ΤΟ ΒΟΛΙΚΟ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΑΒΓΑΔΑΚΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΥΨΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ

0
165

Καθημερινές είναι οι αλληλοκαταγγελίες μεταξύ κυβερνητικών στελεχών και στελεχών της αξιωματικής αντιπολίτευσης για όλα σχεδόν τα θέματα και τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης.

Κοινός παρονομαστής τους είναι πως για όλα φταίνε οι αντίπαλοι – σε αυτούς, όποτε χρειάζεται ή τους βολεύει, βάζουν και το ΠΑΣΟΚ, ως βολικό βάρβαρο.

Φυσικά, ποτέ δεν είναι άσπρο-μαύρο, ειδικά για θέματα μεγαλων έργων ή μεγάλων μεταρρυθμίσεων, που απαιτούν χρόνο και συνέχεια πολύ μεγαλύτερα μιας κυβερνητικής θητείας, ιδιαίτερα εάν δεν ολοκληρωθούν.

Για να μη σας κουράζω, θα αναφερθώ σε δύο μεγάλα θέματα που ταλαιπώρησαν και ταλαιπωρούν τη Θεσσαλονίκη: το νερό και το μετρό.

Το μικρό δικομματικό καβγαδάκι είναι προσχηματικό, γιατί είναι απολύτως συνυπεύθυνοι.

1. Για το νερό η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το 2009, μόλις ανέλαβε την εξουσία, ακύρωσε τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση της ΝΔ το 2008, και προχώρησε στη μελέτη δύο μεγάλων έργων, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 80 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο είναι ο δεύτερος κλάδος του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού για να παίρνει τα αστικά λύματα του κέντρου και της Δυτικής Θεσσαλονίκης να τα μεταφέρει στον βιολογικό της Σίνδου και να αποφεύγεται η υπερχείλιση στην πρώτη νεροποντή του παλιού δικτύου, με αποτέλεσμα τη μόλυνση του Θερμαϊκού.

Το έργο δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε πριν πέσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και έπρεπε να τελειώσει το 2014.

Δυστυχώς, ακόμη δεν έχει τελειώσει και ευθύνονται οι κυβερνήσεις από το 2012 μέχρι σήμερα.

Το δεύτερο είναι η επέκταση του διυλιστηρίου νερού της Θεσσαλονίκης για να καλύπτεται η Θεσσαλονίκη μόνο από τον Αλιάκμονα και να μπορεί να καλύψει και τις νέες ζητήσεις για 50 χρόνια, όπως και των περιαστικών περιοχών.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2011, αλλά ο ανάδοχος βγήκε το καλοκαίρι του 2012, ένα μήνα μετά τις εκλογές.

Δυστυχώς, η τότε κυβέρνηση δεν υπέγραψε τη σύμβαση, παρότι το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε την κοινοπραξία που κέρδισε τον διαγωνισμό και στη συνέχεια μετέφερε τους δεσμευμένους πόρους σε άλλο έργο.

Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δύο χρόνια και τρεις μήνες δεν έκανε τίποτα και τον Μάρτιο του 2017 κατήργησε τον διαγωνισμό και θυμήθηκε το έργο τις ημέρες της μεγάλης βλάβης.

Τώρα ζητάει να το χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από τους δικούς της κοινοτικούς πόρους που θα έπρεπε να πάνε σε άλλα έργα, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι δεν είχε διασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους για το έργο στα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και ΥΠΕΚΑ.

Επειδή όμως μονοπωλούν τα ΜΜΕ και δυστυχώς από το ΠΑΣΟΚ και το ΚΙΝ.ΑΛ. δεν ασχολήθηκαν, ο κόσμος δεν γνωρίζει την αλήθεια και ανάλογα με την κομματική του τοποθέτηση αποδέχεται και την προσχηματική ερμηνεία.

Οι προσπάθειες λίγων δημοσιογράφων που αναζητούν και γράφουν την αλήθεια δεν αρκεί να νικήσουν τον καταιγισμό προπαγάνδας.

2. Το δεύτερο ψέμα αφορά τις επεκτάσεις του μετρό στις δυτικές συνοικίες.

Ενώ από το 2012 μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχουν κάνει οι κυβερνήσεις, μέσα από συνεχείς ανακοινώσεις και συναντήσεις με δημάρχους, επαναλαμβάνουν τις ίδιες υποσχέσεις χωρίς κανένα αντίκρισμα αλήθειας.

Χωρίς μελέτες και κυρίως χωρίς πόρους για τα επόμενα χρόνια δεν έχουν καμία τύχη τα έργα.

Εάν δεν είχαν σταματήσει το 2012 τη μελέτη της γραμμής προς Ευκαρπία, το έργο θα μπορούσε να δημοπρατηθεί το 2016 με τα 650 εκατ. ευρώ που είχαν δεσμευτεί.

Η πρώτη κυβέρνηση σταμάτησε τη μελέτη και η δεύτερη, αντί να τη συνεχίσει το 2015, πήγε τα λεφτά στο μετρό της Αθήνας.

Και τώρα χωρίς μελέτες και χωρίς πόρους, τουλάχιστον μέχρι το 2022, πώς θα κάνουν διπλάσιο έργο που υπόσχονται;

Ανακοινώνουν συνέχεια κάποιες «πρόδρομες εργασίες» για να μπερδεύουν τον κόσμο, όταν μάλιστα αυτές είχαν γίνει προς την Ευκαρπία και το Κορδελιό και για τη γραμμή της Ευκαρπίας είχαν ξεκινήσει και οι μελέτες.

Δυστυχώς, τα χειρότερα είναι μπροστά μας και καμιά προπαγάνδα δεν θα αλλάξει την πορεία των εξελίξεων.

Οι πολίτες πρέπει να μάθουν την αλήθεια.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ