Πρόταση για τις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης της Κίνησης Προοδευτικοί Πολίτες

0
652

Η πρόταση διαμορφώθηκε σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ, η οποία τίθεται υποχρεωτικά σε εφαρμογή από το 2019, για όλες τις χώρες της ΕΕ και απελευθερώνει τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.

Η πρόταση συζητήθηκε στην συνάντηση, που έγινε στα γραφεία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, μετά από πρόσκληση του Συντονιστή της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Γιάννη Μαγκριώτη.

Στην συνάντηση συμμετείχαν:

Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Μιχάλης Ζορμπίδης, ο αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Μανώλης Βλαχογιάννης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης.

Από την Κίνηση ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ συμμετείχε και ο Κυριάκος Μερελής, μέλος της διοίκησης, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου.

Στην σύσκεψη συμφωνήθηκε, ότι τα έξι σημεία της πρότασης της Κίνησης είναι η βάση, τόσο για την βραχυπρόθεσμη επίλυση των προβλημάτων του ΟΑΣΘ, όσο και το πλαίσιο για την ανάπτυξη ποιοτικών και καθολικών υπηρεσιών Αστικής Συγκοινωνίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, πριν και μετά την λειτουργία του ΜΕΤΡΟ και κάθε άλλου ΜΜΜ, που θα αναπτυχθεί μελλοντικά στην Θεσσαλονίκη.

ΤΑ ΕΞΙ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΙΝΑΙ:

α) Ένα μεταβατικό στάδιο, δυο χρόνων εξορθολογισμού, επίλυσης συναινετικά, αν είναι δυνατόν, όλων των εκκρεμοτήτων και προετοιμασίας όλων των εμπλεκόμενων, για την μετάβαση στην νέα εποχή.

β) Την προκήρυξη, διεθνούς διαγωνισμού, για την ανάθεση των υπηρεσιών της αστικής συγκοινωνίας, σε έναν, ή περισσότερους ιδιωτικούς φορείς «ΠΑΡΟΧΟΥΣ», με σημαντική γνώση και εμπειρία του αντικείμενου, ανάλογα με τα πορίσματα της μελέτης, που θα εκπονηθεί, λαμβάνοντας υπ’ όψιν, την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ και της επέκτασης του στην Καλαμάρια, μέχρι το 2020, όπως και τις αναγκαίες επεκτάσεις Δυτικά και προς το Αεροδρόμιο.

γ) Συγκρότηση Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής, για όλες τις Αστικές Συγκοινωνίες της χώρας, με δυο τμήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στην  Θεσσαλονίκη, που θα παρακολουθεί την λειτουργία τους και θα αποφασίζει, μετά από προτάσεις των εμπλεκόμενων, για τα σημαντικά θέματα και φυσικά για την πολιτική του κομίστρου.

δ) Συγκρότηση Συμβούλιου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, με την συμμετοχή των τοπικών φορέων της αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων και των παραγωγικών τάξεων, που θα σχεδιάζει την συγκοινωνιακή πολιτική της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και θα εποπτεύει, το σύνολο των μέσων μεταφοράς, σημερινών και μελλοντικών.

ε) Επιδότηση του εισιτηρίου και μειωμένο για τους ανέργους, Αμέα, μαθητές και φοιτητές, στρατιώτες  και κάθε κατηγορίας πολιτών, που έχουν αποδεδειγμένη ανάγκη υποστήριξης.

στ) Καθολική χρήση των νέων τεχνολογιών, για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας, να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και να διασφαλιστεί η διαφάνεια και ο έλεγχος, τόσο του Παρόχου των υπηρεσιών, όσο και των χρηστών.

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ