ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΣΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ;

0
45

 

ΕΡΩΤΗΜΑ, είναι επίσης, γιατί κάποιοι φορείς της περιφέρειας κινητοποιήθηκαν τελευταία και κάποιοι καθόλου, ενώ για ήσσονος σημασίας θέματα, είναι λαλίστατοι;
Η επέκταση του διαδρόμου (10-28) και η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματός του, για να αποκτήσουν το πιστοποιητικό ασφαλείας, για υπερατλαντικές και πυκνότερες πτήσεις, ήταν μαζί με τον νέο αεροσταθμο, τα δύο μεγάλα και πιο σημαντικά έργα του Master Plan της ανάπτυξης του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», που εκπονήθηκε στις αρχές του 2000.

Δυστυχώς, για αντικειμενικούς λόγους, αλλά κυρίως για λόγους κακής διαχείρισης των έργων, ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Μάλιστα, το πιο σημαντικό έργο, η κατασκευή του αεροσταθμού, κόστους, περίπου 800 εκ ευρώ, δεν έχει συμπεριληφθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα, με το οποίο παραχωρήθηκε, σε κοινοπραξία ιδιωτικών εταιρειών για (30 +10) χρόνια, η λειτουργία και η εκμετάλλευση των 14 αεροδρομίων της χώρας.

Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία, έχανε για χρόνια μερίδιο ανάπτυξης και απασχόλησης, δυστυχώς θα συνεχίσει.

Το πρώτο έργο, που είναι σε εξέλιξη, η επέκταση του διαδρόμου, προσγείωσης και απογείωσης, μετά από πολλά λάθη, αυξήσεις του κόστους και αναβολές, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2015.

Δυστυχώς, ακόμη δεν υπάρχει ασφαλής πρόβλεψη, ολοκλήρωσής τους.

Το δεύτερο, η αναβάθμιση του χερσαίου τμήματος, που δημοπρατήθηκε το 2011, έπρεπε να ολοκληρωθεί, το 2014.

Ο εντοπισμός βομβών, που δεν είχαν εκραγεί, από τους βομβαρδισμούς του  Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το 2013, δικαιολογεί μια χρονική καθυστέρηση.

Αυτό όμως, που συνέβη, λόγω ασυνεννοησίας των αρμόδιων υπουργείων και των αδυναμιών των κατασκευαστών, δεν δικαιολογείται.

Η νέα Τουριστική περίοδος κινδυνεύει, με πολύ αρνητικές επιπτώσεις κινδυνεύουν και οι επόμενες.

Η κυβέρνηση, έπρεπε να είχε παρακολουθήσει πιο αποφασιστικά τα έργα και να είχε κάνει καλύτερο προγραμματισμό.

Απώλειες, ήδη υπάρχουν, αν αργήσει και άλλο, οι απώλειες θα είναι πολύ μεγάλες και μη διαχειρησιμες, από την τοπική και περιφερειακή οικονομία και ιδιαίτερα της Χαλκιδικής.

Πρέπει, όμως να μην πέσει και πάλι θύμα, των πρόσθετων απαιτήσεων των κατασκευαστών και του Παραχωρησιουχου των 14 αεροδρομίων.

Ακόμη χειρότερα, κινδυνεύουν τα έργα, να μην έχουν χρηματοδότηση, αλλά και αν εξασφαλίσουν, με νέα έγκριση της ΕΕ, οι πόροι θα αφαιρεθούν από άλλα έργα, όπως συμβαίνει ήδη, με όλα τα έργα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και της Κεντρικής Κυβέρνησης.

 

 

 

 

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ