Ομιλία Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (Κ.Ε.Ε.Ε.), στον Πολύγυρο Χαλκιδικής

0
535

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, σε ομιλία του το Σάββατο 17 Απριλίου, στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων της χώρας, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Η πρόσκληση για μένα είναι ιδιαίτερα τιμητική, γιατί μου δίνει τη δυνατότητα να διατυπώσω τις κυβερνητικές θέσεις, σε ένα κρίσιμο αναπτυξιακό τομέα, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας, δηλαδή της συντριπτικής πλειοψηφίας του παραγωγικού κόσμου.

Μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες, μαζί με τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους αγρότες αλλά και τις άλλες κοινωνικές ομάδες, με μεσαία και χαμηλή οικονομική δυνατότητα, αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας.

Είναι τα κοινωνικά στρώματα, που πλήρωσαν και πληρώνουν την κρίση, εσωτερική και διεθνή. Είναι οι κοινωνικές δυνάμεις, που έχουν και το μεγαλύτερο συμφέρον να βγει η χώρα από την κρίση.

Μαζί με την κυβέρνηση και συνολικά τους φορείς της πολιτείας έχουν κάθε λόγο να συμβάλλουν στο ξεπέρασμα ενός τριπλού διαχρονικού προβλήματος που έχει η χώρα μας και το οποίο την τελευταία περίοδο οξύνθηκε ιδιαίτερα.

α) Υψηλό δημοσιονομικό χρέος και έλλειμμα

β) Κοστοβόρο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα

γ) Χαμηλή παραγωγικότητα και συνεχώς μειούμενη εξωστρέφεια των επιχειρήσεων.

Όλοι πρέπει να βάλουμε τον πήχη των απαιτήσεων, από τον εαυτό μας πιο ψηλά. Οι αλλαγές και οι ανατροπές μας αφορούν όλους, την κάθε κοινωνική ομάδα και τον καθένα μας ξεχωριστά.

Όπως απαιτούμε από όλους τους άλλους να αλλάξουν, πρέπει να το απαιτήσουμε πρώτα από τον εαυτό μας.

Κανείς δεν μπορεί να δείχνει μόνο τον απέναντι του.

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και η κυβέρνηση το κάνουν πράξη καθημερινά, άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με μικρότερη επιτυχία.

Αυτή όμως είναι η σταθερή μας επιλογή και έτσι θα συνεχίσουμε. Σε αυτό το δρόμο πρέπει να πάμε όλοι μαζί χωρίς κομματικές συντεχνιακές ή προσωπικές σκοπιμότητες.

Η απελθούσα κυβέρνηση αντί να αξιοποιήσει τα κεκτημένα του 2004, τα απομείωσε. Αντί να δώσει λύσεις στα διαχρονικά και διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, τα όξυνε και προσέθεσε νέα.

Με την μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, την φορολογική και εισοδηματική πολιτική αφυδάτωσε την αναπτυξιακή δυναμική της, μείωσε την ενεργό ζήτηση και αποδυνάμωσε την κοινωνική συνοχή.

Ο απόλυτος εκτροχιασμός των δημοσιονομικών της δεδομένων ήταν η χαριστική βολή. Για το λόγο αυτό η Ελλάδα τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα των διεθνών αγορών και των κερδοσκόπων.

Στο τομέα των δημοσιών έργων η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε επίσης λανθασμένες επιλογές. Δέσμευσε μεγάλο μέρος του ΕΣΠΑ στους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται με το καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις γιατί δεν είχαν φυσικό αντικείμενο και τον κατασκευαστικό κλάδο στο σύνολό του σε βαθιά κρίση.

Ακόμη χειρότερα, στο σύνολό τους σχεδόν οι κατασκευαστικές εταιρίες, ανεξαρτήτους μεγέθους, έχουν να παίρνουν χρήματα από το δημόσιο για έργα που κατασκεύασαν κατά την τελευταία περίοδο προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων.

Επιλογή μας είναι να ελέγξουμε το δημοσιονομικό εκτροχιασμό να βελτιώσουμε το κόστος εξυπηρέτησης του δημόσιου αλλά και ιδιωτικού χρέους, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των πολιτών και ιδιαίτερα του κόσμου της παραγωγής.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι αναπτυξιακές υποδομές συνιστούν βασικό μοχλό για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Για να το πετύχουμε αυτό κινούμαστε προς την ολοκλήρωση σημαντικών έργων, την προκήρυξη νέων μελετών, την ένταξη ώριμων μελετών στα χρηματοδοτικά προγράμματα αλλά και την πραγμα­το­ποίηση μιας σειράς σημαντικών θεσμικών αλλαγών που θα τονώσουν τον κατασκευαστικό κλάδο.

Σκοπεύουμε να αλλάξουμε το θεσμικού πλαισίου θέτοντας νέα κριτήρια για την ανάθεση των μελετών και των έργων.

Για να ενισχυθεί το αίσθημα διακαίου αλλά και η διαφάνεια και αποτελεσματικότητά του. Για να κατασκευάζονται ποιοτικά έργα. Για να μειωθεί ο χρόνος και το κόστος της διαδικασίας της ανάθεσης και εκπόνησης των μελετών καθώς και της κατασκευής των έργων.

Παράλληλα θα δώσουμε βάρος στα μεσαία και μικρά έργα κυρίως στις περιφέρειες. Με τον τρόπο αυτό θα δώσουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουν πολύ περισσότερες κατασκευαστικές εταιρίες στην παραγωγή δημόσιων έργων στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα έχουμε συγκροτήσει ένα πρόγραμμα ύψους 3 δισ. ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί από την μερική αναμόρφωση του ΕΣΠΑ, εθνικούς πόρους και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Με τα 2 δισ. ευρώ θα κατασκευαστούν μικρά και μεσαία οδικά έργα στην Περιφέρεια. Μόνο έτσι η Περιφέρεια θα μπορέσει να συμμετάσχει στην νέα αναπτυξιακή προσπάθεια. Διαφορετικά οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όταν ολοκληρωθούν, μπορεί να βοηθήσουν στην ανάπτυξη στις περιοχές από όπου διέρχονται, θα ερημώσουν όμως κυριολεκτικά οι περιοχές που είναι μακριά από τους αυτοκινητόδρομους, αν αυτές δεν συνδεθούν με αυτούς.

Με τα 500 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτήσουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας, κυρίως στους περιφερειακούς και νομαρχιακούς οδικούς άξονες. Οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν κατασκευαστεί τις προηγούμενες δεκα­ετίες με ελλιπείς προδιαγραφές οδικής ασφάλειας, έχουν καταπονηθεί πολύ και έχουν γίνει λίγες παρεμβάσεις συντήρησης και αναβάθμισης τους, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Γι αυτό και το 80% των ατυχημάτων γίνονται σε αυτούς τους δρόμους.

Τέλος, τα υπόλοιπα 500 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσουν έργα ολοκλη­ρω­μέν­ης αντιπλημμυρικής προστασίας της χώρας, προστασίας των ακτών και αντισεισμικής θωράκισης».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here