηση των κερδών που επαναεπενδύονται.

Με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε το αίσθημα της φορολογικής δικαιοσύνης, ενισχύουμε τα μεσαία και ασθενέστερα εισοδήματα, φορολογούνται με υψηλότερο συντελεστή τα υψηλά εισοδήματα και ενισχύεται η επενδυτική και αναπτυξιακή δραστηριότητα επαγγελματιών και επιχειρηματιών.

Επίσης η κυβέρνηση και κάθε υπουργείο ξεχωριστά έχει ετοιμάσει το αναπτυξιακό του σχέδιο. Τις επόμενες ημέρες ξεκινά μια συντονισμένη αναπτυξιακή επίθεση. Στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχουμε ήδη επιταχύνει την μελετητική ωρίμανση των έργων. Έχουμε διαμορφώσει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έργα οδικής ασφάλειας, προστασίας από τις φυσικές καταστροφές όπως μεσαία και μικρά έργα στην περιφέρεια, το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στο ΕΣΠΑ, θα καλύψει ζωτικούς τομείς και κυρίως τις ανάγκες της ελληνικής περιφέρειας.

Την εβδομάδα που έρχεται υπογράφουμε τη σύμβαση με τους αναδόχους για την κατασκευή του οδικού άξονα «Ακτίου – Αμβρακία» προϋπολογισμού 330 εκατ. ευρώ και με τον υπουργό κ. Ρέππα επισκεπτόμαστε όλους τους νομούς της Κρήτης για να παρουσιάσουμε το σχέδιο μας για το οδικό δίκτυο της Κρήτης, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου και ένα δίκτυο αντιπλημμυρικών υδροδοτικών και αρδευτικών έργων.

Το ύψος αυτού του προγράμματος που αναπτύσσεται μέχρι το 2015 είναι περίπου 2 δις ευρώ. Οι πηγές χρηματοδότησης του προγράμματος είναι από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους , δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ιδιωτική συμμετοχή στην κατασκευή του αεροδρομίου».

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης , μιλώντας στο 66ο Συνέδριο της Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε (Πανελλήνια Ένωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων), το Σάββατο 13 Μαρτίου, που πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες, με θέμα: «Ενωμένοι για το πλαίσιο δράσης των εργοληπτικών επιχειρήσεων προκειμένου να επανέλθει η ελπίδα» , μεταξύ άλλων τόνισε:

«Παραλάβαμε μια ζοφερή πραγματικότητα στο χώρο των δημοσίων έργων. Το μεγαλύτερο μέρος των πόρων του ΕΣΠΑ, έχει ήδη δεσμευτεί από το 2007, για τη χρηματοδότηση των 5 αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται, με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης.

Παραλάβαμε μια δεύτερη γενιά έργων, δημοπρατημένων παραμονές των πρόσφατων εθνικών εκλογών, με μεγάλα προβλήματα στη μελετητική τους ωριμότητα, τις απαλλοτριώσεις και στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Έργα, τα οποία πολλά εξ αυτών, δεν είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ακόμη χειρότερα, έργα που βρίσκονται μόνο στη σφαίρα των υποσχέσεων, σε όλη τη χώρα, χωρίς καν να έχουν ανατεθεί οι μελέτες και φυσικά πουθενά δεν έχουν προγραμματιστεί οι χρηματοδοτήσεις τους.

Αναλάβαμε τις Α.Ε. Αττικό Μετρό και Εγνατία, με υψηλό και βραχυπρόθεσμο δανεισμό, με άμεσα απαιτητή την αποπληρωμή τους, όπως και πολλά σταματημένα έργα από τις αρχές του 2009, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης.

Όλη αυτή η γκρίζα πραγματικότητα, οφείλεται στη φιλοσοφία για την ανάπτυξη και στις πολιτικές επιλογές και σκοπιμότητες της Ν.Δ.

Μείωσε δραματικά το Π.Δ.Ε από το 2004 και μετά, γι αυτό και δεν υπήρχαν πόροι για τη χρηματοδότηση μελετών και έργων.

Γι αυτό καθυστέρησε η απορρόφηση του Γ΄ ΚΠΣ, όπως για τον ίδιο λόγο χάθηκαν και κοινοτικοί πόροι.

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που 3,5 χρόνια μετά τη συμβατική ημερομηνία έναρξης του ΕΣΠΑ, δεν ξεκίνησε η υλοποίηση του.

Αυτός είναι ο λόγος, για το ότι δεν ανατέθηκαν οι μελέτες, για να υπάρχει ωριμότητα των έργων και να αρχίσει η άμεση ένταξη τους.

Η άλλη πτυχή της πολιτικής της, όπως καταγράφεται από όλες τις τοποθετήσεις των εμπλεκόμενων φορέων σήμερα στην παραγωγή των δημοσίων έργων, ήταν το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε το 2004 και το 2005 για την ανάθεση των δημοσίων έργων και των μελετών.

Αυτός είναι ο λόγος, που τώρα όλοι ομοφώνως, ζητούν την αλλαγή του.

Όπως έχουμε συμφωνήσει από τις πρώτες μας συναντήσεις μετά τις εκλογές, θα τηρήσουμε απόλυτα το χρονοδιάγραμμα της δημόσιας διαβούλευσης, που είναι σε εξέλιξη και μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε νομοθετήσει το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Με το θεσμικό αυτό πλαίσιο:

α) όλες οι συμβάσεις θα αναρτώνται στο διαδίκτυο

β) Δεν θα δημοπρατείται κανένα έργο αν δεν υπάρχει απόλυτη ωριμότητα του και διασφάλιση των αναγκαίων πόρων

γ) Μπαίνει τέλος στο καθεστώς των συμπληρωματικών συμβάσεων που οδηγούν στην αδιαφάνεια την ευνοιοκρατία και τη διαφθορά.

Δ) Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες του δημοσίου οι οποίες διαχειρίζονται τα θέματα της ανάθεσης και της εποπτείας μελετών και έργων.

Χωρίς αξιόπιστες δημόσιες υπηρεσίες, αναλυτικά τιμολόγια και εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των ιδιωτικών κατασκευαστικών εταιρειών, οι καλές προθέσεις κάθε φορέα, κάθε κυβέρνησης θα οδηγούν στον ίδιο φαύλο κύκλο.

Τέλος η νέα θεσμική ανατροπή, το πρόγραμμα «Καλλικράτης», θα συμβάλει αποφασιστικά στην επίτευξη αυτών των στόχων.

Σήμερα Κυριακή 14 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, η πρώτη συνάντηση της οργανωτικής επιτροπής, που συγκροτήθηκε μετά από πρόταση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της πολιτείας και των φορέων της Χαλκιδικής.

Στη σύσκεψη ο Υφυπουργός παρουσίασε τις κυβερνητικές προτεραιότητες για τη Χαλκιδική στο τομέα των Υποδομών, την ωριμότητα των έργων και τους διαθέσιμους πόρους του ΕΣΠΑ, όπως διαμορφώθηκαν από την απελθούσα κυβέρνηση.

Τόνισε πως η Χαλκιδική βρίσκεται σε οριακό σημείο.

Είναι απόλυτη ανάγκη ο επανασχεδιασμός της ανάπτυξης της και των προτεραιοτήτων της.

Τώρα πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες επιλογές για την μακροπρόθεσμη πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη της.

Το μοντέλο άναρχης ανάπτυξης που ακολούθησε μέχρι σήμερα, με τη σπατάλη των φυσικών πόρων, αν δεν αντιστραφεί, θα οδηγήσει στην σταδιακή απαξίωση της. Θα χάσει το ξεχωριστό και υψηλό της συγκριτικό πλεονέκτημα, το φυσικό της περιβάλλον και τις ξεχωριστές της φυσικές ομορφιές.

Η ανάπτυξη της Χαλκιδικής αφορά τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία αλλά και όλη τη χώρα, για αυτό ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός της, πρέπει να είναι ενταγμένος στο σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής.

Οι βασικές ενότητες των αναπτυξιακών υποδομών είναι:

– Το σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο

– Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων

– Η ορθολογική διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων

Η ανάπτυξη αυτών των υποδομών, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της νέας ποιοτικής ανάπτυξης της Χαλκιδικής.

Τρείς είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να φτάσουμε σε αυτό το στόχο, μέσα στη τρέχουσα προγραμματική περίοδο:

α) Η συμφωνία όλων των φορέων της Χαλκιδικής στο νέο μοντέλο ανάπτυξης και η σαφής οριοθέτηση των προτεραιοτήτων.

β) Η άρση των τοπικιστικών συντεχνιακών προσωπικών ή κομματικών αντιδικιών

γ) Η γρήγορη ωρίμανση των έργων και η διασφάλιση των αναγκαίων πόρων για τη χρηματοδότηση τους.

Παρόλα τα μεγάλα λόγια της απελθούσας κυβέρνησης, ένα μικρό υποσύνολο αυτών των υποσχέσεων, έχει αντίκρισμα στην πραγματικότητα.

Αυτό έχει γίνει κατανοητό σε όλους τους πολίτες και τους φορείς της Χαλκιδικής.

Η κυβέρνηση μας διαμορφώνει ένα συμπληρωματικό πρόγραμμα στο ΕΣΠΑ, το οποίο περιλαμβάνει έργα οδικής ασφάλειας, προστασίας από τις φυσικές καταστροφές και μικρά και μεσαία έργα στη περιφέρεια.

Με αυτό το συμπληρωματικό πρόγραμμα στο ΕΣΠΑ, μπορούμε να καλύψουμε τη χρηματοδότηση των βασικών αναπτυξιακών υποδομών της Χαλκιδικής, μέχρι το 2015.

Οι εκπρόσωποι των φορέων της Χαλκιδικής, συμφώνησαν να δουλέψουν σ’ αυτό το πνεύμα και να προετοιμάσουν σε αυτό το πλαίσιο τις συνθετικές τους προτάσεις.

Η προετοιμασία αυτή σε συνεργασία με τη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, θα ολοκληρωθεί με την πραγματοποίηση ημερίδας προς τα τέλη Απρίλη, όπου και θα κατατεθεί το νέο ολοκληρωμένο σχέδιο με τις προτεραιότητες του, για τις δημόσιες υποδομές μιας βιώσιμης ανάπτυξης της Χαλκιδικής.

(Συμμετείχαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της ΤΕΔΚ Χαλκιδικής, του Εμπορικού Επιμελητηρίου, του ΤΕΕ Χαλκιδικής, του Εργατικού Κέντρου Χαλκιδικής, της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων Χαλκιδικής).

Τη Δευτέρα 15 Μαρτίου, στις 10:30 το πρωί, ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης θα επισκεφθεί το Δήμο Μίκρας όπου θα συναντηθεί με τη Διοίκηση του Δήμου και αρμόδιους φορείς για θέματα συγκοινωνιακών υποδομών.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ