Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αττικής του ΠΑΣΟΚ Παντελή Ασπραδάκη, σχετικά με τα διόδια της Περιφέρειας Αττικής.

0
659

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε σήμερα στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αττικής του ΠΑΣΟΚ Παντελή Ασπραδάκη, σχετικά με τα διόδια της Περιφέρειας Αττικής.

 

Στην απάντηση του ο Υφυπουργός είπε:

«Ευχαριστώ τον αγαπητό συναδελφο, που μου δίνει την ευκαιρία να διευκρινίσω τι συμβαίνει με τα διόδια. Σημαντικό μέρος των προβλημάτων οφείλεται στη βιασύνη και την προχειρότητα με την οποία οι συμβάσεις παραχώρησης συγκροτήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και κυρώθηκαν με Νόμο στη Βουλή, το 2007. Όπως προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης, τα διόδια είναι βασική πηγή χρηματοδότησης της κατασκευής, συντήρησης, λειτουργίας και ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων.

Ήδη από το 2007 είχαμε επισημάνει τις αδικίες για το ύψος και την πυκνότητα των διοδίων, κάτι που για να αλλάξει απαιτεί τη συμφωνία και τον δυο πλευρών, δημοσίου και ιδιωτών.

Ψηφίσαμε αυτές τις συμβάσεις αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων, επισημαίνοντας ωστόσο, τα λάθη στο σχεδιασμό και στις μελέτες.

Η ΝΔ κύρωσε τις συμβάσεις λίγο πριν τις πρόωρες εκλογές και μέχρι τον Οκτώβιο του 2009 δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει τα λάθη των συμβάσεων που ταλαιπωρούν μέχρι σήμερα τις τοπικές κοινωνίες.

Πρέπει να πω ότι η επιλογή της ταυτόχρονης κατασκευής των πέντε αυτοκινητόδρομων οδήγησε στο συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο, με τα διόδια να είναι βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο, γιατί το δημόσιο δεν διέθετε επαρκείς πόρους για να χρηματοδοτήσει και τους πέντε αυτοκινητόδρομους ταυτόχρονα. Έτσι, στις συμβάσεις παραχώρησης η συμμετοχή του ιδιωτών και των διοδίων είναι μεγάλη.

            Από την πλευρά μας, ήδη από το 2010 προτείναμε στους ιδιώτες συζήτηση ώστε να βρεθεί οριστική λύση για τα προβλήματα των αυτοκινητόδρομων. Τότε αρνήθηκαν, δέχτηκαν όμως στο τέλος του 2010. Οι συζητήσεις αυτές έχουν προχωρήσει και θα μπορούσαμε από τα τέλη του Μαρτίου του 2011 να πετύχουμε συμφωνία. Εμείς έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας που περιλαμβάνουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τους παραδρόμους και τα διόδια και ελπίζουμε και η πλευρά των ιδιωτών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων».

 

Στη δευτερολογία του ο Υφυπουργός τόνισε:

            «Όσον αφορά στις τιμές των διοδιών θέλω να πω ότι με βάση τις συμβάσεις θα έπρεπε τον περασμένο μήνα να υπάρξει αύξηση κατά 20% στην Βορειοανατολική και Δυτική Αττική και κατά 30%, στις ίδιες περιοχές, το Καλοκαίρι. Έτσι ορίζουν οι συμβάσεις του 2007. Ωστόσο, δεν έγιναν αυτές οι αυξήσεις, λόγω της μη εκπλήρωσης ορισμένων υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων, όπως επισήμαναν στους παραχωρησιούχους οι αρμόδιοι φορείς του δημοσίου που εποπτεύουν τους αυτοκινητόδρομους.

Από την πρώτη στιγμή τονίσαμε ότι σκοπεύουμε να μειώσουμε τα διόδια και να άρουμε τις αδικίες. Οι προτάσεις μας είναι συγκεκριμένες και επιδιώκουμε:

  • Να μειωθούν δραστικά τα διόδια, στα υπό κατασκευή τμήματα.
  • Να εφαρμοστούν προγράμματα εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες και να υπάρξουν διευκολύνσεις στις τοπικές μετακινήσεις.
  • Να επιταχυνθεί η εφαρμογή της ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων ώστε να καταστεί το σύστημα πιο αναλογικό και δίκαιο, δεδομένου ότι θα επιτευχθεί η απολύτως αναλογική χρέωση των χρηστών σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση.

 

Παράλληλα, το Υπουργείο προχωρεί στην ολοκλήρωση και συντήρηση του παράπλευρου τοπικού οδικού δικτύου προκειμένου να διευκολυνθούν οι καθημερινές τοπικές μετακινήσεις των κατοίκων της Β.Α. Αττικής.

Υπάρχει και πλαίσιο συμφωνίας με την πλευρά των ιδιωτών, ελπίζουμε ότι θα κυρωθεί και τυπικά, για πρόσθετους παραδρόμους, για τις τοπικές μετακινήσεις.

Τέλος, όσον αφορά «τα προβλήματα μόλυνσης και καθημερινής όχλησης» της περιοχής που αναφέρατε, υλοποιείται σταδιακά η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων βάσει της ειδικής ακουστικής μελέτης που εγκρίθηκε από την ΕΥΠΕ/ΥΠΕΚΑ. Ταυτόχρονα πραγματοποιείται ετήσιο πρόγραμμα παρακολούθησης του Οδικού Κυκλοφοριακού Θορύβου, τα αποτελέσματα του οποίου υποβάλλονται στις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΥΠΕΚΑ.

 Επίσης, εγκρίθηκε από την ΕΥΠΕ /ΥΠΕΚΑ και αναμένεται η έγκριση από τη Δ/νση ΕΑΡΘ/ΥΠΕΚΑ για την χωροθέτηση των σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here