Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στην ερώτηση του Βουλευτή Μαγνησίας της ΝΔ Θανάση Νάκου σχετικά με το έργο της Περιφερειακής Οδού Βόλου.

0
487

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε σήμερα στην ερώτηση του Βουλευτή Μαγνησίας της ΝΔ Θανάση Νάκου σχετικά με το έργο της Περιφερειακής Οδού Βόλου.

           

Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν η εξής:

«Η Περιφερειακή του Βόλου είναι ζωτικής σημασίας έργο για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής. Δεν είναι μόνο ο Βόλος αλλά και άλλες πόλεις της περιφέρειας που αντιμετωπίζουν προβλήματα και αυτό γιατί η Κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε βάρος στους αυτοκινητόδρομους και παραμέλησε την περιφέρεια.

Δίνουμε λοιπόν προτεραιότητα στην περιφέρεια με τις παρακάμψεις μεγάλων και μικρών αστικών κέντρων. Είναι ένα εκτεταμένο σχέδιο που αλλού βρίσκεται σε εξέλιξη και αλλού σε φάση σχεδιασμού και μελέτης.

Κατανοώ το ενδιαφέρον όλων των τοπικών παραγόντων για το συγκεκριμένο θέμα αλλά οφείλω να πω ότι πρόκειται για ένα έργο που το παραλάβαμε παγιδευμένο.

Δεν κάνουμε θαύματα και ειδικά σε περίοδο δημοσιονομικής στενότητας τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα.

Όσον αφορά στις δεσμεύσεις και στα χρονοδιαγράμματα που είχα κάνει στο παρελθόν, ήταν βασισμένα σε στοιχεία του 2009. Στοιχεία που αποδείχθηκαν λάθος ή ανεπαρκή.

Τώρα, όσον αφορά στην εξέλιξη του έργου ισχύουν τα όσα είπα πρόσφατα τόσο στους τοπικούς παράγοντες με τους οποίου συναντήθηκα, το Δήμαρχο, τον Περιφερειάρχη, κ.α., όσο και σε δηλώσεις μου σε ΜΜΕ».

           

 

 

Στην δευτερολογία του ο Υφυπουργός επισήμανε:

«Τον Ιούλιο του 2009 υπήρξε διάλυση της εργολαβίας «Ολοκλήρωση έργων Παράκαμψης Βόλου από Α.Κ. Λάρισας έως Γορίτσα» με αποτέλεσμα να υπάρχουν ημιτελείς εργασίες που αφορούν στη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας. Αυτό έγινε αφού εξαντλήσαμε όλα τα θεσμικά περιθώρια για να δώσουμε συνέχεια.

Επίσης, το έργο «Αρτηρία Παράκαμψης Βόλου, τμήμα Γορίτσα-Αγριά», του οποίου η σύμβαση υπογράφηκε το Φεβρουάριο του 2006 και είχε χρόνο ολοκλήρωσης το 2008, καθυστέρησε γιατί η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε προχωρήσει στις απαραίτητες απαλλοτριώσεις και δεν κατέβαλε το τίμημά τους παρά τις δυο παρατάσεις που δόθηκαν. Μόνο στις 18.12.2009, μετά τις εκλογές, κατέστη εφικτή η συνέχιση του έργου αφού καταβλήθηκαν τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις, ύψους 5,75εκ. ευρώ.

Παρότι από τον Οκτώβριο του 2009 και έπειτα δεν υπήρξε πρόβλημα με την χρηματοδότηση, ο ανάδοχος δεν ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις του και κηρύχθηκε έκπτωτος, το Νοέμβριο του 2010.

To Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δρομολόγησε τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Βόλου. Συγκεκριμένα:

  • η ολοκλήρωση του τμήματος «Α.Κ. Λάρισας-Γορίτσα» θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους και θα δημοπρατηθεί εντός του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, εκτός απροόπτου.
  • το τμήμα «Γορίτσα-Αγριά» βρίσκεται σε φάση ένταξης στο ΕΣΠΑ. Η προκήρυξη της εργολαβίας θα γίνει εντός του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους.
  • για το τμήμα «Ι.Κ. Μπουρμπουλήθρα-Α.Κ. Λάρισας» εγκρίθηκε η ανάθεση της μελέτης του και εντός των επόμενων εβδομάδων θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση με τους μελετητές.

Θα ήθελα να αναφέρω ότι και εγώ δεν είμαι ικανοποιημένος με τις εξελίξεις. Τέλος, επιτέλους εγκαταστάθηκε ο εργολάβος και ξεκίνησε τις εργασίες για το έργο του Κόμβου Βελεστίνου».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here