Συνέντευξη Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στον Real Fm

0
163

Συνέντευξη Γ. Μαγκριώτη στον δελτίο ειδήσεων του  RealFM και στον δημοσιογράφο κ. Παπαδόπουλο Γιάννη

27-03-2012

 

Γ. Παπαδόπουλος : Καλωσορίζω στο σημείο αυτό στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του REAL FM τον Υφυπουργό μεταφορών Υποδομών και δικτύων τον κ. Γ. Μαγκριώτη. Τι γίνεται στο υπουργείο σας κάνατε προεκλογικές προσλήψεις ρουσφετολογικές όπως καταγγέλλει η Νέα Δημοκρατία την περίοδο κατά την οποία προωθούνται απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων .

Γ. Μαγκριώτης:  Δεν γνωρίζω με λεπτομέρεια το θέμα γιατί είναι της αρμοδιότητας του κ. Υπουργού αλλά από ότι κατάλαβα από τις ανακοινώσεις είναι πάγιες αιτήσεις που καλύπτουν εποχιακές δραστηριότητες και επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο και με αυτή την έννοια και ο κ. Βορίδης, αυτό το πάγιο και επαναλαμβανόμενο αίτημα υποστήριξε και αυτό έπραξε η κυβέρνηση. Από κεκτημένη ταχύτητα θαρρώ η Ν.Δ.  κινήθηκε αντί να αναζητήσουν αυτούς  που τους έδωσαν την λανθασμένη πληροφορία, τραυματίζουν τα δικά τους στελέχη.

Γ. Παπαδόπουλος : Τώρα εμφανίζεστε εσείς να καλύπτετε τον Υπουργό που προέρχεστε από άλλο πολιτικό χώρο και το κόμμα στο οποίο ανήκει να τον καταγγέλλει.

Γ. Μαγκριώτης:  Δεν γνωρίζω το θέμα απλώς άκουσα τις ανακοινώσεις όλων των πλευρών.

Γ. Παπαδόπουλος : Πάντως δεν είναι οξύμωρο κ. Υπουργέ την ώρα κατά την οποία προετοιμάζονται απολύσεις χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων να γίνονται προσλήψεις έστω και μερικώς απασχολημένων.

Γ. Μαγκριώτης:   Πολλοί από αυτούς φαντάζομαι ότι μπορεί να έχουν ξαναδουλέψει σε αυτά τα οκτάμηνα. Άλλωστε προσλαμβάνονται μέσα από τον ΑΣΕΠ. Δηλαδή είναι εποχιακές επαναλαμβανόμενες προσλήψεις. Έχει ανάγκες τέτοιες το Δημόσιο. Δεν είναι τα stage τα ρουσφετολογικά ή εκατοντάδες χιλιάδες προσλήψεις εποχιακών ή οχταμηνιτών.  Υπάρχουν κάποιες ειδικές υπηρεσίες οι οποίες είναι έκτακτες και εποχιακές. Είμαστε μια χώρα που ξέρουμε ότι διαφορετικά κατανέμονται κάποιες υπηρεσίες  και η ζήτηση κάποιων υπηρεσιών μέσα στο χρόνο.

 Γ. Παπαδόπουλος: Αυτό δεν μπορούσε να γίνει με διάθεση του υπάρχοντος προσωπικού αντί να απολύεται ο κόσμος

Γ. Μαγκριώτης: Φαντάζομαι ειδικότερα μετά τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις, δεν μπορούν. Όταν μάλιστα αυτό το δυναμικό κάθε χρόνο ήταν αναγκαίο και προσλαμβάνονταν. Νομίζω ότι οι διευκρινίσεις που έδωσε τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και ο κ. Βορίδης καλύπτουν την αλήθεια. Είναι γεγονός ότι η ΝΔ την πάτησε στο θέμα αυτό και κοιτάει να βγάλει από την μύγα ξίγκι. Αυτά τώρα δεν έχουν  νόημα. Αυτές είναι σκιαμαχίες.

Γ. Παπαδόπουλος: Το θέμα των ταξί προκαλεί μια απορία. Εσείς στο υπουργείο είδαν τα μάτια σας όλες τις μεταμορφώσεις. Πως δηλαδή από το νομοσχέδιο Ρέππα, πήγαμε στο νομοσχέδιο Ραγκούση. Ξαναγυρίσαμε στο νομοσχέδιο Βορίδη το οποίο φαίνεται να είναι εγγύτερο του νομοσχεδίου Ρέππα. Τώρα το ΠΑΣΟΚ με καθυστέρηση κρατάει επιφυλάξεις ενώ οι υπουργοί του το ψήφισαν στο υπουργικό συμβούλιο με εξαίρεση τον κ. Ραγκούση. Τι γίνεται εδώ

Γ. Μαγκριώτης: Εδώ πράγματι υπάρχει μία σύγχυση. Είναι αλήθεια αυτό που λέτε. Γιατί αντιμετωπίστηκε κάτω από διαφορετικές οπτικές θα έλεγα και από τους τρείς υπουργούς που πέρασαν από το υπουργείο. Μάλιστα και με διαφορετική οπτική και από τον κ. Βορίδη όσο ήταν στο ΛΑΟΣ και τώρα στην ΝΔ.. Αυτό πράγματι δημιουργεί σύγχυση. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να βρεθεί μια χρυσή τομή. Δεν χρειάζεται ένα θέμα που δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθοριστικό για την οικονομία, να δημιουργεί εντάσεις.

Γ. Παπαδόπουλος: Άρα ήταν λάθος η στάση του κ. Ραγκούση πέρσι το καλοκαίρι

Γ. Μαγκριώτης: Θεωρώ  πρώτον, πως χρονικά ήταν λάθος που έγινε η κίνηση αυτή και δεύτερον επειδή η Ελλάδα έχει ορισμένες ιδιομορφίες που δεν έχουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες δηλαδή δεν υπάρχει καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα που να έχει τόσο μεγάλη υπερσυγκέντρωση πληθυσμού και δραστηριοτήτων στην πρωτεύουσα. Υπάρχει ισομερής κατανομή του πλυθησμού  στις άλλες χώρες. Αυτό το στρεβλό πληθυσμιακό, οικονομικό και διοικητικό μοντέλο είναι μόνο στη χώρα μας και στην Λατινική Αμερική. Εμείς έχουμε και μια δεύτερη ιδιομορφία. Έχουμε μεγάλη ζήτηση ταξί το καλοκαίρι στους τουριστικούς προορισμούς στους οποίους το χειμώνα είναι το αντίστροφο.

Γ. Παπαδόπουλος: Άρα εσείς συμφωνείτε με τον κ. Βορίδη.

Γ. Μαγκριώτης: όχι δεν συμφωνώ και με τον κ. Βορίδη .Για αυτό μίλησα από την αρχή για μία χρυσή τομή.

Γ. Παπαδόπουλος : Αν είναι ακραία η θέση του κ. Βορίδη γιατί την ψηφίσατε όλοι οι υπουργοί στο υπουργικό

Γ. Μαγκριώτης: Οι υφυπουργοί δεν ψηφίζουν στο Υπουργικό Συμβούλιο. Μετά από τον διάλογο που έγινε και με την δέσμευση που έθεσε ο πρωθυπουργός, ότι ορισμένα θέματα που ετέθησαν θα συζητηθούν και αυτά συζητούνται τώρα, υιοθετήθηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο. Επίσης, εξουσιοδοτήθηκαν για τα τουριστικά ο κ. Γερουλάνος με τον κ. Βορίδη και τον κ. Πάγκαλο στο ρόλο του συντονιστή .

Γ. Παπαδόπουλος: Πάντως τους έχουμε τρελάνει τους αυτοκινητιστές.

Γ. Μαγκριώτης: Βεβαίως γιατί από την αρχή θα μπορούσε να βρεθεί μια χρυσή τομή, αυτό που υποστήριζα εγώ πάντα και πιστεύω εκεί θα πάμε. Υπάρχει κι ένα τρίτο πρόβλημα στη χώρα μας. Όλες οι μεγάλες πόλεις στην Ευρώπη έχουν μετρό και τραμ και καλές οργανωμένες συγκοινωνίες εδώ και 50 χρόνια. Στην Αθήνα τώρα λειτουργεί τραμ και μετρό και τώρα κατασκευάζεται μετρό στην Θεσσαλονίκη. Συνεπώς το ταξί στην Ελλάδα ήταν  και μέσο μαζικής μεταφοράς, δεν ήταν μέσο έκτακτης ανάγκης. Άρα λοιπόν δικαιολογείται για όλους αυτούς τους λόγους μια ανορθόδοξη μεγέθυνση του αριθμού των ταξί. Είμαστε και οι Έλληνες της τελευταίας στιγμής, δεν προγραμματίζουμε τις μετακινήσεις μας. Είναι μια νοοτροπία που την έχουμε και πηγάζει από τα προηγούμενα. Συνεπώς πρέπει να βρούμε μια χρυσή τομή και η χρυσή τομή είναι  να πάμε σε ένα ελεγχόμενο άνοιγμα του επαγγέλματος ούτως ώστε να εξυπηρετείται ο πολίτης με φθηνές και καλές υπηρεσίες και από την άλλη να μην καταστραφεί το επάγγελμα. Νομίζω σε αυτό το δρόμο θα κινηθούμε.

Γ. Παπαδόπουλος: Μακάρι να τα καταφέρετε.

Γ. Μαγκριώτης: Θα τα καταφέρουμε.

Γ. Παπαδόπουλος: Ευχαριστώ πολύ

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ