Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης μίλησε σήμερα στη Δράμα, σε Ημερίδα που οργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Σερρών, Δράμας και Καβάλας με θέμα: «Ο άξονας Ε61 ως αναπτυξιακή υποδομή των Νομών Καβάλας – Σερρών – Δράμας».

0
202

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης μίλησε σήμερα στη Δράμα, σε Ημερίδα που οργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Σερρών, Δράμας και Καβάλας με θέμα: «Ο άξονας Ε61 ως αναπτυξιακή υποδομή των Νομών Καβάλας – Σερρών – Δράμας». Στην Ημερίδα παρευρέθησαν οι Βουλευτές Δράμας, κ. Χ. Αηδόνης, κα. Χ. Κεφαλίδου και κ. Μ. Τζίμας, οι Βουλευτές Καβάλας, κ. Σ. Εμινιδης, κ. Μ. Τιμοσίδης και κ. Δ. Παπουτσής, ο Βουλευτής Σερρών κ. Μ. Τζελέπης, η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κα. Θ. Κόκλα, ο Νομάρχης Σερρών, κ. Σ. Φωτιάδης, ο Νομάρχης Δράμας, κ. Κ. Ευμοιρίδης, ο Νομάρχης Καβάλας, κ. Θ. Καλλιοντζής, Νομαρχιακοί Σύμβουλοι, Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι, υπηρεσιακοί παράγοντες των τριών Νομών, ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κ. Αναστάσιος Μουρατίδης και ο Αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κ. Γ. Τσακλίδης. Κλείνοντας την Ημερίδα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Η χώρα μας ζει μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, απόρροια διαχρονικών προβλημάτων, κυρίως όμως των πολιτικών που ασκήθηκαν από την απελθούσα κυβέρνηση της Ν.Δ. Την κρίση όξυνε η επίθεση των κερδοσκοπικών αγορών και η άρνηση των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κατανοήσουν το πρόβλημα των ευρωπαϊκών οικονομιών. Η προσπάθεια για να βγούμε από την κρίση είναι εθνική και γι’ αυτό πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Δεν χωρούν μικροκομματικοί εγωισμοί, ούτε προσωπικές φιλοδοξίες. Είμαστε βέβαιοι πως από τον επόμενο χρόνο θα είναι αισθητή η σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας. Από την ανάκαμψη αυτή, οι πρώτοι που θα επωφεληθούν είναι αυτοί που τώρα κάνουν θυσίες, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι και οι οποίοι έχουν την λιγότερη ευθύνη για το τέλμα και τα αδιέξοδα που βρέθηκε η οικονομία της χώρας. Όλοι πρέπει να βάλουμε πιο ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων από τον εαυτό μας και να φροντίσουμε πρώτα να αλλάξουμε οι ίδιοι. Πρέπει να κάνουμε τις αλλαγές που απαιτούμε από τους άλλους, πρώτα στον εαυτό μας. Ο Γιώργος Παπανδρέου και η Κυβέρνηση έχουν βάλει πολύ ψηλά τον πήχη σε όλα τα πεδία. Είναι επώδυνη και βασανιστική αυτή η επιλογή, δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος». Αναφερόμενος ειδικότερα στον άξονα Ε61 ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Δυστυχώς οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας των έργων μεγάλη, όπως πολύ μεγάλο είναι και το έλλειμμα των πόρων που έχουν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση. Συνεπώς πρέπει να υπάρξει ιεράρχηση και συνέργεια των γειτονικών νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας για την από κοινού υποστήριξη έργων που έχουν διανομαρχιακό χαρακτήρα, όπως ο Οδικός Άξονας Ε61 που συνδέει τους τρείς νομούς Σέρρες- Δράμα- Καβάλα, με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Θεωρώ απολύτως αναγκαίο να ωριμάσουν μελετητικά τα τμήματα του Οδικού Άξονα Ε61. Η χάραξη του Κάθετου Άξονα 61 δεν πρέπει να περιοριστεί στη σύνδεση του Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» (κ.α. 60) με το λιμάνι της Καβάλας και να αγνοηθεί η διασυνοριακή σύνδεση Ελλάδος – Βουλγαρίας στην «Εξοχή» του Νομού Δράμας. Ο Άξονας 61 επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας», όσο και με τον άξονα «Δράμας – Εξοχής». Ειδικότερα, ο Κάθετος Άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Σερρών, Δράμας και Καβάλας, όπως είναι η περιαστική οδός των Σερρών μήκους 15,50 χλμ, όπου θα παρακάμπτει τον οικισμό του Λευκώνα και την πόλη των Σερρών. Η προεκτιμώμενη απαιτούμενη δαπάνη για την υλοποίηση της Περιαστικής οδού Σερρών ανέρχεται στα 90 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ήδη έχει ξεκινήσει διαγωνισμός την 12.01.2010 για την εκπόνηση των οριστικών μελετών Οδοποιίας, Υδραυλικών και Προκαταρκτικών μελετών τεχνικών, προϋπολογισμού δαπάνης 850.000 ευρώ, ο οποίος και βρίσκεται στο στάδιο ελέγχου τεχνικών προσφορών. Επίσης έχει ήδη ανατεθεί η εκτέλεση γεωερευνητικών εργασιών προϋπολογισμού 400.000 ευρώ. Για το τμήμα σύνδεσης των Σερρών με τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, προβλέπεται αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και νέα τμήματα χαράξεων. Η ανάθεση σύμβασης προϋπολογισμού 369.746 ευρώ για την εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οριστικής υδραυλικής μελέτης για το πρώτο τμήμα των 29 περίπου χλμ., βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης. Για το τμήμα της νέας χάραξης μήκους 16 περίπου χλμ, εγκρίθηκε η προκήρυξη δύο διεθνών διαγωνισμών συνολικού προϋπολογισμού 1.900.000 ευρώ, για την ανάθεση οριστικών μελετών Οδοποιίας, τοπογραφικών μελετών, αποτυπώσεων και κτηματολογίου, το προεκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Είναι σημαντικό, ότι και οι τρείς νομοί είναι σύμφωνοι με την προτεινόμενη πορεία υλοποίησης του έργου, έτσι μέσα από την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ αλλά και του ΠΔΕ πιστεύουμε, ότι μέχρι το 2015 είναι εφικτή η κατασκευή σημαντικών τμημάτων, φτάνει ο σχεδιασμός να τηρηθεί από όλους. Η περιαστική των Σερρών καθώς και το τμήμα από Καβάλα μέχρι τη Δράμα είναι πρώτης προτεραιότητας και σε αυτά θα δοθεί η μέγιστη βαρύτητα. Ο συντονισμός των μελετών και της ωρίμανσης των έργων είναι αναγκαίος, καθώς στο παρελθόν δρομολογούνταν μελέτες και έργα αποσπασματικά. Ο συντονισμός των μελετών για τον άξονα Ε61 θα ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε. έτσι ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη και οικονομικότερη λύση που θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακός πυλώνας στην περιοχή των τριών νομών. Για το τμήμα σύνδεσης του άξονα Δράμας – Αμφίπολης με τη Δράμα, μήκους περί τα 23 χλμ, προβλέπεται αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, κατασκευή ανισόπεδων κόμβων, παράκαμψη οικισμών καθώς και παράπλευρο δίκτυο όπου αυτό απαιτείται. Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 120 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το τμήμα Δράμας – Καβάλας μήκους 28 χλμ περίπου, προβλέπεται να αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, ίδιας διατομής (22,25 μ., δύο ανεξάρτητοι κλάδοι κυκλοφορίας, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας έκαστος και ΛΕΑ έκαστος). Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 130 εκ. χωρίς ΦΠΑ. Η Κατασκευή του Οδικού Άξονα Αμφίπολη – Μεσοράχη θα ξεκινήσει άμεσα, αφού ήδη υπάρχει ανάδοχος και οι πόροι είναι διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας. Τμήματα του νομαρχιακού δικτύου των τριών νομών θα ενταχθούν στο πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που έχει συγκροτήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα επόμενα χρόνια. Η σχολική στέγη και η αντιπλημμυρική προστασία αποτελούν επίσης τομείς στους οποίους εργαζόμαστε και δρομολογούνται επιμέρους παρεμβάσεις. Όλα αυτά χρειάζονται πολλή και υπεύθυνη δουλειά και συντονισμένη προσπάθεια. Από την πλευρά του Υπουργού του κ. Ρέππα και όλης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπάρχει επιλογή και απόλυτη προτεραιότητα να υποστηριχθούν τα έργα στην Περιφέρεια. Έχουμε μπροστά μας πολλά προβλήματα αλλά και ευκαιρίες. Με τη συλλογική δουλειά πιστεύω πως θα πάμε μπροστά».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ