Ομιλία Υφ. Γιάννη Μαγκριώτη στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οδοποιϊας του ΤΕΕ.

0
535

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννης Μαγκριώτης λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν μπόρεσε να παραστεί στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οδοποιίας. Απέστειλε όμως ομιλία – παρέμβαση, η οποία  διαβάστηκε από το προεδρείο του ΤΕΕ.

Στην ομιλία του ο  κ. Μαγκριώτης τόνισε:

“Το ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. παρά την κρίση, έχει δώσει ιδιαίτερα την τελευταία διετία, βαρύτητα στα θέματα της πολιτικής της ανάπτυξης του οδικού δικτύου, της οδικής ασφάλειας και τη σχέση περιβάλλοντος και οδικών έργων.

Ειδικότερα έχει συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. για την κατάρτιση των Νέων Χαρτών για Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών που στηρίζεται σε μια νέα φιλοσοφία με βάση την διαλειτουργικότητα των υποδομών.

Έχουμε επιτύχει την διεύρυνση του οδικού Δικτύου της Χώρας μας, που ενσωματώνεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο με την προσθήκη νέων οδικών τμημάτων.

Οι νέοι χάρτες βρίσκονται στο τελικό στάδιο πριν την επικύρωσή τους.

Στον τομέα της οδικής ασφάλειας έχουν αναπτυχθεί οι ακόλουθες δράσεις:

1. Αναβάθμιση θεσμικού πλαισίου εκπόνησης μελετών

2. Προγραμματισμός και υλοποίηση Δράσεων Οδικής Ασφάλειας :

α. Κατάρτιση του Προεδρικού διατάγματος για την σύσταση Διεύθυνσης Οδικής ασφάλειας στο ΥΠΥΜΕΔΙ

β. Εξασφάλιση συγχρηματοδοτούμενων πόρων ύψους 500 εκ. ευρώ για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας, εκ των οποίων είναι σε εξέλιξη μελέτες 500.000€.

γ. Προετοιμασία  σύγχρονων προδιαγραφών που ενσωματώνουν μεθόδους καταγραφής συμβάντων  για την τυποποίηση και υλοποίηση μελετών βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, για σύνολο περίπου 12.500 χλμ του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας.

            3. Δημιουργία Μητρώου Οδικών υποδομών:

Α. Η  ψηφιοποίηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου με τους χαρακτηρισμούς του

Β. Η καταγραφή  1000 χλμ διευρωπαϊκού  οδικού δικτύου και η εισαγωγή γεωμετρικών και περιγραφικών στοιχείων στη βάση του Μητρώου

Γ. Η ανάπτυξη εφαρμογών με στοιχεία μελετών , επεμβάσεων οδικής ασφάλειας και συντήρησης των οδών , χαρακτηρισμού, των παρόδιων χρήσεων  κ.α.

4. Προετοιμασία νέων προτάσεων στο πρόγραμμα Ψηφιακή Σύγκληση προκειμένου να συμπληρωθεί με δεδομένα το Μητρώο οδικών υποδομών.

5. Τακτοποίηση του οδικού δικτύου με έκδοση νέων αποφάσεων χαρακτηρισμού, νέου χαρακτηρισμού, αποχαρακτηρισμού

6. Υποστήριξη στις νέες Καλλικρατικές δομές.

 

Επίσης θέλω να επισημάνω την τονίσω την επιτάχυνση που επιτύχαμε στην ωρίμανση των έργων, αναφορικά με τον προγραμματισμό και την εκτέλεση των νέων έργων του Υπουργείου μας (τα οποία στην πλειοψηφία τους αφορούν σε έργα οδοποιίας,) 

  • το 2010 δημοπρατήθηκαν, έργα συνολικού προϋπολογισμού 228 εκ €,
  • το 2011 δημοπρατήθηκαν έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,9 δις €     εκ των οποίων 1,58 δις € αφορούν έργα υποδομών και 0,321 δις € έργα μεταφορών.
  • για το 2012 έχουμε ωριμάσει έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,39 δις €, εκ των οποίων 1,73 δις € αφορούν έργα υποδομών και 0,66 δις € έργα μεταφορών.

Από αυτά τα μισά μπορούν να δημοπρατηθούν το πρώτο εξάμηνο 2012, ανάλογα και με τους διαθέσιμους πόρους (ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ., Περιφέρειες, Εθνικό Σκέλος ΠΔΕ).

 

Όσον αφορά στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ αυτή έχει φθάσει στο 33%, και θα ήταν υψηλότερη εάν δεν υπήρχαν τα προβλήματα των συμβάσεων παραχώρησης.

Σε λίγες ημέρες υπογράφεται η σύμβαση κατασκευής του Μετρό Επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά.

Επίσης τις επόμενες ημέρες δημοπρατείται η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και εάν δεν υπάρξουν αντιδικίες μεταξύ των υποψηφίων, τότε είναι δυνατή η οριστική επιλογή αναδόχου μέχρι το καλοκαίρι.

 

Επιπλέον θέλω να αναφερθώ σε ένα από τα σημαντικό θέμα που απασχολεί τον τεχνικό κόσμο, τις συμβάσεις παραχώρησης.

Όπως γνωρίζεται από τα 5 έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης τα 4 έργα, έχουν σταματήσει γιατί σταμάτησαν την χρηματοδότηση τους οι τράπεζες, γιατί θεωρούν πια ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα. Ουσιαστικά θεωρούν ότι η χώρα δεν είναι βιώσιμη.

Αυτό είναι αδιανόητο και ξεπερνά τις δεσμεύσεις που έχουν μέσα από τις συμβάσεις. Έχουμε προτείνει λύσεις στα πλαίσια του κοινοτικού δικαίου και της εθνικής νομοθεσίας και ελπίζουμε σύντομα να γίνουν αποδεκτές..

Πιστεύω ότι λύση θα υπάρξει στο άμεσο διάστημα, μόνο με την ολοκλήρωση της εξυγίανσης των τραπεζών, αυτό που προσπαθεί αυτή την περίοδο η Κυβέρνηση και την σταθεροποίηση της οικονομίας.

Επειδή όμως δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι η έκβαση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες, σε συνεργασία με την ΕΕ ετοιμάζουμε ένα εναλλακτικό σχέδιο χρηματοδότησης μέσα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Τονίζω ότι το δημόσιο δεν οφείλει τίποτα. Τα σημαντικά προβλήματα έχουν ξεπεραστεί. Οι πολίτες έχουν κατανοήσει και υποστηρίζουν τα έργα.

Είναι, λοιπόν, ευθύνη των τραπεζών και των παραχωρησιούχων με υπεύθυνο και ρεαλιστικό τρόπο να ολοκληρώσουμε τις συζητήσεις.

Τέλος, επειδή γνωρίζω τα ιδιαίτερα προβλήματα του τεχνικού κόσμου που απασχολείτε με τα θέματα οδοποιίας, για τα οποία έχουμε συνεργαστεί πολλές φορές και τα οποία είναι στο επίκεντρο της πολιτικής του Υπουργείου, από την πλευρά μου θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι θα σταθώ αρωγός στις προσπάθειες σας για την επίλυσή τους”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here