Το ΜΕΤΡΟ πρέπει να ολοκληρωθεί.

0
194

ΑΡΘΡΟ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ κ. ΗΛΙΑΔΗ ΝΙΚΟ

29-03-2015

Το ΜΕΤΡΟ πρέπει να ολοκληρωθεί.

Η περιπέτεια της βασικής γραμμής  αποδεικνύει ότι, έργα μεγάλης κλίμακας, δύσκολα και υψηλού κόστους, δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο προεκλογικών εξαγγελιών και ενεργειών. Οι Θεσσαλονικείς δικαιολογημένα αγανακτούν, γιατί τους είχαν υποσχεθεί ΜΕΤΡΟ στις δημοτικές εκλογές του 1986, χωρίς μελέτη και χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Έφτασαν μάλιστα να ξεκινήσουν την κατασκευή του, (τρύπα Εγνατίας) με χρηματοδότηση από τον κωδικό αντισεισμικής προστασίας της Θεσσαλονίκης και τον fm 100 .

Το 1990 δημοκρατήθηκε ως ιδιωτικό έργο, θα αποπληρωνόταν από τα κέρδη του.  Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, αφού το εισιτήριο του  ΜΕΤΡΟ θα επιδοτείται από το δημόσιο, όπως και του  ΟΑΣΘ.

Μετά 20 χρόνια αναβολών και υποσχέσεων, δημοπρατήθηκε και πάλι, τώρα επιτέλους ως δημόσιο έργο, αλλά παραμονές δημοτικών εκλογών του 2006, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και μια μεγάλη παγίδα. Η Σύμβαση είχε «κλειστό τίμημα» και χρόνο ολοκλήρωσης των Αρχαιολογικών εργασιών ένα μόνο έτος. Από την επομένη ημέρα υπογραφής της Σύμβασης, ξεκίνησαν τα προβλήματα, μέχρι το 2009 είχε διανύσει το 60% του συμβατικού χρόνου κατασκευής και το έργο είχε προχωρήσει περίπου 8%.

Δυστυχώς αρμόδιοι φορείς της πόλης και τα δικαστήρια σε θέματα απαλλοτριώσεων,  δεν βοήθησαν,  για ανεξήγητους μερικές φορές λόγους.

Καθυστερήσεις και προβλήματα δημιούργησαν και οι κατασκευαστές.  Ο  πρώτος πτώχευσε το 2007, ο επόμενος είχε προβλήματα ρευστότητας και αποχώρησε και αυτός. Ο τρίτος μόλις ανέλαβε ζήτησε την διάλυση της Σύμβασης..

Η πολιτεία ορθός απαιτεί την συνέχιση του έργου. Η κατασκευαστική κοινοπραξία και οι Τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο, πρέπει επιτέλους να καταθέσουν το νέο προγραμματισμό ολοκλήρωσης εργασιών.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, σε συνεργασία με την Κυβέρνηση, έχοντας ως προτεραιότητα το δημόσιο συμφέρον, την  Θεσσαλονίκη και  τους πληττόμενους επαγγελματίες, να ολοκληρώσει την συμφωνία, η οποία εάν κριθεί αναγκαίο, να κυρωθεί και από το Κοινοβούλιο.

Η Επέκταση της Καλαμαριάς, που κατασκευάζεται χωρίς τα αρχικά προβλήματα της βασικής γραμμής, μπορεί να τελειώσει  γρηγορότερα. Η πολιτεία πρέπει να φροντίσει, να καλύψει μέρος του χαμένου χρόνου, για τις μελέτες των προεκτάσεων στη Δυτική Θεσσαλονίκη.   

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ