Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, ολοκλήρωσε σήμερα την διήμερη περιοδεία του στην Περιφέρεια Ηπείρου, όπου είχε συνεργασία με εκπροσώπους κοινωνικών φορέων και επισκέφθηκε έργα υποδομών.

0
188

Ειδικότερα, σήμερα ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε μαζί με τον Βουλευτή Πρέβεζας Βαγγέλη Παπαχρήστο, τη Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Ηπείρου Δήμητρα Γεωργακοπούλου και το νομάρχη Πρέβεζας, Βασίλη Ιωάννου, την κατολίσθηση της Δέσπως, στον παραλιακό άξονα Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας. Στη συνέχεια, μαζί με το Βουλευτή Θεσπρωτίας, Χρήστο Κατσούρα και τη Γ.Γ. της Περιφέρειας επισκέφθηκαν το Καρτέρι στον οδικό άξονα Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας (στις 31 Μαΐου το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοπράτησε με πόρους του ΠΕΠ Ηπείρου του ΕΣΠΑ, την ανακατασκευή του οδικού άξονα Καρτέρι-Πάργα, τη γέφυρα της Δέσπως και ένα πρόσθετο τμήμα μήκους 3 χλμ. μεταξύ Ηγουμενίτσας και Καρτερίου). Ο Υφυπουργός μαζί με τον κ. Κατσούρα και τη Γ.Γ. της Περιφέρειας Ηπείρου, επισκέφθηκαν τον κόμβο Μαζαρακιάς, του οδικού άξονα Καρτέρι-Εγνατία, όπου χρειάζονται βελτιώσεις οδικής ασφάλειας και κατέληξαν στο λιμάνι Ηγουμενίτσας, όπου ο Υφυπουργός ενημερώθηκε από τους υπηρεσιακούς παράγοντες αλλά και από τους εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρίας για την πορεία των έργων κατασκευής της Β’ φάσης του λιμένα Ηγουμενίτσας. Σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, με συμμετοχή του Βουλευτή Χρήστου Κατσούρα, της Γ.Γ. της Περιφέρειας Ηπείρου, του νομάρχη Θεσπρωτίας Βασίλη Γιόγιακα, Δημάρχων του Ν. Θεσπρωτίας, του Πρόεδρου του ΤΕΕ Ηπείρου, Γιώργο Ρεκατσίνα, του Προέδρου του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας Αλέξανδρου Πάσχου και άλλων εκπρόσωπων του νομού, παρουσίασε την εξέλιξη των έργων στο λιμάνι, στην Ιόνια Οδό, στην Εγνατία Οδό και αναφέρθηκε στην προοπτική των άλλων έργων του Νομού. Μετά από εκτενή διάλογο και μιλώντας προς τους δημοσιογράφους, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε: «Η Εγνατία και η Ιόνια Οδός βγάζουν οριστικά από την απομόνωση την Ήπειρο. Παρά τις σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα της Ιόνιας Οδού, εργαστήκαμε και πολλά από τα προβλήματα τα έχουμε ξεπεράσει. Πιστεύω πως, με τη συνεργασία όλων θα ξεπεράσουμε και τα υπόλοιπα προβλήματα και η Ιόνια Οδός θα ολοκληρωθεί στο συμβατικό της χρόνο, μέχρι το τέλος του 2013. Στο σχεδιασμό της κυβέρνησής μας έχουν προτεραιότητα και η κατασκευή των συνδέσεων των αστικών και παραγωγικών κέντρων της Ηπείρου με τους δυο αυτούς οδικούς άξονες. Μόνο έτσι, θα αξιοποιηθούν οι δυο μεγάλοι αυτοί οδικοί άξονες για την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Ειδικότερα, για το Νομό Θεσπρωτίας είναι σημαντική η κατασκευή τοπικών κόμβων που θα συνδέουν τις σημαντικές περιοχές του νομού με την Εγνατία, όπως επίσης και η ανακατασκευή της παραλιακής οδού Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας. Η κατασκευή του κάθετου άξονα της Εγνατίας που θα συνδέει τη Ηγουμενίτσα με την Αλβανία μέσω Σαγιάδας, είναι στο σχεδιασμό μας, είναι ένα έργο όμως που δεν έχει μελετηθεί μέχρι τώρα και ούτε φυσικά έχει προβλεφτεί η χρηματοδότηση του. Για αυτό, εκείνο που χρειάζεται και μπορούμε να κάνουμε τώρα, είναι να ξεκινήσουμε τη μελετητική του ωρίμανση και σε δεύτερη φάση να προχωρήσουμε στη χρηματοδότηση της κατασκευής του». Αναφερόμενος στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Το λιμάνι, όπως και οι οδικοί άξονες είναι διαχρονική, στρατηγική επιλογή της ελληνικής πολιτείας. Η Α΄ φάση του ολοκληρώθηκε το 2004 και έτσι σήμερα, λειτούργει ένα σύγχρονο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι. Η δυναμική όμως, που έδωσε στο λιμάνι η Εγνατία και αυτή που θα προσθέσει η Ιόνια Οδός, έκαναν απαραίτητη την κατασκευή συμπληρωματικών υποδομών. Αυτές δημοπρατήθηκαν με σημαντική καθυστέρηση το 2008 και παρόλα τα τεχνικά και χρηματοδοτικά προβλήματα που υπήρξαν στο μεσοδιάστημα, δουλέψαμε τους τελευταίους μήνες, τα ξεπεράσαμε και έτσι μπορούμε να πούμε πως θα ολοκληρωθούν προς το τέλος του 2012. Οι υποδομές της Γ’ φάσης ανάπτυξης του λιμανιού, ύψους περίπου 75 εκατ. ευρώ, έχουν διασφαλισμένους πόρους και το έργο θα δημοπρατηθεί τον προσεχή Αύγουστο. Με τα έργα αυτά, το λιμάνι Ηγουμενίτσας θα γίνει η μεγάλη πύλη της χώρας προς τη Δυτική Ευρώπη. Η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου και της σύνδεσής του με το λιμάνι, θα ενισχύσει επίσης πολύ την οικονομική του δραστηριότητα». Στη συνέχεια της περιοδείας του, ο Υφυπουργός επισκέφθηκε τον κόμβο Παραμυθιάς, το εργοτάξιο Αμπελειάς της Ιόνιας Οδού, τον κόμβο «Ιωαννίνων» και τη Γέφυρα Περιστερίου της Εγνατίας Οδού, καθώς και τον Αερολιμένα Ιωαννίνων. Συμμετείχε επίσης σε σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας Ηπείρου, με τους Βουλευτές Ιωαννίνων, Μιχάλη Παντούλα, Ευάγγελο Αργύρη, Αθανάσιο Οικονόμου, τη Γ.Γ. της Περιφέρειας, το Νομάρχη Ιωαννίνων Αλέξανδρο Καχριμάνη και άλλους εκπροσώπους φορέων του Νομού Ιωαννίνων. Στην Συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε τη διαβούλευση με τους φορείς, ο κ. Μαγκριώτης μεταξύ άλλων είπε: «Τα Ιωάννινα είναι πλέον μια μεγαλούπολη δυναμικά αναπτυσσομένη σε όλους τους τομείς, με αξιόλογα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα και ένα σύγχρονο πανεπιστημιακό νοσοκομείο. Η κατασκευή της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού, τα επόμενα 3-4 χρόνια, θα δώσουν τη δυνατότητα για ακόμη πιο δυναμικά βήματα ανάπτυξης. Ως κυβέρνηση, θεωρούμε σημαντική τη συνέχιση της Ιόνιας Οδού μετά τον κόμβο της Εγνατίας προς την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Δυστυχώς όμως, μελετητικά δεν είναι ώριμη και μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει πολλές ενστάσεις για την όδευσή της. Πρόθεση μας είναι, μέσα και από τη σημερινή διαβούλευση, να οριστικοποιήσουμε τη χάραξή της, γιατί αυτό είναι απαραίτητο και για την ολοκλήρωση των μελετών και στη συνεχεία, να βρούμε πόρους για την κατασκευή της, σε πρώτη φάση τουλάχιστον μέχρι τη Ελεούσα. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορήσουμε πάρα πολύ και την πόλη των Ιωαννίνων αλλά και θα βοηθήσουμε την ευκολότερη πρόσβαση στο αεροδρόμιο». Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε επίσης ότι: «Είναι αναγκαίος τουλάχιστον ένας ακόμη κόμβος ανατολικά της πόλης, μέσω του οποίου θα συνδέεται η Εγνατία με την ανατολική πλευρά των Ιωαννίνων. Εξετάζουμε όλες τις δυνατές λύσεις για να γίνει η καλύτερη επιλογή, δεδομένου ότι στην περιοχή αυτή υπάρχουν πολλά προβλήματα λόγω του ανάγλυφου του εδάφους, αλλά και λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών». Τέλος, για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων ο Υφυπουργός τόνισε ότι: «Δημοπρατήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, συμβασιοποιήθηκε στις 20/11/2006, με συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης στις 20/5/2009. Επειδή όμως η μελέτη είχε πάρα πολλές ελλείψεις, έχει ήδη πάρει δυο παρατάσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση, η πρώτη για τις 21/9/2010 και η δεύτερη, ελπίζουμε και οριστική, στις 28/5/2012». Κλείνοντας ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε: «Παρότι άργησαν να κατασκευαστούν οι μεγάλες αναπτυξιακές υποδομές στην Ήπειρο, παρότι επιβραδύνθηκε η κατασκευή τους τα προηγούμενα χρόνια, τα σημάδια της θετικής επίδρασής τους στο Ν. Ιωαννίνων αλλά και την ευρύτερη περιοχή είναι ήδη εμφανή. Μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια, με την ολοκλήρωση όλων αυτών των βασικών υποδομών, η Ήπειρος θα πατήσει πολύ γερά στα πόδια της. Μια νέα εποχή έχει ήδη ανοίξει για την περιοχή. Μαζί με τις άλλες περιφέρειες της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας θα χτίσουν τη δική τους βιώσιμη ανάπτυξη και θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ευημερίας των πολιτών τους. Αυτή ήταν η προεκλογική δέσμευση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ και σημερινού Πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου. Αυτή τη δέσμευση κάνει πράξη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Υπουργός Δημήτρης Ρέππας και όλοι εμείς που δουλεύουμε μαζί του».

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ