Επίσκεψη Γιάννη Μαγκριώτη στο Δήμο Μίκρας.

0
166

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα το Δήμο Μίκρας και συναντήθηκε με τη Διοίκηση του Δήμου.

Ακολούθησε ανοιχτή σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης Βασίλης Γερανίδης, ο Δήμαρχος Μίκρας Θεόδωρος Γκουστίλης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δημήτρης Καραουλάνης, ο Πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Τάσος Μουρατίδης, ο Τεχνικός Σύμβουλος της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας Γιώργος Τσίγκρος, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί και Νομαρχιακοί Σύμβουλοι, υπηρεσιακοί παράγοντες και εκπρόσωποι των κατοίκων της περιοχής.

Στη σύσκεψη συζητήθηκε κυρίως το αίτημα κατοίκων της περιοχής για τον επανασχεδιασμό της χάραξης του οδικού άξονα «Τρίλοφος – Μηχανιώνα», στο τμήμα από τον Τρίλοφο μέχρι τον κάθετο άξονα προς την Επανομή, αλλά και ζητήματα σχολικής στέγης, υγειονομικών υποδομών, αποχέτευσης και οικιστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε σημεία απ’ όπου σχεδιάζεται να περάσει ο άξονας «Καρδία – Μηχανιώνα» και έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Είχαμε μια πολύ αναλυτική συζήτηση με τον Δήμαρχο, τη Διοίκηση του Δήμου, αλλά και εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής, για τα προβλήματά τους. Τα σημαντικότερα βέβαια τα έχει θίξει ο Δήμαρχος και είναι τα θέματα της σχολικής στέγης, των υγειονομικών υποδομών, της οικιστικής ανάπτυξης και φυσικά της αποχέτευσης, της διαχείρισης των υγρών και στερεών αποβλήτων.

Όλα αυτά είναι θέματα ζωτικής σημασίας, πολλά εξ’ αυτών ανήκουν στην αρμοδιότητα του δικού μας Υπουργείου και πολύ γρήγορα θα μπουν στον δρόμο της υλοποίησης. Τα άλλα θέματα θα τα μεταφέρω στους άλλους Συναδέλφους Υπουργούς, γιατί έχουν ιδιαίτερη σημασία και πρέπει άμεσα να δοθούν λύσεις, μέσα από τον διάλογο και τη συναίνεση.

Ειδικότερα το θέμα του οδικού άξονα από την Καρδία μέχρι την Μηχανιώνα, έχει μεγάλη σημασία, γιατί θα δώσει λύση στο μεγάλο κυκλοφοριακό και όχι μόνο πρόβλημα της διέλευσης των οχημάτων μέσα από την οικιστική ζώνη του Δήμου Θερμαϊκού. Όλοι γνωρίζουμε την ταλαιπωρία, τις χαμένες ώρες, τον εκνευρισμό και πάνω απ’ όλα τα δεκάδες θύματα κάθε καλοκαίρι, λόγω ακριβώς της πυκνής και δύσκολης αυτής κυκλοφορίας.

Το κακό είναι ότι αυτός ο άξονας, ενώ μελετάται και σχεδιάζεται από το 1998 από την πλευρά της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας πάνω σε μια συγκεκριμένη χάραξη, την ίδια ώρα από την πλευρά της Πολεοδομίας δίνονταν και δίνονται άδειες, κατασκευάστηκαν και κατασκευάζονται κτίρια και επαγγελματικές στέγες.

Έτσι σήμερα, υπάρχει ένα παράδοξο στην αρχική χάραξη, να έχουν χτιστεί σπίτια, επαγγελματικές στέγες και να έχουν βγει άδειες για να χτιστούν και νέα. Ακόμη χειρότερα, απόδειξη της έλλειψης συντονισμού μεταξύ των κρατικών φορέων, η συνέχεια της Εξωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης συνδέεται με τον άξονα «Καρδία – Μουδανιά» νοτιότερα της σύνδεσης με τον άξονα αυτό του δρόμου «Καρδία- Μηχανιώνα».

Η άλλη έξοδος είναι προς τη Γαλάτιστα και τον Πολύγυρο και η τρίτη προς το Αεροδρόμιο. Θεωρώ λογικές τις αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των κατοίκων της περιοχής για την ενιαία χάραξη της Εξωτερικής Περιφερειακής και του οδικού άξονα «Καρδία – Μηχανιώνα», άξονα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και την ασφάλεια στις μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή.

Τα θέματα αυτά σύντομα θα τα συζητήσουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, Υπουργείο, Περιφέρεια, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, για να πάρουμε τις οριστικές αποφάσεις. Οι λύσεις που θέλουμε να δώσουμε, πρέπει να είναι περιβαλλοντικά αποδεκτές και να έχουν χρησιμότητα με χρονικό ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες. Δεν πιστεύουμε στις πρόχειρες, στις στιγμιαίες και αποσπασματικές λύσεις.

Από την περίοδο της αντιπολίτευσης, επισημαίναμε τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις. Δυστυχώς η επιβεβαίωση των εκτιμήσεων μας είναι απόλυτη, αλλά θα δώσουμε λύσεις. Σημειώνω ότι η απελθούσα κυβέρνηση στον σχεδιασμό του ΕΣΠΑ μέχρι το 2015 δεν έχει δεσμεύσει πόρους για την κατασκευή του οδικού άξονα «Καρδία – Μηχανιώνα». Επιλογή μας είναι σύντομα να οριστικοποιήσουμε την τελική χάραξη, να προχωρήσουμε στις αναγκαίες μελέτες και απαλλοτριώσεις, να διασφαλίσουμε τους πόρους και να δημοπρατήσουμε το έργο».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ