Ομιλία Γιάννη Μαγκριώτη, Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην ημερίδα με θέμα «Αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού και υποδομές σύνδεσης της με το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης».

0
175

Ο Υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης συμμετείχε στην Ημερίδα με θέμα την «Αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού και υποδομές σύνδεσης της με το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης», την οποία συνδιοργάνωσαν το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Στην παρέμβασή του ο κ. Μαγκριώτης, μεταξύ άλλων τόνισε: «Η σημερινή μας συνάντηση έχει δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος είναι οι κυκλοφοριακές βελτιώσεις και οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην εσωτερική περιφερειακή, στη Δυτική πλευρά της πόλης. Τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι μεγάλα, τα ατυχήματα, σε πολλές περιπτώσεις θανατηφόρα και χρόνια τώρα δεν έχει υπάρξει καμία παρέμβαση. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε., τους Δήμους της περιοχής, έχουμε ετοιμάσει ένα σχέδιο παρεμβάσεων για την βελτίωση του οδικού άξονα. Η εφαρμογή του μπορεί να ξεκινήσει πολύ γρήγορα. Ο δεύτερος στόχος είναι η συζήτηση γύρω από το ευρύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Θυμίζω το παράδοξο της πόλης μας, όπως βέβαια και σε όλη τη χώρα, όπου οι βασικές κυκλοφοριακές υποδομές αποφασίστηκαν αρκετά χρόνια πριν μελετηθεί στοιχειωδώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και οι συνδυασμένες λύσεις. Η πρώτη στοιχειωδώς σοβαρή γενική κυκλοφοριακή μελέτη της Θεσσαλονίκης έγινε το 2000. Δεν ετέθησαν ποτέ προτεραιότητες, ούτε φυσικά αξιολογήθηκαν και εκτιμήθηκαν οι αλληλεπιδράσεις των συγκοινωνιακών υποδομών. Τέλος, ουδέποτε υπήρξε ένα αξιόπιστο χρηματοδοτικό πρόγραμμα γι’ αυτές τις υποδομές. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το πανάκριβο φιάσκο της υποθαλάσσιας. Χρειάζεται ανοιχτό μυαλό, χωρίς κομματικές, προσωπικές ή άλλες ετικέτες, για να συναποφασίσουμε ένα ενιαίο σχέδιο (Master Plan) συνδυασμένων συγκοινωνιακών παρεμβάσεων, οι οποίες θα απαντούν στα σημερινά οξυμένα προβλήματα και ταυτόχρονα θα είναι επαρκείς τουλάχιστον για ένα χρονικό βάθος τριών δεκαετιών. Η επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης, η οποία είναι σε εξέλιξη, μας δίνει μια μοναδική ευκαιρία για τον αναπτυξιακό και χωροταξικό επανασχεδιασμό της περιοχής. Αυτόν τον στόχο πρέπει να υπηρετεί και ο ενιαίος σχεδιασμός των συγκοινωνιακών παρεμβάσεων στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή. Στο σχεδιασμό αυτό η Θεσσαλονίκη πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τις ανάγκες ευρύτερα της Β. Ελλάδος, όπως και ο σχεδιασμός της Β. Ελλάδος, πρέπει να λάβει υπόψη τους σχεδιασμούς και την προοπτική της Θεσσαλονίκης. Η εντολή του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου ήταν σαφής: «Η Θεσσαλονίκη και ο ευρύτερος Βορειοελλαδικός χώρος είναι στο επίκεντρο της περιφερειακής μας πολιτικής, γιατί αποτελούν τα πεδία ανάπτυξης συνεργασιών με την ΝΑ Ευρώπη, αλλά και την ευρύτερη περιοχή». Σ’ αυτήν την κατεύθυνση, τόσο ο Υπουργός κ. Ρέππας, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, δουλέψαμε και δουλεύουμε και πολύ γρήγορα θα παρουσιαστούν οι προτάσεις μας. Μερικές απ’ αυτές είναι άμεσα υλοποιήσιμες έχουν διασφαλισμένους πόρους και οι υπόλοιπες θα εναχθούν σε ένα πενταετές αναπτυξιακό σχέδιο».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ