Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη σε ερώτηση του Βουλευτή κ. Ε. Στυλιανίδη με θέμα “Σχετικά με την πρόοδο των εργασιών στον κάθετο άξονα της Εγνατίας: «Κομοτηνή-Νυμφαία –Κίρτζαλι»”

0
925

Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης παρακαλούμε να πληροφορήσετε τον κ. Βουλευτή τα εξής:

 

1.           Η Σύμβαση κατασκευής του Κάθετου Άξονα της Εγνατίας οδού «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα», προϋπολογισμού 48,8 εκατ. Ευρώ (με ΦΠΑ), υπογράφηκε στις 20/7/2007 και εκτελείται  σύμφωνα με την σύμβαση και την χάραξη της εγκεκριμένης μελέτης. Η δημοπράτηση του έργου έγινε εσπευσμένα από την προηγούμενη Διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»,, χωρίς να υπάρχουν υδραυλικές μελέτες και μέτρα αντιδιαβρωτικής προστασίας για τον άξονα ούτε και μελέτες οδοποιίας και κτηματολόγια για το παράπλευρο δίκτυο. Η αρχική προθεσμία περαίωσης ήταν 20.07.2010 ενώ, κατά την φάση αλλαγής της διοίκησης της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», τον Μάρτιο του 2010 (δηλαδή στο 90% της συμβατικής προθεσμίας) το ποσοστό προόδου των εργασιών ήταν 65%.

Οι σοβαρές καθυστερήσεις οφείλονται στις αρχικές παραλείψεις που προαναφέρθηκαν, στη μη συντέλεση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων και στην ανάγκη εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών αποκατάστασης κατολισθήσεων που αποτέλεσαν αντικείμενο της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης, η οποία υπογράφηκε στις 30/9/2009 προϋπολογισμού 23,4 εκατ. Ευρώ και εξ αυτού του λόγου δόθηκε παράταση μέχρι 20.07.2011.

2.        Όσον αφορά στην κατασκευή του ορεινού τμήματος, μήκους 14,5 χλμ. προβλέπεται η ολοκλήρωσή της εντός της νέας συμβατικής προθεσμίας. Πιο συγκεκριμένα έχουν εκτελεστεί χωματουργικές εργασίες σε ποσοστό 90%, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των τεχνικών σε ποσοστό 80%. Έχουν εκτελεστεί εργασίες οδοστρωσίας σε μήκος 9,5 χλμ. (65%). Τέλος, έχουν κατασκευαστεί πλήρως 4 σήραγγες συνολικού μήκους 1.400μ., ενώ κατασκευάζεται η τελική επένδυση της τελευταίας σήραγγας μήκους 300μ.

3.        Στο νότιο και πεδινό τμήμα, μήκους 8 χλμ., δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του άξονα λόγω προβλημάτων που δεν έχουν αντιμετωπισθεί ριζικά και αποτελεσματικά στην αρχική σύμβαση και δεν έχουν λυθεί εδώ και 4 χρόνια.

4.          Η νέα Διοίκηση της «Εγνατίας Οδoύ Α.Ε.» σε συνεργασία με το Υπουργείο αντιμετώπισαν με υπευθυνότητα όλα τα υφιστάμενα τεχνικά προβλήματα υλοποίησης του άξονα  και για τον σκοπό αυτό η Εγνατία συνέστησε Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων αποτελούμενη από Καθηγητές Πανεπιστημίου του Ε.Μ.Π., του Α.Π.Θ. και του Δ.Π.Θ.. Με βάση την γνωμοδότηση της Επιτροπής εξετάζεται η δυνατότητα κατασκευής εναλλακτικής διαδρομής στα πρώτα 8 χλμ. από την Π.Ε.Ο. «Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης» έως τον Κόμβο Πανδρόσου εντός του προϋπολογισμού του έργου. Έτσι, ο Κάθετος Άξονας στο τμήμα αυτό δεν θα αποκόπτει τον οικιστικό ιστό της ανατολικής Κομοτηνής και θα  διαχωρίζει την τοπική από την διαμπερή κυκλοφορία. Παράλληλα, θα πληρούνται όλες οι απαιτούμενες, από άποψη οδικής ασφάλειας, γεωμετρικές προδιαγραφές, βοηθώντας και στην ανάπτυξη της αγροτικής  περιοχής στην ανατολική όχθη του Τρελλοχειμάρου.

5.             Συγχρόνως διερευνάται ο τρόπος υλοποίησης του νότιου και πεδινού τμήματος, μήκους 8 χλμ (με την ίδια ή άλλη εργολαβία), σε περίπτωση που επιλεγεί η εναλλακτική χάραξη.

6.         Οι οποιεσδήποτε λύσεις επιλεγούν από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ, όχι μόνο δεν θα έχουν καταστροφικές συνέπειες για το έργο και την αναπτυξιακή προοπτική του Νομού, αλλά αντίθετα θα συντείνουν στην καλλίτερη λειτουργία και ανάπτυξη της πόλης, η οποία θα βελτιώσει την αναπτυξιακή δυναμική του νομού.

7.       Ως προς το ζήτημα της επίβλεψης του έργου σημειώνεται ότι υπάρχει και λειτουργεί πλήρως στελεχωμένο κλιμάκιο επίβλεψης. Η επίβλεψη του έργου γίνεται από στελέχη πολυετούς εμπειρίας σε δημόσια έργα, οι οποίοι έχουν σχέση εργασίας αορίστου χρόνου με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.»  και εκτελούν με απόλυτη επιτυχία το έργο τους.

Βεβαίως, οι συμβάσεις ορισμένων μηχανικών της ομάδας επίβλεψης του έργου έληξαν τον Σεπτέμβριο του 2010 και η ανανέωση των συμβάσεων τους δεν είναι δυνατή καθότι έχει  απαγορευτεί από τον Ν. 3812/2009. Αυτό ουδεμία επίπτωση έχει στην επίβλεψη του έργου.

Δείτε εδώ την Aπάντηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here