Γιατί, αδικούμε τόσα πολλά χρόνια, την πόλη μας;

0
99
Περιμένοντας χθες το Μετρό στο αεροδρόμιο της Αθήνας, πέρασαν από το μυαλό μου τα 30 και πλέον χρόνια εξαγγελιών, τοιχοδιωκτισμών και καιροσκοπισμών, κυρίως εκπροσώπων της πόλης μας.

Κάποιοι, στα μέσα της δεκαετίας του ’80, για να εκλεγούν στον δήμο Θεσσαλονίκης, έταξαν με μια “μακέτα μετρό”, χωρίς μελέτες, χωρίς χρηματοδότηση. Αφού υφάρπαξαν την ψήφο των Θεσσαλονικέων, είπαν πως θα το χρηματοδοτήσουν με τα κέρδη του fm 100. Όλα θάφτηκαν σε μια τρύπα στην Εγνατία οδό.

Μετά, τάζοντας χάντρες “στους ιθαγενείς της Θεσσαλονίκης”, δημοπράτησαν οι ίδιοι άνθρωποι, έχοντας την ψήφο των Θεσσαλονικέων και το 1992 την κατασκευή του μετρό και πάλι χωρίς μελέτη, τώρα με το καθεστώς της “σύμβασης παραχώρησης”, δηλαδή ο ιδιώτης που θα κέρδιζε το διαγωνισμό θα το κατασκεύαζε με δικά του χρήματα και θα πληρωνόταν από τα κέρδη της λειτουργίας του, αν είναι δυνατόν. Άλλα δέκα χαμένα χρόνια και η απογοήτευση ακόμη πιό μεγάλη.

Το 2006, επιτέλους υπέγραψαν την σύμβαση για την κατασκευή με διασφαλισμένη την χρηματοδότηση, κυρίως από κοινοτικούς πόρους. Όμως και αυτή τη φορά, το δημοπράτησαν χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες, για να βοηθήσουν τους υποψήφιους του κόμματός τους στις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές του Οκτωβρίου, της ίδιας χρονιάς. Ποιός δεν θυμάται τις λαμαρίνες με τα πανώ “Το μετρό έρχεται στην Θεσσαλονίκη”
Χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες και με πρόβλεψη στην σύμβαση ότι, οι αρχαιολογικές εργασίες θα ολοκληρωθούν σε ένα χρόνο, ναι σε ένα χρόνο, ξέρουμε τι ακολούθησε!!!

Με μεγάλες προσπάθειες και καθυστερήσεις, τα βασικά προβλήματα που προέκυψαν, όταν άρχισε η κατασκευή του, το 2008, λύθηκαν την περίοδο 2010-2011. Όμως ήρθαν πάλι, στην κυβέρνηση, ειδικά στην ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, από το ίδιο κόμμα το 2013 και έκαναν ένα νέο ατόπημα, για μικροπολιτικούς λόγους.

Τα αρχαία που εντοπίστηκαν το φθινόπωρο του 2012 στον σταθμό της Βενιζέλου, αποφάσισαν να τα αφαιρέσουν και να τα πάνε στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά, σε μουσείο πού θα έκαναν στο μέλλον.

Σωστά, ο τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης, προσέφυγε στο ΣτΕ και μέσα από την γενικότερη κατακραυγή η κυβέρνηση άλλαξε το 2014 θέση και δέχτηκε να εφαρμοστεί η μέθοδος του σταθμού της Αγίας Σοφίας, που είχε ξεκινήσει το 2011.

Δυστυχώς, την σκυτάλη των ατοπημάτων, πήραν οι εκπρόσωποι Θεσσαλονίκης στην κυβέρνηση του 2015.

Και μετά τέσσερα χρόνια, ήρθαν πάλι οι εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης στην κυβέρνηση του 2019, και ξαναγύρισαν στην μέθοδο του 2014, παρ’ ότι, άν και λίγα πράγματα είχαν γίνει, κάτι είχε γίνει, με αβέβαιη συνέχεια φυσικά.

Αβέβαιος, είναι και τώρα ο χρόνος ολοκλήρωσης του σταθμού, δηλαδή και του μετρό.

Ναι, μπορώ να πω με βεβαιότητα, ότι οι ευθύνες ανήκουν, αποκλειστικά στους εκλεγμένους εκπροσώπους της Θεσσαλονίκης.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here