ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑ

0
663

Ο Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα και Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μαγκριώτης

σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Καραμανλή στην επίσκεψη του στην Καστοριά τόνισε:

«Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Οριζόντιου Άξονα της Εγνατίας ήταν το 2006. Η ΝΔ μόλις ανέλαβε την εξουσία το αναθεώρησε για το 2008, γιατί ήξερε πως η επιλογή της για τη δραματική μείωση του ΠΔΕ(Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) τα επόμενα χρόνια, θα καθιστούσε αδύνατη την ολοκλήρωση της Εγνατίας στο αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Παρ όλες τις δεσμεύσεις του κ. Καραμανλή προεκλογικά το 2007, πως μέσα στο 2008 θα ολοκληρωθεί ο βασικός οριζόντιος άξονας και οι τρεις κάθετοι άξονες της Εγνατίας, μεταξύ αυτών κα ο άξονας Σιάτιστα Κρυσταλοπηγή, το 2008 έχει φύγει και πριν το 2010 δεν προβλέπεται να ολοκληρωθούν.

Η μείωση του ΠΔΕ ήταν άλλωστε ο λόγος για τον οποίο η κυβέρνηση επέβαλε στην εταιρεία Εγνατία Α.Ε να δανειστεί 800 εκ € μέχρι τώρα για να χρηματοδοτήσει το έργο, με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας. Ο Οριζόντιος Άξονας της Εγνατίας από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα είναι 670 χιλιόμετρα. Από αυτά τα 400 ήταν ολοκληρωμένα και είχαν παραδοθεί σε χρήση μέχρι το 2004. Τα περισσότερα από τα υπολειπόμενα τμήματα είχαν δημοπρατηθεί πριν το 2004 και σε μερικά από αυτά είχε ξεκινήσει η κατασκευή τους.

Ο κάθετος άξονας Σιάτιστα- Κρυσταλοπηγή είναι 72 χιλ/τρα. Από αυτά τα 21 χιλ/τρα Κορομηλιά – Κρυσταλοπηγή, δεν είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος, παραδόθηκαν από το ΠΑΣΟΚ.

Τα υπόλοιπα 21 χιλ/τρα παραδόθηκαν από το ΠΑΣΟΚ. Από τη ΝΔ παραδόθηκαν μόνο 6 χιλ/τρα τα οποία η κατασκευή τους είχε ξεκινήσει πριν το 2004

24 χιλ/τρα είναι υπό κατασκευή από τη ΝΔ.

Η χρηματοδότηση τους προέρχεται κυρίως από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας, αφαιρώντας πόρους από την ανάπτυξη της περιφέρειας, ενώ στον αρχικό σχεδιασμό στο σύνολο του η χρηματοδότηση ήταν διασφαλισμένη από το Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Δεν αναφέρθηκε όμως καθόλου στον κάθετο οδικό άξονα Κοζάνης- Φλώρινας – Νίκης που έχει σύνολο 77 χιλ/τρα και είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιφέρειας και ειδικότερα της Φλώρινας.

Σε αυτόν τον άξονα υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν καν μελετηθεί. Τμήματα του άξονα αυτού του οποίου η κατασκευή είχε ξεκινήσει πριν το 2004, παραμένουν ημιτελή. Άγνωστο είναι αν θα ξεκινήσει η κατασκευή τους και αν ποτέ θα τελειώσουν.

Το ΠΑΣΟΚ θεωρούσε και θεωρεί ζωτικής σημασίας την γρήγορη και ποιοτική κατασκευή της Εγνατίας .

Θεωρεί εξίσου σημαντική όμως και τη σύνδεση του βασικού άξονα με τις βαλκανικές χώρες όπως και με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα της χώρας μας, από την Ήπειρο μέχρι τη Θράκη. Μόνο έτσι η Εγνατία θα αποκτήσει ταυτόχρονα γεωστρατηγικό αλλά και αναπτυξιακό ρόλο. Διαφορετικά μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απομόνωση ορισμένες περιοχές».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here