Απάντηση Υφ. Γιάννη Μαριώτη στη Βουλή, σχετικά με την ολοκλήρωση των εργασιών στην παλαιά εθνική οδό «Ελευσίνας-Θήβας» και το νέο αυτοκινητόδρομο

0
561

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης απάντησε σήμερα στην επίκαιρη ερώτηση του ανεξάρτητου Βουλευτή Αττικής Θανάση Λεβέντη σχετικά με την ολοκλήρωση των εργασιών στην παλαιά εθνική οδό «Ελευσίνας-Θήβας» και το νέο αυτοκινητόδρομο.

Η απάντηση του Υφυπουργού είχε ως εξής:

«Ευχαριστώ τον συνάδελφο για την ερώτηση και επιβεβαιώνω ότι το ενδιαφέρον του για το θέμα είναι διαρκές, όπως και των άλλων συναδέλφων της Αττικής.

Θέλω να πω δυο λόγια για το έργο της ΠΕΟ «Ελευσίνας-Θήβας» και τον  νέο αυτοκινητόδρομο «Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης».

 Πράγματι, το 2005 δημοπρατήθηκε το έργο «Βελτίωση, ανακατασκευή και συντήρηση από το 14ο-21ο χλμ. της ΠΕΟ Ελευσίνας-Θήβας» με προϋπολογισμό 7,2εκ. ευρώ και με μελέτη που είχε εκπονηθεί από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής.

Ο ανάδοχος εκτέλεσε ένα μέρος των εργασιών και στη συνέχεια διέκοψε τις εργασίες, αφήνοντας ημιτελές το έργο, με αποτέλεσμα ο δρόμος να καταστεί επικίνδυνος. Τον Απρίλιο του 2009, ο ανάδοχος κηρύχτηκε οριστικά έκπτωτος. Για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και επαναδημοπρατήθηκε ένα έργο προϋπολογισμού 2,8εκ. ευρώ, τον Αύγουστο του 2009. Αναφέρω τις ημερομηνίες γιατί είναι χαρακτηριστικές.

Όμως, η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν ενέταξε το έργο στο ΕΣΠΑ κατά τη δημοπράτησή του, με αποτέλεσμα να χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους. Γνωρίζεται το πρόβλημα που υπήρχε και υπάρχει στην χρηματοδότηση έργων από εθνικούς πόρους. Πάντως, εγκρίθηκε ο διαγωνισμός, με μεγάλη έκπτωση, ξεκίνησαν τα έργα και μέχρι το Σεπτέμβριο του 2010 εκτελούνταν κανονικά. Υπήρξε ένα πρόβλημα πληρωμής της πρώτης δόσης, ο λογαριασμός αυτός πληρώθηκε στις αρχές του 2011 και οι εργασίες συνεχίστηκαν. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί ένας άλλος λογαριασμός, το έργο προχωράει πολύ αργά, εξαιτίας της βραδείας χρηματοδότησης από τους εθνικούς πόρους, αλλά υπάρχει δέσμευση από τον ανάδοχο πως μόλις έχει τη χρηματοδότηση – και θα την έχει σύντομα – θα συνεχίσει τις εργασίες. Συνεπώς,  έστω και με αυτές τις καθυστερήσεις, το κομμάτι που έμεινε ημιτελές από το 2009, θα ολοκληρωθεί.

Όσον αφορά τώρα στον νέο αυτοκινητόδρομο, θα ήθελα να σας πω ότι προχωρούμε με εντατικούς ρυθμούς, παρόλη την κρίση και την επιφυλακτικότητα των τραπεζών να χρηματοδοτούν τέτοια έργα ή να βάζουν όρους που καθιστούν ασύμφορη την χρηματοδότηση.

Το συγκεκριμένο έργο προετοιμάζετε σε συνεργασία με την αρχαιολογική υπηρεσία για να πραγματοποιηθούν όλες οι πρόδρομες εργασίες ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης και της δημοπράτησής του. Εκτιμούμε ότι μέσα στην επόμενη χρονιά μπορούμε να πάμε στη δημοπράτησή του».

 

Στη δευτερολογία του ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Είπατε ότι οι υπηρεσίες μας κοροϊδεύουν στις πληροφορίες που δίνουν. Θέλω να πιστεύω ότι δεν έχουν κανένα λόγο να το κάνουν αυτό για το συγκεκριμένο θέμα. Συμφωνώ ότι πολλές φορές ευθύνονται οι υπηρεσίες ή κουβαλάνε «αμαρτήματα» παλιότερων χρόνων και συνεχίζουν να τα καλύπτουν. Το έχουμε συναντήσει αυτό σε κάποιες υπηρεσίες ή σε κάποιους δημόσιους λειτουργούς.

Θέλω όμως να πω ότι όταν δημοπρατήθηκε, τον Αύγουστο του 2009, το έργο δεν είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Μετά την δημοπράτηση δεν είναι δυνατόν να ενταχθεί. Για να δημοπρατηθεί ένα έργο θα πρέπει πρώτα να έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Το συγκεκριμένο εντάχθηκε σε χρηματοδότηση από αμιγώς εθνικούς πόρους. Σε αυτό δεν φταίει καμία υπηρεσία, ήταν η επιλογή της προηγούμενης Κυβέρνησης.

Θα είχε τελειώσει το έργο, αλλά η στενότητα των εθνικών πόρων δεν το επέτρεψε. Με εκπλήσσει η διαπίστωσή σας ότι μόνο 20 μέτρα έχουν κατασκευαστεί. Ασφαλώς και το δημόσιο οφείλει στον ανάδοχο, ο οποίος έχει δεσμευθεί ότι μόλις πάρει τα χρήματα θα ολοκληρώσει το έργο μέσα σε δυο μήνες. Αυτό σημαίνει ότι έχει κάνει πολύ μεγαλύτερο μέρος των εργασιών από αυτό που λέτε. Θα το ελέγξω όμως το ζήτημα γιατί με εκπλήσσει η διαπίστωσή σας.

Ο αυτοκινητόδρομος «Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης», μήκους 50χλμ. θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της Δυτικής Αττικής. Δεν θα περνάει μέσα από τους οικισμούς και θα λυτρώσει την Αττική στο σύνολό της. Θα βοηθήσει πάρα πολύ και την Βοιωτία, θα ρίξει το κόστος μετακίνησης και θα βοηθήσει το περιβάλλον.

 Εργαζόμαστε παρόλη την κρίση και την επιφυλακτικότητα των τραπεζών να χρηματοδοτήσει το έργο. Προχωρούμε συστηματικά. Το έργο έχει ενταχθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στο επικαιροποιημένο Ρυθμιστικό της Αττικής ενώ δεν ήταν ενταγμένο. Σημειώνω ότι είναι και περιβαλλοντικό έργο και επίσης έχουμε συνεργασία με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, γιατί η περιοχή έχει αρχαιολογικό και πολιτιστικό πλούτο. Θέλουμε να λύσουμε όλα τα προβλήματα και μέσα στο 2012 μπορούμε να πάμε στη δημοπράτηση του. Ελπίζω στην επόμενη σχετική ερώτηση να είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τη δημοπράτηση του».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here