Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στη Βουλή για τις ποινικές και διοικητικές διώξεις σε βάρος απεργών ταξί

0
885

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης απάντησε σήμερα στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β’ Αθήνας του ΚΚΕ  Ευτύχη Μαυρίκου σχετικά με τις ποινικές και διοικητικές διώξεις σε βάρος απεργών ταξί.

Η απάντηση του Υφυπουργού είχε ως εξής:

«Πρώτον πρέπει να πω στον αγαπητό συνάδελφο ότι δεν υπάρχει καμία ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών επιβατικών δημόσιας χρήσης, από την πλευρά της πολιτείας.

 Τόσο η αστυνομία όσο και οι άλλες πλευρές της πολιτείας προσπαθούν να διασφαλίζουν στους πολίτες να ασκούν, κατά διευρυμένο τρόπο, τα συνταγματικά δικαιώματά τους. Θα αναγνωρίσει ο συνάδελφος ότι η μορφή των κινητοποιήσεων, ειδικά των πρώτων ημερών, με τον αποκλεισμό αεροδρομίων και λιμανιών, υπερέβη την δεοντολογία, διατάξεις του ΚΟΚ και την κοινωνική ανοχή και αποδοχή καθώς και την λειτουργία της οικονομίας και της κοινωνίας. Για αυτό και οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές δεν επέλεξαν στη συνέχεια τέτοιες μορφές κινητοποίησης. Σε αυτή την υπέρβαση που και οι ίδιοι αναγνώρισαν, προασπίζοντας τα συνταγματικά δικαιώματα του συνόλου της κοινωνίας, η ελληνική αστυνομία έπραξε το καθήκον της. Δεν κινήθηκε εκτός συνταγματικού και νομικού πλαισίου. Οι όποιες παραβάσεις έχουν υπάρξει θα αξιολογηθούν από τη δικαιοσύνη που σε τελική ανάλυση έχει την ευθύνη . Συνεπώς τόσο η πλευρά του Υπουργείου όσο και η πλευρά της αστυνομίας έπραξαν αυτό που οι συνταγματικές επιταγές επιτρέπουν και αυτό το αναγνώρισαν και οι ίδιοι αυτοκινητιστές. Από την άλλη πλευρά η δικαιοσύνη θα κρίνει αν πράγματι υπήρξαν παραβιάσεις, παραβάσεις ή υπερβάσεις.

Θα ήθελα επίσης να απαντήσω σε ένα ακόμη θέμα που έθεσε ο συνάδελφος για απολύσεις στην ΑΜΕΛ. Δεν έγιναν απολύσεις αλλά δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου τις οποίες ο κ. Ρακιντζής με την αναλυτική έρευνα που έκανε κατέληξε ότι ήταν παράνομες, έγιναν προεκλογικά από την διοίκηση που είχε ορίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Μάλιστα, απαντώντας σε ερώτηση  συναδέλφου για το ίδιο θέμα, είχα πει ότι κάποιοι από τους εργαζόμενους που έχουν εκπαιδευτεί και έχει επενδύσει σε αυτούς η πολιτεία, θα έχουν προτεραιότητα με μοριοδότηση λόγω της εμπειρίας τους όταν θα προχωρήσει η  εταιρία σε νέες προσλήψεις. Είμαι βέβαιος ότι θα γίνει αυτό γιατί με τις επεκτάσεις των γραμμών θα υπάρξουν ανάγκες για νέες προσλήψεις. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν προτεραιότητα άμεσης ένταξης στο συγκεκριμένο εργασιακό περιβάλλον».

 

Στη δευτερολογία του ο Υφυπουργός τόνισε:

«Θα συμφωνήσω με τον αγαπητό συνάδελφο ότι πλήττονται τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα, οι άνεργοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, το μεγαλύτερο μέρος των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα. Για αυτό πρέπει οργανωμένα να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους. Να διεκδικήσουν την εργασία τους αλλά και δικαιοσύνη. Αυτός ο οργανωμένος αγώνας, με αυτούς τους στόχους, είναι και ο δικός μας αγώνας, για τα δικά τους συμφέροντα πρωτίστως αγωνιζόμαστε.

Θέλω να σας πω τώρα ότι  μεγαλύτερη δυσφορία από τους εργαζόμενους που πλήττονται, εκφράζουν τα μεγάλα συμφέροντα, εγχώρια και διεθνή. Γιατί για πρώτη φορά, αυτά πρωτίστως πλήττονται, γιατί το καθεστώς της ασυδοσίας και της ανομίας περιορίζεται δραστικά με την πολιτική που καθημερινά ασκούμε. Τόσο την θεσμική και νομοθετική όσο και με τις πρωτοβουλίες μας. Για αυτό και υπάρχει ο πόλεμος απέναντι στην κυβέρνηση απέναντι στη χώρα μας και στην ευρωζώνη από το διεθνές  κερδοσκοπικό κεφάλαιο. Γιατί δεν θέλουν να υλοποιηθεί η ιστορική απόφαση της 21ης Ιουλίου. Η απόφαση αυτή δίνει τη δυνατότητα στη χώρα να διαχειριστεί με ευνοϊκούς όρους για τα λαϊκά συμφέροντα και την εθνική οικονομία, το υπέρογκο χρέος και το τεράστιο έλλειμμα. Να κάνει τις διαρθρωτικές αλλαγές που θα στηρίξουν την οικονομία και πρωτίστως τους εργαζόμενους και το κοινωνικό κράτος.

 Για αυτό λυσσαλέα προσπαθούν όλο αυτό το διάστημα να μην επικυρωθεί αυτή η συμφωνία από τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια των κρατών -μελών της ευρωζώνης. Αυτός είναι ο στόχος τους για αυτό και βλέπουμε αυτή την πρωτόγνωρη επίθεση κατά της χώρας μας με καταιγισμό δημοσιευμάτων στον διεθνή τύπου που εξυπηρετεί αυτά τα συμφέροντα. Το ξέρετε ότι αντιστεκόμαστε και θα αντισταθούμε σε αυτά τα συμφέροντα και οι εταίροι μας στην ΕΕ κατανοούν ότι αυτή η επίθεση δεν είναι απλά προς την Ελλάδα, το πρόσχημα είναι η Ελλάδα. Η ευρωζώνη και το κοινωνικό κεκτημένο της ΕΕ, που έχει πετύχει μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, είναι που θέλουν να πλήξουν για τα δικά τους συμφέροντα. Για αυτό είμαστε στην ίδια όχθη με την πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Εμείς το ζούμε αυτό σε πολλά πεδία της καθημερινής δράσης. Να σας δώσω ένα παράδειγμα: οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων. Οι τράπεζες έχουν σταματήσει εδώ και μήνες να χρηματοδοτούν τα έργα γιατί δεν τα θεωρούν βιώσιμα ενώ το δημόσιο τηρεί τις υποχρεώσεις του, παρότι οι συμβάσεις του 2007 είχαν πολλά προβλήματα. Και ο χρήστης και ο φορολογούμενος πολίτης επίσης τηρεί τις υποχρεώσεις του.  Οι τράπεζες δεν το κάνουν και τις καλούμε να ξαναρχίσουν την χρηματοδότηση.

Τέλος, θα ήθελα ακόμη να πω, ότι όσον αφορά στα επιβατικά δημόσια χρήσης, μέσα από διάλογο θα καταλήξουμε σε μια πρόταση που θα έρθει και στη Βουλή. Είναι ανοιχτός διάλογος παρά την επιθετικότητα που υπάρχει ορισμένες φορές από την πλευρά μερικών αυτοκινητιστών. Στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε τη βιωσιμότητα του επαγγέλματος και δεν θα αδικήσουμε τους σημερινούς αυτοκινητιστές. Να υποστηρίξουμε επίσης τον πολίτη, τον καταναλωτή Έλληνα ή ξένο, το περιβάλλον και την λειτουργικότητα των πόλεών μας. Αυτό είναι το τρίπτυχο και είμαι βέβαιος ότι μέσα από διάλογο θα καταλήξουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here