Ο ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟ 50% ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ

0
124

Ο κρύος και δυνατός Βαρδάρης καθάρισε την πόλη από την ομίχλη και την υγρασία, φουρτούνιασε τον Θερμαϊκό και μας αποκάλυψε τα φωτεινά πρόσωπα της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς, κάποιοι επιμένουν να πιστεύουν ότι μπορούν να μας κρύψουν την αλήθεια.

Η μελέτη της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2011 και η δημοπράτησή του έγινε στις αρχές του 2012 με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους.

Η κατασκευή του έπρεπε να ολοκληρωθεί το αργότερο στο τέλος του 2017, αφού η μελέτη του ήταν ολοκληρωμένη.

Τα τελευταία χρόνια όμως -παρότι οι αρμόδιοι δήλωναν και δηλώνουν πως η κατασκευή του «τρέχει με διπλάσιο ρυθμό, επειδή η μελέτη είναι καλή και δεν συναντάει κανένα πρόβλημα»- αλλάζει συνεχώς η ημερομηνία ολοκλήρωσής του.

Στην τελευταία επίσκεψή του μάλιστα ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι αναμένει την ολοκλήρωση των έργων στο τέλος του 2019 και τη λειτουργία του το 2020, χωρίς να δικαιολογήσει τους λόγους της κατά 50% υπέρβασης του χρόνου κατασκευής.

Είναι βέβαιο ότι και αυτές οι ημερομηνίες δεν θα τηρηθούν, όπως και της βασικής γραμμής της Θεσσαλονίκης.

Φυσικά οι επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες για τις επεκτάσεις του μετρό δυτικά, όπως και προς το αεροδρόμιο, δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα, αφού από το 2012 μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει γίνει, είτε αυτό αφορά τις μελέτες, είτε φυσικά τη χρηματοδότησή τους.

Όποιος γνωρίζει αντιλαμβάνεται ότι -πέρα από το πάγωμα των μελετών το 2012- και τώρα να ξεκινούσαν οι μελέτες, δεν θα ήταν έτοιμες πριν από το 2021.

Και φυσικά δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι στο τρέχον ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότησή τους.

Τα 700 εκατ. ευρώ, που είχαν δεσμευτεί το 2012 από ΕΣΠΑ, για την κατασκευή της γραμμής δυτικά, μεταφέρθηκαν στη γραμμή 4 της Αθήνας.

Γιατί λένε, ότι όλα θα γίνουν το 2019;

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ