ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ;;

0
981

ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΠΗΛΑΚΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΑΒΟΥΛΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ;

Εδώ και χρόνια, έχει καταργηθεί, κάθε έννοια δεοντολογίας, από τις διαφημιστικές εταιρείες και κάθε όριο στα μέσα, που χρησιμοποιούν, στην προσπάθειά τους να πουλήσουν.

Δεν αναφέρομαι, στην ποιότητα της διαφήμισης, στην πυκνότητα της επανάληψης και στην προσθήκη άπειρων και επιθετικών νέων μέσων, όπως το διαδίκτυο, που λειτουργούν χωρίς κανόνες και έλεγχο.

Ούτε αναφέρομαι, στην άμεση εμπλοκή προσώπων, με έντονη δημοσιότητα και επιρροή, που σε καλούν να γίνεις σαν και αυτούς και μόνο φορώντας, τα ίδια ρούχα, ή πίνοντας, τον ίδιο καφέ.

Αναφέρομαι, στην καθολική σχεδόν και άμεση συμμετοχή των δημοσιογράφων, ειδικότερα των επώνυμων, στην διαφήμιση, διαφόρων προϊόντων και υπηρεσιών, καθημερινής χρήσης.

Κάποτε, όταν δεν είχαμε Συνήγορο του πολίτη, οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών, αυστηρούς νόμους και φορείς δεοντολογίας, όπως το ΕΣΡ, δεν είχαμε την σημερινή ασυδοσία και παραβατικότητα.

Τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχει τηλεοπτική και ραδιοφωνική εκπομπή, που να μην έχει τον αποκλειστικό χορηγό, με τον οποίο αρχίζει και τελειώνει κάθε εκπομπή.

Ο δημοσιογράφος, όχι μόνο παρουσιάζει την διαφήμιση, αλλά προσπαθεί να πείσει τους καταναλωτές, χρησιμοποιώντας, το προσωπικό του κύρος, ότι είναι και το καλύτερο.

Αυτό, παλιότερα λεγόταν, “γκρίζα διαφήμιση” και τώρα είναι καθολική πραγματικότητα, χωρίς να απασχολεί τους αρμοδίους.

Ακόμη χειρότερα, τόσο οι παραγωγοί, όσο και οι δημοσιογράφοι, έχουν συμβόλαια, με τις εταιρείες και όταν αλλάζουν μέσο εργασίας, μεταγράφονται, μαζί με τις εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων διαφημίζουν.

Η πρακτική τους, είναι ίδια με τους αθλητές και κάθε διάσημου των show biss.

Υπάρχει ο βασικός χορηγός της ομάδας και οι ατομικοί χορηγοί του αθλητή.

Μόνο, που άλλος είναι ο ρόλος του ποδοσφαιριστή και άλλος του δημοσιογράφου.

Όταν μάλιστα, ο δημοσιογράφος, είναι και παραγωγός της εκπομπής και μόνιμος υπερασπιστής του λαού και του έθνους, τότε αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος της παραβίασης κάθε αρχής, της ανεξαρτησίας του τύπου, της πολυφωνίας και της ελευθεροτυπίας.

Δυστυχώς, στην διαπλοκή και την διαφθορά των ΜΜΕ, ήρθε να προστεθεί και των λειτουργών του.

Το νοσηρό φαινόμενο, ήρθε και στην χώρα μας, λίγο καθυστερημένα, αλλά ως συνήθως, πολύ πιο ισοπεδωτικά, από ότι στις χώρες, που εμφανίζονται πρώτα.

Τέλος, το τελευταίο διάστημα, λόγο της κρίσης και της μείωσης του διαφημιστικού προϋπολογισμού των εταιρειών, η ποιότητα των διαφημίσεων έγινε εξευτελιστική, γεμάτη αντικοινωνικά μηνύματα, ιδιαίτερα για τα παιδιά.

Μάλιστα, μια τράπεζα, έτρεξε πριν λίγο καιρό μια διαφήμιση, που απροκάλυπτα προέτρεπε τον καταναλωτή, να παραβιάζει κάθε ηθικό κανόνα και συλλογικό πνεύμα αλληλεγγύης και να επιδιώκει, με κάθε τρόπο, την βόλεψη του, την νοοτροπία του καταφερτζή.

Φαίνεται, ότι είχε επιτυχία και τώρα τρέχει μια, ακόμη πιο επιθετική.

Υπάρχουν αρχές, υπάρχει ΕΣΗΕΑ και οι άλλες ενώσεις;

Υπάρχει κοινωνία των πολιτών;

ΟΥΔΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ;

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here