Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αχαϊας του ΛΑΟΣ κ. Αλέξανδρου Χρυσανθακόπουλου, σχετικά με τα δημόσια έργα υποδομών στο Ν. Αχαϊας.

0
749

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε χθες στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αχαΐας του ΛΑΟΣ Αλέξανδρου Χρυσανθακόπουλου σχετικά με τα δημόσια έργα υποδομών στο Ν. Αχαΐας.

 

Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν η εξής:

«Είναι σημαντική η ερώτηση του αγαπητού συναδέλφου, μέσα σε λίγες λέξεις  έθεσε πολλά θέματα, κάθε θέμα θα μπορούσε να είναι και μια ερώτηση και αυτό δείχνει ότι υπάρχουν πολλά και σημαντικά προβλήματα που έρχονται από το παρελθόν, από προχειρότητες και λάθη. Ταυτόχρονα, θα ήθελα να πω ότι τα έργα που γίνονται αυτή την περίοδο στη Δυτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στο Νομό Αχαΐας είναι πολλά και σημαντικά.

Έχουμε λοιπόν από τη μια πλευρά πολλά και σημαντικά έργα και από την άλλη πολλά και οξυμένα προβλήματα.

Αυτή η δεκαετία είναι της Δυτικής Ελλάδας και αυτός ο σχεδιασμός ξεκίνησε από το 2000 και θα έλεγα ότι οι κυβερνήσεις από τότε τον υποστήριξαν, ανεξάρτητα από τα λάθη. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει έλλειμμα υποδομών. Παραμένει το έλλειμμα, είναι μεγάλο διότι ακριβώς είναι σε εξέλιξη όλα αυτά τα έργα.

Θα απαντήσω για τα έργα της Ολύμπιας και Ιόνιας Οδού, διότι τα προβλήματα είναι ταυτόσημα. Πρόκειται για δυο από τις έξι συμβάσεις παραχώρησης που διαμορφώθηκαν από την Κυβέρνηση της ΝΔ και κυρώθηκαν με Νόμο στη Βουλή το 2007. Λιγότερο ή περισσότερο, όλες οι συμβάσεις, έχουν κοινά προβλήματα κι αυτό γιατί  οι συμβάσεις αυτές διαμορφώθηκαν με πολύ βιασύνη, προχειρότητα και αυτό είχε τις σκοπιμότητές του, λόγω συγκυρίας.

Η πρώτη σύμβαση που κυρώθηκε στη Βουλή ήταν η «υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης» και εκεί τα προβλήματα ήταν ακόμα μεγαλύτερα. Δυστυχώς, η σύμβαση ακυρώθηκε μια εβδομάδα πριν τις εκλογές του 2009 και η Πολιτεία καλείται να πληρώσει ποινικές ρήτρες πολλών εκατομμυρίων ευρώ, γιατί με υπαιτιότητά της ακυρώθηκε η σύμβαση. Το λέω αυτό για να δείξω το μέγεθος της προχειρότητας και της σκοπιμότητας, έργων κατ’ τα άλλα αναγκαίων. Χρειαζόταν καλύτερος και πιο ολοκληρωμένος προγραμματισμός.

Όσον αφορά στις δυο συμβάσεις παραχώρησης, που τέμνονται στην Πάτρα και θα αλλάξουν ριζικά το χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, της Πάτρας και της Αχαΐας, ελπίζουμε πως τις επόμενες ημέρες, μετά τη μεγάλη επιτυχία της συνόδου κορυφής της 21ης Ιουλίου, όπου οι ευρωπαίοι  κατάλαβαν τις ευθύνες τους, αναγνώρισαν τις θυσίες του ελληνικού λαού και τις προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης και έδωσαν την υποστήριξή τους, πιστεύω πως και οι τράπεζες θα κάνουν το καθήκον τους, θα αρχίσουν και πάλι τη χρηματοδότηση των έργων. Γιατί στις τράπεζες οφείλετε η παύση των εργασιών και το σταδιακό σταμάτημα των εργοταξίων. Δικαιολογημένα λοιπόν, οι εργαζόμενοι, οι πολίτες αλλά και οι τοπικοί φορείς αγανακτούν. Θέλω όμως να σας τονίσω και πάλι, παρ’ όλες τις ελλείψεις και τις προχειρότητες με τις οποίες συγκροτήθηκαν αυτές οι συμβάσεις, όπως προβλήματα με το ΣτΕ, τα ακριβά διόδια και μια σειρά άλλα, όλα αυτά λύθηκαν στην πορεία με πολλή προσπάθεια και πολύ κόπο από τη δική μας πλευρά. Η πρότασή μας για τη μείωση των διοδίων είναι ενσωματωμένη στη συνολική διαπραγμάτευση, ειδικά για το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, όπου υπάρχει το παράδοξο, το τμήμα να κατασκευάζεται, η οδική του ασφάλεια να είναι χειρότερη από ότι πριν την έναρξη της κατασκευής του και να πληρώνουμε και διόδια».

 

Στη δευτερολογία του ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Να πω και πάλι ότι η μείωση των διοδίων που έχουμε προτείνει για το τμήμα, Κόρινθος-Πάτρα θα είναι πολύ μεγάλη, μέχρι και 50% και φυσικά προωθούμε την αναλογική χρέωση.

Πρέπει να τονίσω επίσης ότι δουλεύουμε εδώ και καιρό εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που φτάσουμε σε οριστική διαφωνία με τις τράπεζες. Ασφαλώς και δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Έχουμε αναζητήσει και προετοιμάσει εναλλακτικές λύσεις, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει μιλήσει σχετικά στις Βρυξέλες και είναι και μέσα στο πρόσφατο πακέτο μέτρων που εγκρίθηκε στη σύνοδο κορυφής, αλλά δε θα ήθελα σήμερα να προχωρήσω στις λεπτομέρειες αυτών των εναλλακτικών λύσεων. Σε κάθε περίπτωση θα υποστηρίξουμε τα έργα αυτά που είναι αναγκαία για την ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και πάνω από όλα εξασφαλίζουν ασφάλεια και ταχύτητα στις μετακινήσεις.

            Όσον αφορά στους σεισμόπληκτους, στους οποίους αναφερθήκατε, γνωρίζετε ότι τα προγράμματα αποκατάστασής τους χρηματοδοτούνται από αμιγώς εθνικούς πόρους και εκεί υπήρχε και υπάρχει πρόβλημα. Παρόλα αυτά, συνεχίζουμε την προσπάθεια τόσο εμείς όσο και το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, που χειρίζεται το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και έχουμε σε απόλυτη προτεραιότητα την κάλυψη της Αχαΐας και της Ηλείας από το διπλό χτύπημα σεισμών και πυρκαγιών, των προηγούμενων χρόνων

             Τώρα, όσον αφορά τα έργα ύδρευσης του ποταμού Πείρου-Παραπείρου, υπήρξε πρόβλημα με τον ανάδοχο και κηρύχθηκε έκπτωτος. Ο ανάδοχος έκανε ένσταση, την οποία δέχτηκε η Υπηρεσία, γιατί άρχισε να εργάζεται με εντατικούς ρυθμούς. Αυτό είναι θετικό, γιατί ξέρετε πόσα προβλήματα δημιουργούνται σε ένα έργο όταν έχουμε οριστική έκπτωση αναδόχου, για αυτό έγινε αποδεκτή η ένστασή του και ελπίζουμε ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα στις ημερομηνίες που έχει δώσει η Υπηρεσία.

            Για το λιμάνι της Πάτρας, όπως γνωρίζετε έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί. Συμφωνώ μαζί σας ότι είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν τα έργα στο χείμαρρο Διακονιάρη, στις Παραγλαύκιες αρτηρίες και στον κόμβο σύνδεσής τους με το νέο λιμάνι της Πάτρας. Δυστυχώς, και σε αυτές τις περιπτώσεις υπήρξαν προβλήματα με τους αναδόχους, με τις μη ολοκληρωμένες μελέτες της προηγούμενης κυβέρνησης και με τις απαλλοτριώσεις. Γι’ αυτό ακριβώς, στο νομοσχέδιο για τις μελέτες και τα έργα, που σύντομα θα καταθέσουμε στη Βουλή, δε θα επιτρέπεται να δημοπρατείτε έργο, ειδικά για συγχρηματοδοτούμενα, χωρίς να έχουν λυθεί θέματα, όπως αυτό των απαλλοτριώσεων, γιατί οδηγούν σε καθυστερήσεις, ο προϋπολογισμός πέφτει έξω και χάνονται κοινοτικά χρήματα και ταλαιπωρούνται ολόκληρες περιοχές.

Το έργο στον Διακονιάρη έχει κατά 85% ολοκληρωθεί και είναι σε λειτουργία, θα δημοπρατηθεί και η κατάληξή του προς τη θάλασσα όπως και τα υπόλοιπα τμήματα των Παραγλαύκιων αρτηριών, τις επόμενες μέρες. Επίσης, θα προχωρήσουμε και στην επόμενη φάση δημοπράτησης του λιμανιού γιατί θέλουμε να ολοκληρωθούν όλες οι εγκαταστάσεις, γιατί η Πάτρα είναι μια σημαντική πύλη εσόδου και εξόδου για τη Δυτική πλευρά της χώρας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here