Ομιλία Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στα εγκαίνια του νέου κτιρίου του αεροσταθμού και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, του Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου

0
179

 

Πραγματοποιήθηκαν σήμερα το μεσημέρι τα εγκαίνια του νέου κτιρίου του αεροσταθμού και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, του Αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη.

 

Ο κ. Μαγκριώτης άνοιξε την ομιλία του λέγοντας:

«Εγκαινιάζουμε σήμερα το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, έργο σημαντικό όχι μόνο για την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά γενικότερα για τη χώρα μας. Όλοι γνωρίζουμε την κρίσιμη οικονομική κατάσταση που διανύουμε και τη συνεπαγόμενη υποχώρηση της αναπτυξιακής δυναμικής.

Ωστόσο, η οικονομική κρίση δεν είναι μη-αντιστρεπτή κατάσταση. Ήδη επιτεύχθηκε μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού κατά 40% σε σχέση με πέρυσι και έχουν τεθεί οι βάσεις για τη δημοσιονομική εξυγίανση. Οι μέχρι τώρα επιλογές του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης αποκατέστησαν την αξιοπιστία της χώρας και σηματοδότησαν την έναρξη της οικονομικής ανάκαμψης.

Η κυβερνητική πολιτική για το ξεπέρασμα της παρούσας κρίσης είναι συνδυασμός διαρθρωτικών και διοικητικών αλλαγών, δημιουργίας αναχωμάτων για να σταματήσει η κατάρρευση της οικονομίας και μιας αναπτυξιακής «επίθεσης».

Οι δημόσιες αναπτυξιακές υποδομές, όπως αυτή που εγκαινιάζουμε σήμερα, αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάκαμψης της οικονομίας και ειδικά η περιφερειακή ανάπτυξη βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των απόλυτων προτεραιοτήτων μας.

Η έναρξη λειτουργίας του νέου Α/Δ της Ν. Αγχιάλου ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την ελπίδα των ανθρώπων της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας γενικότερα. Τώρα μπορούν να νιώθουν πιο σίγουροι, ότι μπορούν να κερδίσουν το στοίχημα της εξόδου από την κρίση και την είσοδό τους στην τροχιά της ανάπτυξης.

Το 2009, η δραστηριότητα του αεροδρομίου διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2008. Είναι σίγουρο, ότι η παράδοση του συνόλου των εγκαταστάσεων θα πολλαπλασιάσει τις δραστηριότητες του αεροδρομίου τη νέα τουριστική σεζόν και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ουσιαστική ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την τόνωση των εισοδημάτων».

 

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε επίσης στο μοντέλο της Περιφερειακής ανάπτυξης που προωθεί η Κυβέρνηση και ειδικότερα στις υποδομές της Περιφέρειας Θεσσαλίας:

«Έχουμε συγκροτήσει ένα πρόγραμμα ύψους 3 δισ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί από την μερική αναμόρφωση του ΕΣΠΑ, εθνικούς πόρους και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Με τα 2 δισ. ευρώ θα κατασκευαστούν μικρά και μεσαία οδικά έργα στην Περιφέρεια. Μόνο έτσι η Περιφέρεια θα μπορέσει να συμμετάσχει στην νέα αναπτυξιακή προσπάθεια. Διαφορετικά οι μεγάλοι Αυτοκινητόδρομοι όταν ολοκληρωθούν, μπορεί να βοηθήσουν στην ανάπτυξη στις περιοχές απ’ όπου διέρχονται, θα ερημώσουν όμως κυριολεκτικά οι περιοχές που είναι μακριά από τους Αυτοκινητόδρομους, αν αυτές δεν συνδεθούν με αυτούς.

Εμείς πιστεύουμε στην ανάπτυξη συνολικά της Περιφέρειας, στην ανάπτυξη του χώρου και όχι στην ανάπτυξη στις παρυφές των οδικών αξόνων, που είναι καταστροφική για την Περιφέρεια και ειδικά για τις περιοχές που είναι πιο απομακρυσμένες από τους οδικούς άξονες.

Με τα 500 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτήσουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας, κυρίως στους περιφερειακούς και νομαρχιακούς οδικούς άξονες. Οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν κατασκευαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες με ελλιπείς προδιαγραφές οδικής ασφάλειας, έχουν καταπονηθεί πολύ και έχουν γίνει λίγες παρεμβάσεις συντήρησης και αναβάθμισης τους, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Γι αυτό και το 80% των ατυχημάτων γίνονται σε αυτούς τους δρόμους.

Τέλος, τα υπόλοιπα 500 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσουν έργα ολοκληρωμένης αντιπλημμυρικής προστασίας της χώρας, προστασίας των ακτών και αντισεισμικής θωράκισης.

Για την Περιφέρεια Θεσσαλίας, προωθούμε ένα αναπτυξιακό μοντέλο που περιλαμβάνει μια σειρά σημαντικών έργων υποδομής, που αφορούν τους οδικούς άξονες, τα αεροδρόμια της Νέας Αγχιάλου και της Σκιάθου, το οποίο σύντομα θα δημοπρατήσουμε, καθώς και το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η Θεσσαλία μαζί με την Αττική και την Κεντρική Μακεδονία είναι μία από τις τρεις περιοχές της χώρας όπου θα αναπτυχθεί το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο. Το σύνολο αυτών των υποδομών δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο επικοινωνίας και μεταφορών, που τονώνουν την ζήτηση και την απασχόληση και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Παράλληλα, προωθούμε μια δέσμη απαραίτητων δημοσίων έργων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και αρδευτικά και λιμενικά έργα. Επίσης, σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη της περιοχής θα διαδραματίσει η διεξαγωγή των «Μεσογειακών Αγώνων 2013», για την οποία θα υλοποιηθεί μια σειρά αναπτυξιακών έργων».

 

Όσον αφορά στο έργο του Α/Δ της Νέας Αγχιάλου, ο Υφυπουργός παρουσίασε την εξέλιξη και τα χαρακτηριστικά του έργου:

 «Για το έργο που σήμερα εγκαινιάζουμε, θέλω να τονίσω ότι το κόστος του ανέρχεται περίπου στα 20 εκατ. ευρώ. Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:

α) το νέο κτίριο Αεροσταθμού συνολικού εμβαδού 8.924,14 m2 με πλήρεις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, β) το κτίριο Πυροσβεστικού Σταθμού, συνολικού εμβαδού 497 m2 και γ) τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του νέου Αεροσταθμού επιφάνειας 42.000 m2 στον Κρατικό Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου (ΚΑΝΑ).

Η κατασκευή του έργου κατέστη αναγκαία λόγω των αυξημένων αναγκών της Θεσσαλίας καθώς και της ευρύτερης περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η διακίνηση τουριστών και επιβατών από το εξωτερικό η οποία πραγματοποιείται κυρίως μέσω πτήσεων charter καθώς και τακτικών πτήσεων, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος Αεροσταθμός, εμβαδού 200 m2 περίπου, δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στην αυξημένη τουριστική κίνηση που παρουσιάζει η περιοχή. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα αεροπορικής σύνδεσης της Θεσσαλίας με εσωτερικούς προορισμούς.

Επισημαίνεται ότι ο νέος Αεροσταθμός του Κρατικού Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου (ΚΑΝΑ) θα εξυπηρετεί σχεδόν αποκλειστικά το σύνολο των αθλητικών δραστηριοτήτων της ευρύτερης περιοχής στους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013. Μέσω του ΚΑΝΑ θα διακινηθεί το σύνολο σχεδόν των αθλητών, των παραγόντων και των επισκεπτών από το εξωτερικό.

Σημειώνω, ότι στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ελήφθησαν υπόψη τα διεθνή πρότυπα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, ώστε να είναι εύκολα δυνατή η πρόσβασή τους σε όλες τις εγκαταστάσεις του Αεροσταθμού. Επίσης έχουν προβλεφθεί ειδικές θέσεις στάθμευσης, στον χώρο φυλασσόμενης στάθμευσης.

Γνωρίζουμε ότι απαιτούνται και πρόσθετα έργα, το κόστος των οποίων ανέρχεται περίπου σε 12 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για τα έργα της οδικής σύνδεσης του Α/Δ με τον ΠΑΘΕ, της σύνδεση του Α/Δ με το βιολογικό καθαρισμό της Ν.Αγχιάλου, της διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου του νέου Πυροσβεστικού Σταθμού, επιφάνειας 4.000 m2 και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου της πίστας του αεροδρομίου, επιφάνειας 16.000m2».

 

Ο κ. Μαγκριώτης έκλεισε την ομιλία του παρουσιάζοντας συνοπτικά τους στόχους του νέου νομοσχεδίου «Αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» που ετοίμασε το Υπουργείο υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στη συνέχεια τόνισε ότι:

 «Οι θεσμικές αλλαγές και οι αναπτυξιακές πολιτικές που εφαρμόζουμε, μπορούν να έχουν σημαντικά αποτελέσματα, μόνο με την απαραίτητη συναίνεση και συνεργασία της πολιτείας, των αρμόδιων υπηρεσιών, των τοπικών κοινωνικών και παραγωγικών φορέων και των πολιτών. Μόνο με κοινή προσπάθεια μπορούμε να πάμε μπροστά.

Θέλω να ευχαριστήσω και εκ μέρους του Υπουργού, κ. Ρέππα και του Υφυπουργού, κ. Βούγια, όλες τις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου που από το 2001 σχεδίασαν και συνέβαλαν στην κατασκευή του έργου, που σήμερα παραδίδεται σε χρήση. Τη χαρά που σήμερα νιώθω για αυτό το σημαντικό γεγονός είμαι βέβαιος ότι τι νιώθουν και αυτοί.

Θέλω να ευχαριστήσω τους μελετητές, τους κατασκευαστές, τις αρμόδιες υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος, που είχαν την ευθύνη του σχεδιασμού, της χρηματοδότησης και της κατασκευής του έργου.

Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στη μελέτη και την κατασκευή, αλλά και τους εργαζόμενους της λειτουργία του αεροδρομίου, γιατί χωρίς αυτούς δε θα είχαμε πετύχει τίποτε.

Θέλω να ευχαριστήσω ξεχωριστά την 111 Πτέρυγα Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, για την αποφασιστική συμβολή της στην κατασκευή του έργου.

Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα, τους Βουλευτές του Νομού Μαγνησίας, που όλα αυτά τα χρόνια πάλεψαν για αυτό το έργο και σήμερα νιώθουν περήφανοι. Ξεχωριστά, θέλω να συγχαρώ τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης οι οποίοι ήταν ιδιαίτερα πιεστικοί και απαιτητικοί όλα τα χρόνια, πολύ περισσότερο μετά τις εκλογές του Οκτώβρη του 2009. Το έργο αυτό ανήκει στη Μαγνήσια, στη Θεσσαλία, στην Κεντρική Ελλάδα».

***

Στη συνέχεια, ο κ. Μαγκριώτης απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για θέματα αναπτυξιακών υποδομών του Νομού Μαγνησίας. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην Περιφερειακή Οδό του Βόλου, τονίζοντας:

«Όπως το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, έτσι και τα έργα του Βόλου και της Μαγνησίας, ήταν στις απόλυτες προτεραιότητές μας. Θεωρώ αδιανόητο το γεγονός ότι αυτά τα έργα, τα όποια δεν ήταν υψηλού κόστους, είχαν βαλτώσει. Δεν ήταν εξασφαλισμένοι οι πόροι, είχαν τεχνικά προβλήματα και δεν πληρώνονταν οι απαλλοτριώσεις και για τους λόγους αυτούς δεν προχωρούσαν.

Όλα αυτά, τα λύσαμε και ήμασταν σίγουροι ότι ο Περιφερειακός του Βόλου θα δοθεί σε χρήση το καλοκαίρι που πέρασε. Δεν προβλέψαμε ότι θα έχει ανυπέρβλητες οικονομικές δυσκολίες ο κατασκευαστής. Έτσι, ταλαιπωρηθήκαν οι εργαζόμενοι, ταλαιπωρήθηκε ο Βόλος και γενικότερα η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα.

Αυτή τη στιγμή έχουν καταβληθεί 58.000 ευρώ για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και έχουν διασφαλιστεί οι απαλλοτριώσεις. Αυτές τις μέρες, περιμένουμε άλλες 162.000 ευρώ από την έγκριση του Συγκριτικού Πίνακα. Το πρώτο που κάναμε και το πετύχαμε, είναι να διασφαλίσουμε την αποπληρωμή των εργαζομένων και θα διασφαλιστεί και το τελευταίο ευρώ, όπως θα καταμετρηθεί από την επιθεώρηση εργασίας και τις επιμετρήσεις. Προτεραιότητα μας είναι πάντα οι εργαζόμενοι. Κατατέθηκε ήδη αίτηση από την αρμόδια υπηρεσία για τη διάλυση της εργολαβίας, γιατί δεν μπορούσε πλέον να υπάρξει άλλη λύση. Πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, ίσως και νωρίτερα, αν δεν υπάρξουν και άλλα προβλήματα πέρα από τη δική μας δικαιοδοσία, θα δημοπρατήσουμε το έργο».

 

Επιπλέον ο Υφυπουργός συμπλήρωσε:

«Το έργο του δρόμου από την Αγριά μέχρι τις Αφέτες, θα το δημοπρατήσουμε μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες. Έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες και είμαστε έτοιμοι για τη δημοπράτηση της εργολαβίας-σκούπα για τα ηχοπετάσματα και μια σειρά άλλες ρυθμίσεις στον υφιστάμενο περιφερειακό, που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας. Μέσα στο 2011, είμαι βέβαιος, ότι θα γίνει η δημοπράτηση και επιτέλους, ο Βόλος θα έχει ολοκληρωμένο περιφερειακό. Η οδική προσπέλαση του Βόλου αλλά και του Πηλίου είναι από τις βασικές επιλογές μας. Μαζί με το αεροδρόμιο της Ν.Αγχιάλου και τις άλλες Δημόσιες αναπτυξιακές υποδομές, δίνουν τη δυνατότητα για την συνολική ανάπτυξη του Βόλου, της Μαγνησίας και όχι μόνο».

 

Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στον Κόμβο του Βελεστίνου:

«Ο Κόμβος του Βελεστίνου, το πολύπαθο αυτό έργο, είχε προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και με τους πόρους. Έχουμε καταθέσει τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις ιδιωτικών και δημόσιων χώρων. Έχουμε προχωρήσει τόσο με τον ιδιώτη, όσο και με τις ένοπλες δυνάμεις στις οποίες ανήκει ο δημόσιος χώρος. Στην περίπτωση του στρατού προχωρήσαμε σε μια μελέτη αντιπλημμυρικής προστασίας για το στρατόπεδο, γιατί υπήρξε ένα παλιότερο έργο χωρίς αντιπλημμυρική προστασία, και σε κάθε έντονη βροχόπτωση πλημμύριζε το στρατόπεδο. Γι’ αυτό υπήρχαν επιφυλάξεις από τους επιτελείς. Προσχωρήσαμε στη μελέτη αυτή και θα την χρηματοδοτήσουμε για να αρθούν οι όποιες επιφυλάξεις. Την προηγούμενη Παρασκευή πήραμε τις οριστικές θετικές απαντήσεις και έτσι τις επόμενες μέρες ο κατασκευαστής, που ήδη έχει υπογράψει τη σύμβαση, θα ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του Κόμβου».

 

Σε ερώτηση σχετικά με την Λίμνη Κάρλα, ο Υφυπουργός επισήμανε:

«Η επανασύσταση της λίμνης της Κάρλας και η ανασυγκρότηση όλων των άλλων υποδομών για την υδροδότηση και άρδευση, είναι εξαιρετικά σημαντικές για την περιβαλλοντική και παραγωγική ανασυγκρότηση της ευρύτερης περιοχής.

Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, όχι μόνο για την Μαγνησία αλλά και για τη Θεσσαλία. Συμβολίζει τη μεγάλη στροφή της χώρας μας σε έργα επανάκτησης περιβαλλοντικών απωλειών του παρελθόντος.

Οι πέντε εργολαβίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Ωστόσο, υπάρχει πρόβλημα με την έκτη εργολαβία που αφορά την Ορεινή Υδροδότηση. Σήμερα ήταν η δημοπράτησή της και κρίθηκε άγονη. Όμως, σε δεκαπέντε μέρες θα επαναδημοπρατηθεί, και θα ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα. Στην αντίθετη περίπτωση, θα απογοητευτούμε ιδιαίτερα, για αυτό πρέπει οι κατασκευαστές να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Οι πόροι είναι διασφαλισμένοι και επιτέλους αυτό το μεγάλο περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό έργο γίνεται πραγματικότητα και σύντομα θα αποδοθεί σε πλήρη χρήση και λειτουργία, προσφέροντας πολυπλεύρως στη Θεσσαλία, τη Μαγνησία και σε όλη τη χώρα».

 

Τέλος, ο Υφυπουργός μίλησε για το έργο του Φράγματος της Γυρτώνης:

«Το έργο του Φράγματος της Γυρτώνης, έχει ολοκληρωθεί στο 90%. Υπάρχει ένα πρόβλημα με μια συμπληρωματική σύμβαση. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν την ενέκρινε γιατί και εδώ υπήρχαν προβλήματα με την κατασκευή του τα προηγούμενα χρόνια. Για αυτό, όπως ο νόμος ορίζει, προχωράμε σε νέα δημοπράτηση περί συμπληρωματικών έργων, πολύ σύντομα. Το καλοκαίρι του 2011, πιστεύουμε ότι θα έχουμε την έμφραξη, δηλαδή τη συγκέντρωση νερού και τη δημιουργία της λίμνης στο Φράγμα από την οποία θα αρδεύονται 200.000 στρέμματα της Θεσσαλίας και θα τροφοδοτείται και η Λίμνη Κάρλα.

Αυτές είναι οι δίκες μας προτεραιότητες, αυτή είναι η δουλειά που κάναμε σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη, οικονομικά και πολιτικά, περίοδο. Νομίζω ότι τα αποτελέσματα για τη Μαγνήσια και τη Θεσσαλία είναι σημαντικά».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ