Ομιλία Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Περιφερειακή Συνδιάσκεψη ΠΑΣΟΚ Αν. Μακεδονίας & Θράκης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα

0
195

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης  κ.  Γιάννης Μαγκριώτης, συμμετείχε  στην Περιφερειακή Συνδιάσκεψη που διοργάνωσε η Περιφερειακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης , στη Καβάλα.

Στην ομιλία του ο Υφυπουργός μεταξύ άλλων τόνισε:

«Με την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου Δημοσιονομικής Εξυγίανσης 2012-2015 και του εφαρμοστικού νόμου τον περασμένο μήνα, δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις για να πετύχουμε την ιστορική απόφαση της 21ης Ιουλίου. 

Στείλαμε ένα μήνυμα προς τους εταίρους μας στην Ευρώπη, ότι η αλληλεγγύη τους και η υποστήριξή τους οφείλει να είναι άμεση, αποφασιστική, χωρίς διχογνωμίες και καθυστερήσεις. 

Αυτά τα μηνύματα έδωσαν αποτελέσματα και σφραγίστηκαν στην πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής.

Για την έξοδο από την κρίση τρεις είναι οι πυλώνες της πολιτικής μας: Δημοσιονομική Εξυγίανση-Ανάπτυξη-Κοινωνική Συνοχή.

Η χώρα πρέπει να εξισορροπήσει τις δαπάνες με τα έσοδά της, γιατί αυτό που συνέβαινε για πολλά χρόνια και ιδιαίτερα τα τελευταία, ήταν καταστροφικό.

Το μοντέλο ανάπτυξης που κάλυπτε την ψαλίδα δαπανών-εσόδων με εισαγόμενους πόρους από την ΕΕ και με δάνεια, δημιουργώντας ένα τριπλό χρέος (δημόσιο, ιδιώτες, νοικοκυριά) που δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί, πρέπει να σταματήσει.

Το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα έχει τρεις στόχους: Ο πρώτος στόχος του ήταν η 5η δόση. Ξέρουμε όλοι, πόσο ανάγκη την έχει η χώρα, αφού τα έσοδα του κράτους, από τις διάφορες φορολογίες, υπολείπονται των αναγκών του.

Ο δεύτερος στόχος είναι, ότι για πρώτη φορά θα έχουμε μακροχρόνιο σχέδιο στο οποίο θα ξέρουμε ποιες πρέπει να είναι οι δαπάνες και ποια πρέπει να είναι τα έσοδα. Δεν θα κρύβεται πια, με δημιουργική λογιστική, η πραγματικότητα και η αντοχή της οικονομίας. Αυτό το σχέδιο έχει και ένα πακέτο αναπτυξιακών πόρων.

Έχουμε διασφαλίσει  σημαντικούς αναπτυξιακούς πόρους ύψους 41,5 δις ευρώ  στο πενταετές πρόγραμμα 2011-2015 καθώς και πρόσθετους πόρους από την ΕΕ.

Ο τρίτος στόχος είναι η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους όπως επιβεβαιώθηκε και στην Σύνοδο Κορυφής στις 21 Ιουλίου.

Τους πετύχαμε και τους τρεις.

Υπάρχουν όμως πολλά προβλήματα, η ανεργία ήταν υψηλή και τους τελευταίους μήνες παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις, μειώθηκαν τα εισοδήματα και οι συντάξεις και αυτό είναι επώδυνο για τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Υπάρχει ακόμη αβεβαιότητα και ανασφάλεια και αυτό δεν βοήθησε στην γενικότερη προσπάθεια ανάτασης της οικονομίας, η οποία θα βοηθήσει τους μικρομεσαίους και τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Δυστυχώς η αντιπολίτευση και ιδιαίτερη η αξιωματική αντιπολίτευση αρνείται να δει την πραγματικότητα, αρνείται να αναλάβει τις δικιές της ευθύνες. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η δική της κομματική επιβίωση.

Έχουμε μπροστά μας πολλή δουλειά, γιατί μας οδηγεί το αίσθημα του χρέους απέναντι στη χώρα και την ελληνική κοινωνία. Δεν υπολογίζουμε το πολιτικό και το προσωπικό κόστος, υπολογίζουμε μόνο το συμφέρον της χώρας και των πολιτών.

Πιστεύω, πως και οι πολίτες αναγνωρίζουν την προσπάθειά μας και όταν σύντομα δουν και πιο χειροπιαστά αποτελέσματα, τότε η υποστήριξη τους στην προσπάθεια μας θα είναι πιο μεγάλη».

 

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές υποδομές Καβάλας-Δράμας:

            Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε με αναλυτικά στοιχεία στην πορεία των παρακάτω έργων:

 

 

  1. 1.  Οδικός Άξονας Ε 61:

Για τον οδικό άξονα Ε61 που συνδέει τους νομούς Καβάλας, Σερρών και Δράμας  είναι  απολύτως αναγκαίο να ωριμάσουν μελετητικά τα επί μέρους τμήματά του.

Ο άξονας αυτός επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας», όσο και με τον άξονα «Δράμας-Εξοχής». Ειδικότερα, ο Κάθετος Άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Καβάλας, Σερρών και Δράμας.

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανέλαβε την εκπόνηση αναγνωριστικής μελέτης για να οριστικοποιηθεί η οριστική χάραξη του άξονα με ενιαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

 Το σύνολο της προτεινόμενης διαδρομής είναι 115Κm και υποδιαιρείται σε 4 επιμέρους τμήματα:

  • ·        Περιαστική οδός Σερρών μήκους 15,5Κm, έχει ολοκληρωθεί η προωθημένη αναγνωριστική μελέτη ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την οριστική μελέτης οδοποιίας και το εκτιμώμενο κόστος  του έργου είναι 90 εκ € χωρίς ΦΠΑ.
  • ·        Σέρρες- Μεσοράχη-Ν. Μπάφρα μήκους 45Km, βρίσκεται σε φάση ανάθεσης εκπόνησης μελετών (ΜΠΕ για το τμήμα Σέρρες – Μεσοράχη και οριστικές – κτηματολόγια για το τμήμα Σέρρες – Ν. Μπάφρα). Εκτιμώμενο κόστος του έργου  είναι 200εκ € χωρίς ΦΠΑ.
  • ·        Ν. Μπάφρα – Δράμα μήκους 25Κm, εκπονούνται μελέτες από την ΔΔΕ ΑΜΘ για το τμήμα Δράμα Μαυρολέυκη και από τη ΔΜΕΟ για το τμήμα Μαυρολέυκη Ν. Μπάφρα) ενώ για το υπό κατασκευή τμήμα της Νότιας Περιφερειακής Δράμας από την ΠΑΜΘ, το οποίο αποτελεί τμήμα μήκους 6 χλμ. του άξονα 61, θα απαιτηθεί διαπλάτυνση ή νέα χάραξη. Εκτιμώμενο κόστος  του έργου είναι 120 εκ. χωρίς ΦΠΑ.
  • ·        Δράμα –Καβάλα μήκους 30Κm, το τμήμα έχει μελετηθεί σε επίπεδο βελτιώσεων από την ΔΔΕ ΑΜΘ και έχει κατασκευάσει κυρίως παρακάμψεις οικισμών. Το τμήμα θα αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με εκτιμώμενο κόστος του είναι 130 έως 150  εκ. € χωρίς ΦΠΑ. Απαιτούνται μελέτες π/υ 5  εκ. €.

 

 

 

  1. 2.  Εμπορικό Λιμάνι Καβάλας  «ΦΙΛΙΠΠΟΣ»

 

Στις αρχές του 2012, ολοκληρώνεται το έργο «Επέκταση κρηπιδωμάτων βορείου τμήματος δυτικού τομέα, νέου εμπορικού λιμένα Καβάλας», προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του έργου γίνεται με χρηματοδότηση του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ, από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ως έργο γέφυρα. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι ύφαλες εκσκαφές της λιμενολεκάνης και του αύλακα θεμελίωσης των κυψελωτών κιβωτίων (Caissons).

Έχει εκτελεσθεί περίπου το 95% των επιχώσεων της χερσαίας ζώνης του λιμένα, κατά 70% η κατασκευή του δίδυμου κιβωτοειδή οχετού, οι περιμετρικές του λιμένος τάφροι στράγγισης σε ποσοστό περίπου 45% και κατά  το 15% τα δίκτυα Η/Μ. Ο ανάδοχος το τελευταίο χρονικό διάστημα εμφανίζεται απρόθυμος να συνεχίσει τις εργασίες και έχει υποβάλει αιτήματα διάλυσης της εργολαβίας επικαλούμενος καθυστέρηση εξόφλησης λογαριασμών ύψους 150.000 ευρώ. Η υπηρεσία εξόφλησε τους λογαριασμούς και στις 18/7/2011 του έδωσε εντολή συνέχισης των εργασιών. Ωστόσο καθ’ όλη τη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου δεν εκτελέστηκαν εργασίες. Η υπηρεσία θα ενεργήσει τα προβλεπόμενα από το νόμο σχετικά με την εξέλιξη του έργου.

Επέκταση «Πρσήνεμου Μώλου»

Στις 14/6/2011 δημοπρατήθηκε  το έργο «Επέκταση Προσήνεμου Μώλου», προϋπολογισμού 13,8 εκατ. ευρώ και  ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος Με αρ. Πράξη 397/2011 το Ε΄ Κλιμάκιο ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης του έργου. Εκτιμάται η υπογραφή της σύμβασης, Σεπτέμβριο του 2011.

Το έργο αφορά στην κατασκευή  αποσπασμένου κυματοθραύστη μήκους 200μ. κατ’ επέκταση του ακρομωλίου και είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ .

Η ολοκλήρωσή του προβλέπεται το Δεκέμβριο 2013.

 

  1. 3.      Επιβατικό λιμάνι Καβάλας

 

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, με χρηματοδότηση του ΠΕΠ κατασκευάζει  τα πρόσθετα έργα στο επιβατικό λιμάνι της Καβάλας, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 15 εκατ. ευρώ.

 

 

 

 

  1. 4.      Περιαστικός Δακτύλιος Καβάλας

 

Υπήρχαν και υπάρχουν σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης που έκαναν το έργο να λιμνάζει εδώ και χρόνια. Υπήρχε μια προκαταρτική μελέτη χάραξης της περιμετρικής οδού, η οποία απορρίφθηκε για περιβαλλοντικούς λόγους.. Η περιφερειακή οδός έχει μήκος 8Km, εκτιμώμενος π/υ 50Μ€.

Βρίσκεται σε φάση μελέτης.

Θεωρούμε ότι το έργο αυτό είναι άμεσης προτεραιότητας για αυτό θα αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μαζί με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την μελετητική του ωρίμανση για να μπορέσουμε άμεσα να το εντάξουμε στην πρώτη αναμόρφωση του ΕΣΠΑ.

  1. 5.  Η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού Καβάλας με τους Τοξότες Ξάνθης είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική ανάπτυξη του λιμανιού. Το έργο αυτό θα το εξετάσουμε στα πλαίσια της εξυγίανσης του ΟΣΕ.
  2. 6.  Για τον «Ανισόπεδο Κόμβο Ποδοχωρίου της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, έχουν  ανατεθεί μελέτες.  Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής ανέρχεται σε  2,5 εκ. € (χωρίς ΦΠΑ).
  3. 7.  Οδικός Άξονας Δράμα- Αμφίπολη κατά τμήματα βρίσκεται σε φάση μελέτης από το ΥΠΟΜΕΔΙ/ΔΜΕΟ και τη  Περιφέρεια.
  • ·        Ειδικότερα για το υποτμήμα Δράμα έως Όρια Ν. Δράμας – Σερρών υπάρχει μελέτη αρμοδιότητας Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης.
  • ·        Για το τμήμα Παλαιοκώμη έως Αμφίπολη υπάρχει μελέτη αρμοδιότητας Περιφέρειας Κεντρ. Μακεδονίας.
  • ·        Το ενδιάμεσο τμήμα Όρια Ν. Δράμας – Σερρών έως Παλαιοκώμη μελετάται από τη ΔΜΕΟ με προβλεπόμενη ημερομηνία για την ολοκλήρωση της μελέτης  το  Α’ τριμ. του 2011.

Το κόστος κατασκευής του συνόλου του έργου που μελετάται προβλέπεται στα 225 εκ. €, με προεκτιμώμενο κόστος απαλλοτριώσεων στα 30 εκ € .

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ